يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۳۰۹۳
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
کمیته حقوق کودکان سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در گزارشی تکان دهنده، ابعادی از جنایات سازمان یافته گروه تروریستی داعش علیه کودکان عراقی را فاش کرد.
به گزارش 598 به نقل از ایرنا، این کمیته افزود: در بسیاری از موارد سازمان تروریستی داعش از کودکان به عنوان مهاجم انتحاری، سازنده بمب های دستی یا سپرهای انسانی برای حمایت از تاسیسات در حین حملات هوایی استفاده می کند.

ریناتی وینتر کارشناس کمیته کودکان سازمان ملل گفت: گزارش هایی به دست ما رسیده که تصریح می کند داعش از کودکان عقب مانده ذهنی برای حملات انتحاری استفاده می کند و ویدیوهایی در دست است که نشان می دهد داعش در حال آموزش کودکان زیر هشت سال است.

کمیته کودکان سازمان ملل تاکید کرد که قتل سازمان یافته کودکان به ویژه کودکان خانواده های اقلیت های مذهبی و نژادی نگران کننده است و در مناطقی از عراق گزارش ها حاکی از قطع سر کودکان، به صلیب کشیدن و همچنین سوزاندن آنها است.

این گزارش حاکی از کشته شدن تعداد زیادی از کودکان در حملات ائتلاف بین المللی ضد داعش است در حالی که برخی دیگر از تشنگی و گرسنگی تلف شده اند.

این کمیته افزود: داعش همچنین تعدادی از کودکان را ربوده است و از آنها سوء استفاده جنسی می کند. برخی کودکان ربوده شده که از اقلیت های دینی و نژادی هستند در بازارها با برچسب قیمت به فروش می رسند.

این گزارش همزمان با انتشار خبر سوزاندن معاذ الکساسبه خلبان اسیر اردنی به وسیله داعش منتشر می شود.

گروه تروریستی داعش روز سه شنبه فیلم سوزانده شدن زنده الکساسبه را که پس از سقوط هواپیمایش در رقه در شمال سوریه، اسیر شده بود، منتشر کردند.

دولت های اردن و عربستان از تروریست هایی که از چهار سال پیش در سوریه علیه دولت این کشور می جنگند، حمایت می کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها