يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۱۸۱۰
زمان انتشار: ۲۳:۳۶     ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
نمایندگان مجلس به درخواست کمیسیون اقتصادی برای تحقیق و تفحص از جزئیات واگذاری سهام عدالت، رای موافق دادند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر درخواست سید مهدی موسوی‌نژاد، نماینده مردم دشتستان برای تحقیق و تفحص از سهام عدالت، موافقت کردند.

بر اساس محورهای تحقیق و تفحص، عدم شفاف‌سازی در واگذاری، توزیع، پرداخت سهام و سود سهام عدالت که از جمله طرح‌های وعده داده شده و مفید دولت‌های نهم و دهم بوده است، در طی چند سالی که از اجرای این طرح می‌گذرد، همواره نحوه واگذاری، نوع شرکت‌ها، تعداد سهام، میزان سود و بسیاری دیگر از سئوالات مردم بوده است که تاکنون جواب مشخصی دریافت نکرده‌اند؛ علاوه بر این چگونگی واگذاری برخی از شرکت‌های دولتی به سهام عدالت و درصد مالکیت و نحوه تاثیر سهام مردم بر آن، باعث مشکلات عدیده‌ای شده که ارزش شرکت‌ها را با مشکل روبرو کرده است.

موسوی‌نژاد: شرکت‌های مشمول واگذاری خود را به هیچ کسی پاسخگو نمی‌دانند

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد، نماینده مردم دشتستان که درخواست تحقیق و تفحص از جزئیات واگذاری سهام عدالت را ارائه کرده است، در هنگام رای‌گیری برای این طرح، با اشاره به حدود ۹۶ هزار میلیارد تومان ارزش سهام عدالت موجود در دست ۴۵ میلیون نفر از مردم کشور، گفت: الان باید بررسی کنیم که این سهام چه خیری برای مردم داشته است و آیا جز عده‌ای خاص، مردم مستضعف چیزی دریافت کرده‌اند؟

وی تصریح کرد: غیر از اینکه عده‌ای از این ماجرا استفاده کرده و به آلاف و علوف رسیده‌اند، فایده‌ای نداشته است.

نماینده مردم دشتستان ادامه داد: در شرکت‌های مشمول واگذاری به سهام عدالت، به دلیل اینکه کسی از آنها بازخواست نکرده است، به هیچ کسی پاسخگو نبوده‌اند و سوء استفاده شده است و هر اتفاقی هم که می‌افتد به دلیل عدم نظارت است.

موسوی‌نژاد تاکید کرد: با تحقیق و تفحص نمی‌خواهیم کسی را متهم کنیم، بلکه می‌خواهیم با این افراد به اسنادی دست پیدا کنیم که مربوط به بیت‌المال است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای کارگران بومی در حوزه انتخابیه وی در ارتباط با مشکلات سهام عدالت، گفت: در کارخانه سیمان دشتستان، کارگران را به دلیل اینکه اعتراض کرده بودند، با ورود نیروی انتظامی به داخل کارخانه، دستگیر کردند و بردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها