امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۹۳۱۲۲
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
گزارش یک کمیته‌ی وابسته به سازمان ملل حاکی است پیکارجویان داعش کودکان عراقی از اقلیت های مختلف را از طریق مصلوب کردن و زنده سوزی، به قتل می‌رسانند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از پرس تی وی، کمیته‌ی حقوق کودکان سازمان ملل چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد موارد متعددی از اعدام جمعی، سربریدن، مصلوب کردن و زنده سوزی کودکان به دست داعش، ثبت شده است.

رینیت وینتر کارشناس این کمیته می‌گوید داعش همچنین از پسران عراقی زیر 18 سال از کردهای ایزدی و همچنین شیعیان، اهل تسنن و مسیحیان به عنوان عاملان بمب گذاری، ساخت بمب یا سپرهای انسانی استفاده می‌کند.

وینتر گفت:«گزارشاتی داشته‌ایم که نشان می‌دهد داعش از کودکان به ویژه عقب ماندگان ذهنی، به عنوان عوامل انتحاری استفاده می‌کند، بدون آن که کودکان درک کنند چه کاری انجام می‌دهند. یک ویدئوی (آنلاین) هم وجود دارد که نشان می‌دهد کودکان در سنین خیلی کم، تقریبا هشت سال و یا کمتر، آموزش می‌بینند تا کودکان سرباز شوند.»

این کمیته همچنین افزود کودکان زیادی هم هستند که اسیر شده، در بازار به عنوان برده فروخته می شوند.

وینتر گفت:«کودکان اقلیت در بسیار مکان‌ها اسیر شده... در بازار فروخته می‌شوند، با برچسب قیمت،  مانند برده.»

مبارزان کرد عراقی این هفته یک گورجمعی پیدا کردند که حاوی بقایای 25 عضو کردهای ایزدی بود که به دست داعش کشته شدند.

داعش در ژوئن 2014 عملیات خشونت را در عراق به راه انداخت. این پیکارجویان شدیدا مسلح مرتکب جنایات شنیع در مناطق تحت کنترل خود در عراق و سوریه شده‌اند که از جمله می‌توان به سربریدین هزاران نفر اشاره کرد.

این گروه از حمایت مالی برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان، ترکیه و قطر برخوردار است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها