امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۹۱۹۰۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
نگاهی کوتاه بر فیلم "این سیب هم برای تو"؛ فیلمنامه که سست است، کارگردانی هم به کنار، بازی‌ها که متأسفانه مبتدی، فیلمبرداری را هم که بی‌خیال؛ پس چه از فیلم سیروس الوند ماند؟ همان هیچ!

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری «نسیم»- محسن غلامی(قلعه‌سیدی)/ واقعا حرف متینی است اینکه می‌گویند دوره دیگر دوره برخی فیلمسازان نیست؛ با نهایت احترام ولی فیلمشان این را داد می‌زند. چیز تازه‌ای رو نمی‌کنند که بتوان باز هم به او امید بست.

مثال بزنیم؛ "این سیب هم برای تو" فیلم مثلا سینمایی و تازه سیروس الوند که از قضا با اعتراض اخیر کارگردان به جشنواره فجر هم رسید گرچه بخش خارج از مسابقه. انصاف به خرج دهیم و قضاوت کنیم؛ فیلمی مثلا عاشقانه و باز هم در تخیل کارگردان که سراسر اداست.

مخاطب نمی‌داند با دیدن فیلم، بخندد یا تلخند بزند؟ خنده از بابت نکته‌های عجیب در داستانگویی و تصویر عاشقانه و بازیهای عجیب‌تر. یا تلخند از این جهت که چرا این فیلمها باید برچسبِ سینما هم بخورد. واقعا "این سیب هم برای تو" سینما نیست اما کو گوش شنوا.

یکی عاشق دیگری می‌شود؛ آن یکی جایگزین دیگری می‎شود و ... همان عاشقانه‌های فجیع که همه با دیدینش پس می‌زنند. فیلمنامه واقعا ضعیف است و سر هم کردن یکی سری عبارات و دیالوگ‌های کلیشه‌ای و تخیلی. حداقل دوستان به عشق و عاطفه خود مراجعه می‌کردند شاید متن بهتری، بروز می‌دادند.

فیلمنامه که سست است، کارگردانی هم به کنار، بازی‌ها که متأسفانه مبتدی، فیلمبرداری را هم که بی‌خیال...؛ پس چه از فیلم سیروس الوند ماند؟ همان هیچ!

"این سیب هم برای تو" واقعا گیشه ندارد نهایتا به درد شبکه نمایش خانگی می‌خورد البته با احترام به مخاطبان این حوزه.

عجیب است که برخی بازیگران هم گوبا رو به زوال می‌روند همین طور هم که چرا باید پژمان بازغی چنین نقشهایی با این نوع شخصیت‌پردازی -که ندارد- را بپذیرد. ترکیب بازیگران حتی سینمایی نیست و همه چیز درهم است.

"این سیب هم برای تو"؛ فیلم بدی است! فیلمسازان ما بخصوص قدیمی‌ها متوجه باشند که مخاطب امروز سینما فهیم است بشدت هم سینماشناس؛ سراغ هر قصه دم دستی نمی‌رود و نمی‌بیند.

دم از عشق زدن و فیلم عاشقانه ساختن توانایی می‌خواهد که فیلمسازان ما چه خوششان بیاید و چه نیاید از پس آن برنمی‌آیند. مثال دارید بزنید!

بد نیست بچه‌های بازیگر کمی بپذیرند که برخی نقش و نقش‌آفرینی‌شان دلخواه مردم نیست. همه چیز را هم گردن فیلمنامه نیاندازید. کارگردان هم اشتباه می‌کند اما شما هم مطمئنا مقصر هستید حتی در نوع بازی. اما اصرار بیجا بر آن شایسته نیست.

در کلیت معتقدم که "این سیب هم برای تو" نه در نظر مخاطب فیلم خوبی است و نه در گیشه موفق می‌شود. چون المان‌های مخاطب‌پسند بودن را ندارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها