کد خبر: ۲۹۲۲۲۲
زمان انتشار: ۰۹:۲۰     ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
مهرداد بذرپاش در مراسم گرامیداشت دهه فجر مطرح نمود:
وی از قیمت 43.5 دلاری نفت امروز یاد کرد و افزود: توافقی بین جان کری و وزیرخارجه عربستان انجام شد که قیمت نقت را به زیر 50 دلار رساندند و با این اقدام اگر الان همه تحریم‌ها برداشته شود تازه به یک ماهه گذشته برمی‌گردیم زیرا این تفاوت قیمت در بخش نفت تاثیر فراوانی در بخش‌های مختلف کشور داشته است.
به گزار سرویس سیاسی پایگاه 598، مهندس مهرداد بذرپاش در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در مسجد چهارمردان قم برگزار شد در خصوص پرونده هسته ای ایران و اقدامات صورت گرفته از سوی تیم مذاکره کننده هسته ای به سخنرانی پرداخت. وی با اشاره به اینکه پیکره قرآن کریم بر اساس تاریخ و توصیه‌های دینی است، اظهار کرد: اینکه روایات و احادیث بسیاری در ارتباط با فراگیری تاریخ بیان شده نشان می‌دهد باید نسبت به یادگیری تاریخ اهتمام داشته باشیم.


وی تاریخ را از جنس تکرار دانست و تصریح کرد: تاریخ اسلام و پیش از اسلام و اینکه چرا از دوران اسلام تاکنون اصحاب و یاران کم نبوده‌اند اما نام برخی از آنها در یاد انسان‌ها باقی مانده است، باید مورد توجه بیشتر قرار داده شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به فیلم مختار که چندین بار در صدا و سیما پخش شده است، مطرح کرد: سلیمان که در این فیلم در راه اباعبدالله (ع) کشته شد برای مردم ناآشنا بود اما با این فیلم به خوبی مردم نسبت به جایگاه این فرد آشنایی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه شخصیت‌ علمی مختار در فیلم مذکور به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است، عنوان کرد: اینکه حبیب بن مظاهر و مسلم بن عقیل (ع) بدون هیچ فیلمی جایگاه خاص خودشان را دارند نشان می‌دهد کسی که در زمان خودش ولی زمان را یاری کند برای ذهن‌های مردم ماندگار خواهد ماند.

بذرپاش با تاکید بر اینکه تشخیص ولی زمان افراد را به جایگاه‌ والایی خواهد رساند، تصریح کرد: شناخت ولی زمان شرط ماندگاری و بقاست و در این ارتباط باید به شرایط زمان نگاه کرده و اقدام مورد نیاز را انجام دهیم.

وی مشکلات امروزی را به دلیل فقدان تحلیل‌های درست دانست و مطرح کرد: باید بدانیم که هر واقعه تاریخی با توجه به شرایط خاصی رخ می‌دهد، همان طور که در واقعه عاشورا نیز برای لحظه‌ای افراد راهشان از یکدیگر جدا شد. وی با تاکید بر اینکه اگر به ظرفیت‌های خودمان باور نداشته باشیم نسبت به ظرفیت‌های خارجی توجه خواهیم کرد، اضافه کرد: رفتار ما نیز به این باور بستگی خواهد داشت.

بذرپاش خودبرتربینی را یکی از مشکلاتی که انسان را به گمراهی خواهد کشاند خواند و گفت: تحلیل و اتفاق‌هایی که رخ می‌دهد با توجه به پیش فرض‌هایی می‌تواند قابل قبول باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از سال 82 مذاکرات میان ایران و کشورهای غربی آغاز شده است، ابراز کرد: رئیس جمهور در آن دوران مسئول پرونده بود و در نشست سعدآباد که سه روز متوالی ادامه پیدا کرد، پیشنهاد تعلیق ارائه شد که تیم هسته‌ای نسبت به این حرکت تعجب کرد.وی یادآور شد: این تعلیق قرار نبود اجرایی شود اما این توافق در شش ماه اجرایی شد و دوباره دشمن با برج‌های دوقلو و ایجاد نابسامانی در کشورهای مختلف اقدامات گسترده‌ای انجام داد و دو سال پلمب را ادامه دادند تا اینکه در سال 84 به انتخابات ریاست جمهوری رسیدیم.

مهندس بذرپاش با اشاره به اینکه انتخابات به شیوه مورد نظر مردم و مسئولان اجرایی شد گفت: با سرعت به سمت هسته‌ای شدن رفتیم تا اینکه در سال 87 ایران هسته‌ای را پذیرفتند و در این راه افرادی همانند شهید احمدی روشنی را تقدیم کردیم.

وی با‌ بیان اینکه دانشجویان دانشگاه‌ها با سیل عجیبی به سمت طرح‌های هسته‌ای حرکت کردند افزود: دشمن با گذشت زمان پیشنهاد انجماد دو طرفه را ارائه داد که با توقف حرکت‌های هسته‌ای، تحریم‌ها نیز توقیف شود و این پرونده تا پایان سال 87 ادامه پیدا کرد.

بذرپاش از فضای سال 88 و انتخابات یاد کرد و گفت: فتنه‌ای که در سال 88 اتفاق افتاد توسط دشمن برنامه‌ریزی شده بود و چند هفته بعد از انتخابات رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که جمهوری اسلامی رسمیت ندارد و این مذاکرات به صورت کامل منحل شد.

نماينده مجلس شورای اسلامی متذکر شد: وزیر دفاع آلمان اعلام کرده بود که باید تحریم‌ها را افزایش دهیم و بسیاری از مسئولان خارجی نیز در این رابطه نظر مشترکی داشتند.

وی گفت: ایران از دوران ملی شدن صنعت نفت که به دنبال جابه جایی کارگر و کارفرما بود تحریم شد و این حرکت‌ها به صورت مستمر ادامه پیدا کرد و ابعاد مختلف تحریم به مردم تحمیل شد.

بذرپاش با بیان اینکه تحریم‌های ایرانی در کشور آمریکا به تصویت رسیده است اظهار کرد: سازمان تحریم‌ها و مجموعه نرم افزارها برای ایجاد تحریم‌ها به شیوه‌ای برنامه‌ریزی شد که این تحریم‌ها تاثیرگذاری روبه افزایشی داشته باشد زیرا وطن فروشانی در ایران اطلاعات ایران اسلامی را فروختند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از آقازاده‌ها بر افزایش تحریم در کشورهای خارجی تاکید داشتند گفت: اطلاعاتی که این افراد به دشمن دادند حکم آن‌ها اعدام خواهد بود و اگر تیم مذاکره کنند موفق بشوند که تحریم‌ها را بردارند تازه به سال 88 برمی‌گردیم.

نماينده مجلس شوراي اسلامي با تاکید بر اینکه دشمن می خواهد فتنه را به دعوای احمدی و موسوی تقلیل دهد مطرح کرد: فتنه 36 میلیارد دلار فروش سالانه نفت از بین برود اینکه مملکت می‌توانسته حرکت‌های بسیاری داشته باشد اما نکرده است، فتنه در کشور فراموش نخواهد شد و امت اسلامی نیز تاریخ را فراموش نخواهند کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا کنون خسارت‌های فتنه جبران نشده است گفت: توافق ژنو بسته شد اما اگر جرات دارید داده‌های این توافق را به مردم نشان بدهیم، هنر دیپلماسی خنده و عکس گرفتن نیست اقتدار ما با موشک تلاویو حسن مقدم درست شده است نه با قدم‌زنی با وزیر دشمن.

وی به اینکه دستگاه معرفتی اسلام این حرکت را نمی‌پذیرد اشاره کرد و ‌گفت: اینکه بسیاری از موارد را در ارتباط با مسئله هسته‌ای بیان کرده‌ایم اما نپذیرفتند جای سئوال دارد و اینکه پرونده امروزی باز مانده و دشمن با سئوال کوچکی می‌تواند ما را بسیار معطل کند نشانه ضعف است.

بذرپاش خاطرنشان کرد: دشمن 1.8 میلیارد دلار پول‌های اشخاص حقیقی و حقوقی را تحریم کرد و تا کنون سابقه نداشته است که سفیری را نپذیرند اما این اتفاق در امسال برای یک سفیر ایرانی رخ داده است.

وی از قیمت 43.5 دلاری نفت امروز یاد کرد و افزود: توافقی بین جان کری و وزیرخارجه عربستان انجام شد که قیمت نقت را به زیر 50 دلار رساندند و با این اقدام اگر الان همه تحریم‌ها برداشته شود تازه به یک ماهه گذشته برمی‌گردیم زیرا این تفاوت قیمت در بخش نفت تاثیر فراوانی در بخش‌های مختلف کشور داشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر اشتباهی انجام دهیم دشمن از اهداف خود کوتاه نخواهد آمد، گفت: آنچه که برای ایران اسلامی است باید بماند و حفظ شود، سیاست ما سیاست امام است نه سیاست برد برد، امروزه دشمن تا مرحله اطمینان فاصله ایجاد کرده‌اند و نیازی به امتیاز دادن به ما ندارند زیرا مذاکره کنندگان می‌گویند وضع کشور ایران خراب است.

وی یادآور کرد: آمریکا همه دنیا را بسیج کرد که بشاراسد را نابود کند اما نتوانست و این كار بزرگی است، یعنی قدرت ایران و مردم این کشور را نشان می‌دهد، نماینده‌هایی که باید در اوج قدرت صحبت کنند چرا در اوج استیصال صحبت می‌کنند.

بذرپاش حرکت‌های داعش را ناتوان و بدون نتیجه دانست و ابراز کرد: چرا امروزه نمایندگان ما اینگونه صحبت می‌کنند فریاد حزب‌اللهی‌ها اینگونه است که نباید سیاه‌نمایی کنید و بگویید خزانه خالی است، زیرا دشمن نسبت به اهدافش امیدوار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رهبری بر اعتماد نداشتن به آمریکا تاکید کرده‌اند، افزود: کسی مخالف توافق نیست اما این توافق باید خوب باشد و افراد، مخالف با توافق بدی هستند که زمان عادی‌سازی و برداشتن تحریم‌ها مشخص نشود و باید با این توافق مخالفت کنیم زیرا دشمن در این توافق به دنبال آزمایش و بازی كردن است و نباید با عوامل قدرت آفرین کشور این کار را انجام دهیم.

بذرپاش با بیان اینکه یکی از پیش فرض‌ها این است که انرژي هسته‌ای برای کشور لازم نیست و اگر می‌خواهیم در دنیای معاصر حرف بزنیم نباید اینگونه صحبت کنیم تصریح کرد: توافق کلیات و جزییات تفاوت دارد اینکه می‌گویند بعد از چند سال شرایط را در عادی‌سازی قرار می‌دهیم کلیات است اما باید جزییات مشخص شود و نباید نظام را در مراحل انجام شده قرار دهیم.

وی تاکید کرد: تا چهار فروردین نباید به این ملت چیزی را تحمیل کنند، در توافق باید جزییات مورد نظر قرار داده شود زیرا تا کنون به میزان کافی امتیازهایی از دست داده و یک سال و نیم صنعت هسته‌ای را معطل کرده‌ایم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر حرفی در مجلس بزنیم و بگوییم آمریکا نقشه خاصی دارد، می‌گویند تندرو هستید مطرح کرد: فشار لفظی یکی از حرکت‌های دشمن است که گزینه نظامی را روی میز قرار می‌دهد و با رسانه‌ها، کنگره و مذاکره کنندگان ‌برای تخریب حرکت‌هایی انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: اینکه می‌گویند بسیاری از مشکلات به دليل فساد اقتصادی است دروغی بیش نیست، فساد وجود دارد اما نه به این میزان که این‌ها می‌گویند بلکه مواردی همچون اثر شیب ملایم در بورس مشکلات عدیده‌ای در جامعه وجود آورده است، در بورس شاخص کل 27 درصد افت کرده، یعنی 110 هزار ملیارد تومان سرمایه مردم در بورس نابود شده است شیب ملایم تاثیرات دوستان در ژنو است که دلایل بسیاری دارد و مردم نسبت به این موضوع آگاهی دارند.

بذرپاش با بیان اینکه در بخش قاچاق مشکلات زیادی برای کشور به وجود آمده است، مطرح کرد: 20 میلیارد دلار در سال گذشته قاچاق انجام شده است و این یعنی70 الی 80 میلیارد دلار تولید و چهار الی پنج میلیون شغل از بین رفته است.

نماينده مردم تهران در مجلس ایجاد تورم با آغاز طرح مسکن مهر را دروغ خواند و گفت: دلیل اصلی تورم افزایش قیمت ارز به دلیل تحریم است که تقاضا میزان ثابتی وجود داشت اما این تقاضا افزایش پیدا کرد و با توجه به اینکه 40 درصد از اقلام وارداتی است کالاهای داخلی نیز خودشان را با این موضوع تطبیق دادند.

وی خاطرنشان کرد: مسکن مهر برای دهک‌های پایین جامعه است، برخی مسکن اجتماعی را مطرح کردند که خانواده‌ها 70 میلیون تومان سپرده کنند و 80 میلیون تومان وام بگیرد اما با این موضوع موافقت نشد، بسیاری از شوخی‌ها و جوها به خاطر سر پوشی بر این موارد است، وقتی قبلی‌‌ها را بد نشان دهیم توقع مردم بالا می‌رود و هنگامی که کار انجام نمی‌شود مشکلاتی بسیاری به وجود خواهد آمد.

بذرپاش از حرف‌هایی که در ارتباط با افزایش نقدینگی در جامعه زده‌اند‌، یاد کرد و گفت: می‌خواهند ذهن مردم را مورد تشنج قرار دهند نقدینگی پایین آمده و تورم کاهش پیدا کند، در سال 88 و 89 زمان شروع طرح مسکن مهر نقدینگی حدود 50 میلیارد تومان بود اما در سال 93 این ميزان به 100 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. دلایل اتفاقات و حرف‌هایی از جمله رفراندوم این است که دو قطبی‌های کاذب به ویژه در حوزه‌های فرهنگ و دانشگاه ایجاد کرده‌اند.

وي اظهار كرد: باید بدانید که با محوریت سه موضوع اهداف خود را پیش می‌برند، یک اینکه ادعا می کنند موضوع هسته‌ای را نمی‌گذارند تمام کنیم، دوم اینکه در دولت گذشته فساد كشور را برداشته است و سوم بازی‌هایی که در حوزه فرهنگ عنوان می‌کنند، که این سه موضوع تحلیل بنده نیست بلکه خبر است.

وی با اعلام اینکه با اقداماتي که در ارتباط با نفت از سوي عربستان انجام شده 18 میلیارد دلار درآمدهای کشور برای یک سال کاهش پیدا کرده است افزود: می‌گفتند که 60 هزار میلیارد دلار در زمان فلان فرد به کشور ضرر وارد شده این آمارها را می‌توان به راحتی بیان کرد و عوارضی برای آن‌‌ها در نظر گرفته نشده است.

بذرپاش به وضعیت فعالیت‌های دفاع فضایی کشور اشاره کرد و متذکر شد: در دولت گذشته سازمان فضایی به ریاست جمهوری منتقل شد اما ریاست جمهوری امسال می‌گوید به وزارت ارتباط اورده است در این مورد بنده قبل از انجام عمل نظری نخواهم داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید برای اقتصاد بستر ایجاد کرد، اظهار کرد: بخش علمی و بزرگان اقتصادی کشور در این زمینه ورود مناسبی نداشته و رهبری به صورت مكرر بر مسئله اقتصاد مقاومتی تاکید کرده‌اند.

بذرپاش ادامه داد: در اقتصاد مقاومتي اصلی‌ترین کار این است که تراز جاری کشور را از نفت جدا کنیم و 120 هزار میلیارد تومان هزینه جاری را از فروش اموال دولت، حقوق معادن و دیگر راه‌های مناسب تامین کنیم تا با این اقدام کشور به سمت بلندی قدم بردارد.

وی با بیان اینکه درآمدهای نفتی باید در صندوق کشور جمع‌آوری شود، گفت: امروز 40 درصد فرار مالیاتی داریم و باید به دنبال این باشیم که این فرارها را متوقف کنیم، نه اينكه به دنبال افزایش مالیات‌هایی که مردم می‌دهند باشیم.

بذرپاش حوزه تولید ادبیات اقتصاد مقاومتی را دارای مشکل دانست و بر حضور حوزه علمیه و بزرگان دینی در این زمینه تاکید کرد و افزود: زمزمه‌هایی برای تبرئه آقازاده به گوش می‌رسد، امیدواریم اینگونه نباشد زیرا تا کنون نیز خویشتن‌داری کرده‌ایم زیرا 17 میلیارد دلار پول در کرسنت ضرر داشته‌ایم که صدایش درنیامده است و مردم منتظر شنیدن خبرهای خوبی هستند.

وی اضافه کرد: در ارتباط با قشقاوی که نسبت به توافق ژنو نظر خاصی داده که اگر نمی‌شد جنگ برپا می‌کردند، باید گفت، گفتیم غزه گفتند نه غزه نه لبنان، حال ما بیشتر احترام داریم یا آن‌ها، ما گفتیم حاج قاسم سلیمانی آخر این تفکر است اما آن‌ها گفتند و آخرش به گنجی رسیدند و گاهی شنیده می‌شود که برخی افراد می‌گویند آمریکا می‌تواند با یک بمب ایران را بزند، این افراد نسبت به دیپلماسی آگاهی ندارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر ایران در سوریه کوتاه می‌آمد امروزه باید در مرز‌ها مقابل داعش می‌جنگیدیم گفت: اگر در ارتباط با بشار اسد کوتاه آمده بودیم مشکلات بسیاری در کشور به وجود می‌آمد و این حرکت هنر دیپلماسی بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
۰
۰
آقای غلام زاده هنوز حکمی صادر نشده شما از کجا کتوجه شدی !!!! نکنه رمالها خبر دادند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
۰
۰
اون موقع که قیمت نفت بالای 100 دلار بود. پولهاش کجاست ؟ توضیحی داری ؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها