يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۳۱۸۱
زمان انتشار: ۱۶:۰۰     ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: برخی می‌گویند بی‌اعتمادی مربوط به گذشته است، اما ما از زمان جنگ و حتی پیش از زمان ملی شدن صنعت نفت تحریم شدیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، مهرداد بذرپاش بعد از ظهر امروز در نشست اندیشه‌های سیاسی امام خمینی(ره) که در مسجد المهدی شهرک مینودر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به وقایع عبرت‌انگیز تاریخ و وقایع صدر اسلام بسیاری از اصحاب پیامبر اکرم(ص) که به حمایت از ایشان پرداختند امروز مورد عزت مردم و مسلمانان هستند و بسیاری نیز در جهت مخالف قرار داشتند که اکنون نیز جایگاهی در اسلام ندارند.

وی ادامه داد: این سنت خداست که هرکس به نصرت و یاری ولی زمان بپردازد، عزتمند و ماندگار می‌شود و هرکس غفلت کند، شقاوت در انتظار اوست و در نظام ما، هر رفتار سیاسی با معیارها و شاخص‌های قرآنی و روایی سنجیده می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر به غیر از امام زمان(عج) به کس دیگری دل ببندیم و چیز دیگری در ذهن بپرورانیم دچار شرک خفی شده‌ایم؛ در حقیقت می‌توان گفت حرف و عمل‌ها با یکدیگر مطابقت ندارد؛ سعادت اسلام و امت مسلمان از طریق عقل، احادیث و روایات پیش می‌رود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان چند مصداق از کشورهایی که به دامن استکبار پناه برده و عزت خود را از دست داده‌اند، تصریح کرد: آرژانتین کشور قدرتمندی در آمریکای لاتین بود، اما از زمانی که خود را به آمریکا سپرد مشکلاتش آغاز و اقتصادش فلج شد و اکنون در بدترین شرایط اقتصادی به سر می‌برد.

بذرپاش تشریح کرد: برخی می‌گویند بی‌اعتمادی مربوط به گذشته است، اما ما از زمان جنگ و حتی پیش از زمان ملی شدن صنعت نفت تحریم شدیم.

این مسئول با اشاره به نسل سوم تحریم‌ها که با جریان انرژی هسته‌ای رخ داد، متذکر شد: با توجه به اینکه ایران اسلامی 36 سال در تحریم بوده‌ با این وجود در حال حاضر نیز تحت این فشار‌ها قرار دارد و علت آن را می‌توان افشای اطلاعات از سوی سران و عوامل فتنه از داخل کشور عنوان کرد.

وی با مرور مذاکرات هسته‌ای از سال 82 توضیح داد: از سال 82 مذاکرات را آغاز کردیم تا به نشست سعد‌آباد رسیدیم، در آن زمان رئیس جمهور دولت یازدهم مسئول تیم مذاکره‌کننده ایران بود و پیشنهاد ناجوانمردانه تعلیق را دادند که دولت وقت نیز پذیرفت و تمام تأسیسات هسته‌ای پلمب شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس یادآور شد: مدت زمان پلمب 6 ماهه بوده، اما تا یک سال و هشت ماه به طول انجامید و علاوه بر پلمب تأسیسات هسته‌ای با نصب دوربین‌های آنلاین و بازرسی‌های متعدد با بی‌احترامی در آن ایام با ایران برخورد کردند و همین امر موجب بی‌اعتمادی به آمریکا شد.

بذرپاش بیان داشت: در سال 84 با دستور مقام معظم رهبری تمام تأسیسات هسته‌ای فک پلمب شد و در ادامه به جای مذاکره توان هسته‌ای را افزایش دادیم و تا 20 درصد رساندیم.

وی ادامه داد: در نهایت طرف مقابل مذاکرات با دستپاچگی به میز مذاکره برگشت و تا سال 87 پیشرفت خوبی حاصل و پیشنهاد انجماد دو طرف مطرح شد تا اینکه به انتخابات 88 رسیدیم و فتنه اتفاق افتاد.

این مسئول در پایان عنوان داشت: دیپلماسی در دست رهبری و اقتدار در صحبت‌های مقتدرانه مادر و همسر شهیدان احمدی روشن و علی محمدی بعد از شهادت عزیزانشان است.

گفتنی است؛ در این نشست حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس، عباس کاظمی فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین، حسین صلح‌جو عضو شورای شهر قزوین، حسین غیاثوند عضو شورای شهر قزوین و مسئول سازمان بسیج رسانه  حضور داشتند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها