امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۹۱۸۲۹
زمان انتشار: ۰۰:۴۰     ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
خوش‌چهره:
این اقتصاددان در همایش بودجه بدون نفت افزود: افزایش نرخ ارز برای جبران هزینه‌ها، فشار اقتصادی دارد و تورم زاست/ دولت هر زمان که اراده کند، می تواند یارانه را کاهش دهد
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «نسیم»، محمد خوش‌چهره در کنفرانس جدا کردن بودجه از نفت که در مرکز همایش دانشکده حقوق دانشگاه تهران در حال برگزاری است، گفت: خیلی از اقداماتی که در لایحه بودجه وجود دارد تاکتیکی و مقطعی است.

وی با بیان اینکه در ایام انتخابات با آقای روحانی صحبت کردم و به ایشان گفتم در شرایط فعلی کسی که می‌خواهد وارد گود انتخابات شود یا دیوانه است و یا عاشق که ایشان با خنده پاسخ داد من دومی هستم.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه باید نگاه خود را نسبت به مسائل اقتصادی سطح‌بندی کنیم، تصریح کرد: شرایط فعلی اقتصاد ایران نیازمند چند اقدام است که مهم‌‌ترین آن اقدام آنی و بعد از آن اقدام کوتاه‌مدت و سپس میان‌ و بلندمدت است.

خوش‌چهره با اشاره به اینکه من نگران دولت‌ها هستم که نگرش آنها اشتباه باشد، گفت: دولت‌ها باید اولویت‌بندی کنند.

وی با اشاره به مباحث اقتصادی مقاومتی گفت: برنامه‌ریزی اقتصاد مقاومتی تاکتیک نیست که مانند اقتصاد ریاضتی به طور گذرا اجرایی کنیم بلکه ما در یک شرایط تقابل و تخاصم هستیم بنابراین اقتصاد ما باید مقاوم سازی شود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی تهدیدزا است، گفت: اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی تهدیدزا است برای اینکه بخواهیم پویا شویم باید وابستگی تهدیدزای خود را کاهش دهیم.

خوش‌چهره با تأکید براینکه درآمدهای نفتی یک متغیر برون‌زا است، افزود: جدا کردن درآمدهای نفتی از بودجه یک اقدام مقطعی و آنی نیست و نمی‌توان آن را برای سال 94 به طور قطع انجام داد.

این کارشناس اقتصادی با تأکید براینکه برای جدا کردن بودجه از نفت در سال 94 باید یک پکیج دیده شود، تصریح کرد: یکی از این درآمدهای جایگزین افزایش درآمد مالیاتی است که منظور ما فشار به مالیات‌دهندگان نیست بلکه باید درآمدهای مالیاتی را از طریق جلوگیری از فرار مالیاتی افزایش داد.

وی خاطرنشان کرد: راهکارهای دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که یکی از آنها ظرفیت‌های خالی است که در اقتصاد ایران وجود دارد.

خوش‌چهره اظهار داشت: متأسفانه ثروتمندان در ایران هزینه‌ اشرافی‌گری خود را پرداخت نمی‌کنند که باید این هزینه از طرف آنها به صورت مالیات پرداخت شود و این کار درآمد قابل توجهی را برای دولت ایجاد می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها