کد خبر: ۲۹۳۲۸۴
زمان انتشار: ۰۹:۱۸     ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
وزیر علوم خواستار نظارت‌پذیری و مهار گسترش بی‌رویه دانشگاه آزاد شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از کیهان،‌ دکتر فرهادی در جلسه رؤسای دانشگاه‌های استان اصفهان گفت: در سال‌های گذشته دانشگاه آزاد اسلامی یک گستردگی بی‌حد و حصر پیدا کرد که باید آن را سامان داد.

وی افزود: مسئولان دانشگاه‌ها در گذشته در جلسات و ساماندهی رشته‌ها و پذیرش‌ها شرکت نمی‌کردند، اما اکنون تمکین کرده‌اند و جلساتی برای بررسی ظرفیت و رشته‌های این دانشگاه در حال برگزاری است.

فرهادی با بیان اینکه رشته‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی توسط شورای عالی گسترش بررسی می‌شود، گفت: باید ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد با شورای گسترش هماهنگ باشد و توسط این نهاد بررسی شود.

راه‌اندازی واحدهای آموزشی نامحدود در مناطق مختلف و شهرهای کوچک حتی در سطح دکترا بدون کمترین امکانات آموزشی و تأمین استاد، یکی از انتقادهای جدی به مدیریت دانشگاه آزاد می‌باشد به نحوی که اخیراً اعلام شد این دانشگاه قرار است 5 هزار دکترای جدید بر ظرفیت 7 هزار نفری خود اضافه کند!

برخی متولیان دانشگاه آزاد 2 سال پیش درصدد بودند به اسم وقف، این دانشگاه 250 هزار میلیارد تومانی را ملک شخصی خود قلمداد کنند که به ثمر نرسید.

در عین حال تغییر دولت و روی کارآمدن وزیر و سرپرست افراطی (قبل از فرهادی) برخی سیاست‌های غلط گذشته در دانشگاه آزاد احیا شده است. واگذاری مرکز اسناد دانشگاه به یک عنصر هتاک علیه امام و نظام، از جمله افتضاحات پدید آمده بود که با اعتراضات انجام گرفته، فرد یاد شده برکنار شد. هم اکنون روزنامه این دانشگاه توسط یکی از بازداشتی‌های فتنه اداره می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها