يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۲۷۸۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۰     ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
روز گذشته محمود اسلامیان به عنوان نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال انتخاب شد. او که جزو چهره‌های موفق اقتصادی کشور است و در سال 82 هم نشان ملی لیاقت را برای توسعه کشور گرفت، در شرایطی وارد فوتبال شد که شایعات زیادی درباره حضورش در رأس فدراسیون به گوش می‌رسد.

اسلامیان که سابقه مدیرعاملی دو شرکت ملی ذوب‌آهن و مجتمع فولاد مبارکه را در کارنامه دارد، انواع و اقسام عنوان‌های‌ برتر اقتصادی را به ‌دست ‌آورده و به عنوان مدیری پولساز، نام گرفته است. اسلامیان نقش پررنگی در موفقیت شرکت ملی ذوب‌آهن داشت و توانست در مجتمع فولاد مبارکه، علاوه بر بالا بردن سوددهی کارخانه، نزدیک به 13 هزار فرصت شغلی ایجاد کند. در باب موفقیت اقتصادی او همین بس که بودجه‌ای که تیم‌ملی می‌خواهد کمتر از بیشتر باشگاه‌های لیگ ‌برتری است. او 4 سال عنوان صادر‌کننده نمونه ملی کشور را از آن خود کرد. اسلامیان اولین دریافت‌کننده تندیس بلورین بهره‌وری در کشور است که در طول 3 سال هم این عنوان را تکرار کرد. او در حال حاضر رئیس صندوق بازنشستگی کشور است و شغل دوم را هم به‌ دست ‌آورده‌؛ نایب‌رئیسی فدراسیون فوتبال.

اسلامیان که در موفقیت‌های سپاهان نقش پررنگی داشت، حالا به ساختمان اول فوتبال رسیده است و خیلی‌ها می‌گویند او همان گزینه‌ای بود که سرانجام رو شد تا جای علی کفاشیان را بگیرد. اسلامیان در اصفهان چهره‌ای محبوب است که نقش پررنگی در خارج کردن فوتبال از حالت دوقطبی‌‌اش داشت. به اسلامیان معمار فوتبال اصفهان هم گفته می‌شود و گویا حالا مأموریت بزرگتری بر عهده دارد و آن، اصلاح فدراسیون فوتبال است. هر چند نایب ‌رئیسی در فدراسیون پستی تشریفاتی به حساب می‌‌آید اما وقتی اسلامیان را با این عناوین در قامت رئیس فدراسیون تصور کنید، هیچ‌گاه نمی‌توانید حضور او را تشریفاتی بخوانید. او با کوهی از افتخارات اقتصادی، بی‌شک برای نشستن روی صندلی هادی آیت‌اللهی نایب‌رئیس سابق فدراسیون به سئول نرفته است، بلکه آنها که اسلامیان را آورده‌اند، او را در قامت رئیس می‌بینند.

با انتخاب او، حالا خیلی‌ها کار کفاشیان را تمام شده می‌دانند. حالا او سایه سنگین اسلامیان را روی صندلی خود احساس می‌کند. مجمع آتی فدراسیون فوتبال می‌تواند تکلیف را مشخص کند. فعلاً کفاشیان تلاش می‌کند تا بقای خود را تا اردیبهشت سال آینده تضمین کند چراکه در آن زمان انتخابات کرسی‌های مهم AFC برگزار می‌شود. او بارها گفته تا آن زمان می‌ماند و کرسی‌‌اش را می‌گیرد اما آیا ممکن است مجمع اضطراری فدراسیون اواخر اسفندماه برگزار شود؟ اگر قطعات پازل را کنار هم قرار بدهید، به این نتیجه می‌رسید که اسلامیان برای ریاست آمده است، اینکه او بعد از کفاشیان قدرت بگیرد و بتواند پول را به فدراسیون فوتبال بیاورد.

با انتخاب محمود اسلامیان اختیار فدراسیون فوتبال از شیرازی‌ها به اصفهانی‌ها تفویض شد!

از ابتدای دوره دوم ریاست علی کفاشیان بر فدراسیون فوتبال و به دنبال انتخاب محمدهادی آیت‌اللهی به عنوان نایب‌رئیس اول فدراسیون، پای مدیران و مربیان شیرازی به فدراسیون فوتبال و تیم‌های ملی باز شد و به نوعی می‌توان گفت اختیار فوتبال کشور دست کاکوها افتاد! این رویه تا حدود یک ماه پیش ادامه داشت تا کار به جایی رسید که نایب‌رئیس اول فدراسیون ترجیح داد از سمت خود استعفا کند. پس از کناره‌‌گیری آیت‌اللهی طبیعتاً چند شیرازی حاضر در فدراسیون هم برکنار شده یا مجبور به استعفا شدند!

در‌گیر و دار اتفاقات و مسائل پس از جام ملت‌های آسیا، چند روز پیش هم مهدی محمدنبی رسماً از دبیرکلی فدراسیون کناره گرفت و علیرضا اسدی روی صندلی او نشست و دیروز هم رسماً اعلام شد محمد اسلامیان به عنوان سرپرست نایب‌رئیسی اول فدراسیون فوتبال منصوب شد. با انتخاب اسلامیان، هر دو سمت نایب‌رئیسی فدراسیون به اصفهانی‌ها رسید تا اختیار فوتبال ایران از دست شیرازی‌ها سلب شده و به اصفهانی‌ها تفویض شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها