کد خبر: ۲۹۳۲۹۳
زمان انتشار: ۰۹:۲۴     ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
حجت‌الاسلام مصلحی در مراسم گرامیداشت دهه فجر:
وزیر سابق اطلاعات افزود: در حرکتی که امام (ره) شکل داده و پس 36 سال از گذشت انقلاب، ریزش‌هایی رخ داده و به یقین ریزش‌های دیگری وجود خواهد داشت زیرا این یک رویه تاریخی است که همگان نمی‌توانند تا انتها، انقلاب‌های الهی را تحمل کنند؛ در طول تاریخ انبیا و حتی در اسلام هم مشاهده می‌کنیم که پس از حضرت محمد(ص) ریزش‌هایی صورت گرفته است.
به گزار سرویس سیاسی پایگاه 598، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات  در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در مسجد چهارمردان قم برگزار شد با موضوع اقتدار و حرکت انقلاب اسلامی در جهان و همچنین تحلیل شرایط داخلی کشور به سخنرانی پرداخت. حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی طی سخنانی اظهار داشت: قوم یهود در دوره‌ای با اعمال خود قوم بر‌تر شد و خداوند نیز به آن اشاره کرده است، اما پس از آن کارهایی کرد که در آیات بسیاری مورد سرزنش قرآن کریم قرار گرفت.

وزیر سابق اطلاعات خاطر نشان کرد: قوم یهود که زمانی اقدامات خوبی داشت به حدی منحرف شد که جنایت‌های متعددی را در تاریخ بشریت انجام داد. در بسیاری از جنگ‌های زمان پیامبر (ص) قوم یهود سردمدار فتنه بوده ‌و پس از آن نیز علیه اسلام اقدامات متعددی را انجام داده است.



وی افزود: بنی امیه 84 سال حکومت کرد که 40 سال آن معاویه بر سر کار بود؛ نوع به‌کارگیری رسانه‌ها و حتی محل حکومتش کاملا بر اساس اصول حساب شده بود و یهودیان در دربار او نقش کلیدی داشتند.

باید ریزش را در کشورمان عادی‌سازی کنیم
باید ریزش را در کشورمان عادی‌سازی کنیم
باید بحث ریزش های انقلاب را در کشورمان عادی‌سازی کنیم

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه صهیونیست‌ها پس از انقلاب هم به دنبال کسانی بودند که نقش بنی امیه را بازی کنند، گفت: اینکه می‌بینید به یکباره عده‌ای افراد حاضر در انقلاب و نقش‌آفرین و تاثیرگذار به اروپا وصل می‌شوند.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه ریزش‌ها در مسیر انقلاب اسلامی طبیعی است و در دوران تمام انبیاء نیز سابقه دارد، گفت: برخی افراد پس از مدتی توان همراهی انقلاب اسلامی را در خود ندیدند و از مسیر انقلاب اسلامی جدا شدند.

مصلحی با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه مأموریت من ساخت و ساز مسجد و حسینیه نیست بلکه سه مأموریت دیگر بر عهده دارم، گفت: تشکیل حکومت اسلامی در ایران، بیداری مسلمانان در جهان و زمینه‌سازی برای ظهور سه وظیفه و مأموریتی هستند که امام (ره) برای خودشان تعیین کرده بودند.

وزیر سابق اطلاعات افزود: در حرکتی که امام (ره) شکل داده و پس 36 سال از گذشت انقلاب، ریزش‌هایی رخ داده و به یقین ریزش‌های دیگری وجود خواهد داشت زیرا این یک رویه تاریخی است که همگان نمی‌توانند تا انتها، انقلاب‌های الهی را تحمل کنند؛ در طول تاریخ انبیا و حتی در اسلام هم مشاهده می‌کنیم که پس از حضرت محمد(ص) ریزش‌هایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مسیر امامت و ولایت یعنی صراط مستقیم را طی می‌کند، گفت: شیطان وعده داده که نمی‌گذارم همه انسان‌ها در صراط مستقیم حرکت کنند بلکه آنها را به انحراف می‌کشانم.

مصلحی خاطرنشان کرد: در روایتی از حضرت علی (ع) می‌خوانیم که فرمودند در این مسیر صحیح هرچه پیش بروید رونده کمتر می‌بینید ولی نگران نشوید.

وقتی ریزش عادی‌سازی شود نسبت به اصل انقلاب منحرف نخواهیم شد

وزیر سابق اطلاعات گفت: ریزش در جریان انقلاب اسلامی باید عادی‌سازی شود؛ اینکه یک انسان با سوابق و مقاماتی به یکباره کم می‌آورد نباید از این قضیه ترسید، وقتی ریزش عادی‌سازی شود آنگاه نسبت به اصل قضیه منحرف نخواهیم شد.

وی با اشاره به سوابق تاریخی اشخاصی مانند زبیر عنوان کرد: تنها انسانی که پس از رحلت پیامبر (ص) به دفاع از حضرت علی (ع) شمشیر کشید زبیر بود ولی بعدها سرانجام او آنچه شد که در تاریخ می‌خوانیم و این شخصیت مهم، با ترفندهای بنی‌امیه نخستین کسی بود که علیه علی (ع) در دوران خلافت ایشان قیام کرد.



مصلحی با بیان اینکه افرادی مانند زبیر و اسامه توجیهات گوناگونی برای کار خود داشتند، گفت: اسامه تنها جوانی بود که پیامبر اکرم (ص) حکم فرماندهی کل به او داد ولی وقتی در مقابل سئوال امیرالمومنین علی (ع) برای همراهی قرار می‌گیرند می‌گوید با خود عهد بسته‌ام با کسی که لا اله الا الله می‌گوید مقابله نکنم.

وزیر سابق اطلاعات به فتنه 88 اشاره کرد و افزود: نخبگانی که در جریان انقلاب کم آورده بودند چنین توجیهاتی می‌آوردند؛ دشمن آرام نمی‌نشیند بنابراین جامعه ما باید به جایی برسد که در مقابل ریزش‌ها عادی باشد و بداند که آنها کم آورده‌اند.

تقسیم کار موساد، CIA و MI6 در فتنه 88

وی خاطرنشان کرد: در جریان این فتنه، تقسیم کاری که میان موساد، سرویس جاسوسی انگلستان و سیا صورت گرفت، طراحی همین مسئله یعنی رفتن به سراغ نخبه‌ها بود.

مصلحی به شیوه کاری MI6 اشاره کرد و گفت: نخستین اقدام آنها رفتن به سراغ نخبه‌هاست؛ سفارت انگلستان چند ماه پیش و پس از انتخابات 88 به سراغ افراد خاصی رفت.

وزیر سابق اطلاعات افزود: در جریان فتنه 88 به یکی از افراد هشدار دادم که با افراد سفارت انگلیس دیدار نکند ولی او پیام داد که ما کار خودمان را می‌کنیم و شما هم کار خودتان را بکنید.

وی ادامه داد: راهبرد دوم سرویس جاسوسی انگلستان، استفاده از اراذل و اوباش است؛ این کشور در این زمینه موفقیت‌های فراوانی دارد و در کشورهایی مانند هند، افغانستان، پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس، تجربه‌های خوبی داشته است.

مصلحی با اشاره به تقسیم کار انگلستان و آمریکا در امور اطلاعاتی خاطرنشان کرد: سیا نمی‌تواند کار سرویس جاسوسی انگلیس را انجام دهد زیرا دولتمردان انگلستان در این زمینه کارکشته هستند و حیله‌گری فراوانی دارند ولی آمریکایی‌ها این ویژگی را ندارند.

وزیر سابق اطلاعات به مقایسه کودتای 28 مرداد، فتنه 88 و داعش پرداخت و گفت: تروریست‌های داعش حدود دو دهه قبل در عراق شکل گرفتند ولی وقتی آمریکا وارد این کشور شد، توسط ارتش ایالات متحده دستگیر شده و تحویل انگلستان در بصره می‌شوند ولی به ناگاه در خیابان‌ها ظهور و ادعای دولت اسلامی می‌کنند.

وی افزود: وقتی انقلاب اسلامی شکل گرفت، اتفاق مهمی در دنیای اسلام رخ داد به این ترتیب که علمای جهان اسلام به خود آمدند و به نکته‌ای رسیدند و آن هم اینکه دریافتند اشتباهی کرده‌اند مبنی بر اینکه بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص)، هر حاکم جور و ظلمی را اولی‌الامر دانستیم و مسیر خلافت را نپیمودیم.



مصلحی با اشاره به بررسی منطقه خاورمیانه توسط استکبار جهانی بلافاصله پس از بیداری اسلامی گفت: برخی در داخل کشور این قضیه را قبول نداشتند که این اتفاقات بیداری اسلامی است در حالی که اطلاعات دقیق داشتیم که بزرگان CIA به جان هم افتاده‌اند که چرا ما از این قضایا اطلاعات کافی نداشته‌ایم و با رئیس جمهور خود دعوا داشتند با این مضمون که چرا نتوانستیم جلوی این اتفاقات را بگیریم.

ساخت فیلم خلیفه دوم در راستای حمایت از داعش بود

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه آمریکا و انگلستان دریافتند کینه‌ای عمیق در دل دنیای اسلام علیه غرب شکل گرفته و در حال تقویت است، خاطرنشان کرد: سرویس‌های اطلاعاتی استکباری در اتاق‌های فکر خود سناریویی را طراحی کردند تا بتوانند این جریان را کنترل کنند؛ ابتدا فیلمی با عنوان خلیفه دوم ساختند البته همه اتفاقاتی که توسط آمریکا و صهیونیست‌ها رخ می‌دهد دارای پشت صحنه‌ای کامل است.

وی افزود: هالیوود فیلم خلیفه دوم را ساخت و توسط شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ فراوانی برای آن کرد؛ به دنبال آن داعش به راه افتاد و ابوبکر البغدادی، با چهره، حرکات و رفتاری کاملا مشابه خلیفه دوم در آن فیلم ظهور کرد.

مصلحی با اشاره به ادامه نقشه آمریکا و انگلستان در این زمینه گفت: پس از آن بود که گروهی از مسلمانان مشاهده کردند حرکتی روی داده که می‌توانند عقده‌های خود را خالی کنند اما اکنون دریافته‌اند این مسیر اشتباه بوده است.

وزیر سابق اطلاعات  اضافه کرد: امروز یهود در جایی غیر از اروپا و آمریکا معنا پیدا نمی‌کند؛ رهبر معظم انقلاب بارها تاکید داشته‌اند که تکیه ما باید به خودمان و اقتصاد مقاومتی باشد ولی باز هم گروهی می‌گویند غرب می‌تواند مشکلات ما را حل کند.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) هم زیر همین فشارها قرار داشتند، گفت: بنی‌قریضه از نظر اقتصادی مسلمانان را زیر شدیدترین فشارها گذاشته بودند و شخصی از جانب حضرت محمد (ص) برای مذاکره اعزام شد البته خط قرمزی برای او تعیین کرد ولی او پا را فراتر از این خط گذاشت و به همین دلیل خود را به ستونی در مسجد پیامبر (ص) بست تا توبه کند.

مصلحی تصریح کرد: آیا در طول سال‌های پس از انقلاب مذاکراتی که علامت سئوالی روی آن باشد، نداشته‌ایم؟

ماجرای حضور بهزاد نبوی در مذاکرات با امریکا

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به شخصیتی مانند بهزاد نبوی که نقش مهمی در فتنه 88 داشت، گفت: بدانیم که فتنه تمام نشده و 9 دی تنها آن را به هم ریخت، فتنه‌ها تا انتها ادامه دارند؛ بهزاد نبوی در مذاکرات با آمریکا پس از پذیرش قطعنامه حضور داشت و با خوش‌بینی می‌گوییم که دقت کافی را نداشته است، وی بر روی کلمه «تابعیت» دقت نداشته در حالی که تابعیت در آمریکا و ایران معنای متفاوتی دارد.

وی افزود: امروزه افرادی هستند که چهار سال در آمریکا زندگی می‌کنند و تابعیت آمریکایی می‌گیرند و سپس به عنوان یک شهروند این کشور علیه ایران شکایت می‌کنند و خسارت می‌گیرند؛ آیا در این شرایط نباید دغدغه‌مند بود؟

مصلحی با بیان اینکه برخی می‌گویند به سراغ یهود می‌رویم زیرا می‌ترسیم به ما ضربه بزند، گفت: در قرآن کریم آمده است خداوند به زودی فتحی را نصیب اهل ایمان می‌کند که این افراد پشیمان خواهند شد.



وزیر سابق اطلاعات به مسائل هسته‌ای ایران اشاره کرد و افزود: چند سال پیش برای تامین اورانیوم 20 درصد به مشکل برخوردیم و به همه دنیا اعلام کردیم که به دنبال خرید اورانیوم با این درصد خلوص هستیم ولی آمریکایی‌ها در همه جا به راه افتادند و بازی فریب راه انداختند و گفتند همه آنچه را تاکنون غنی‌سازی کرده‌اید، به فرانسه تحویل دهید و بعد از دو سال اورانیوم 20 درصد تحویل بگیرید، بالاخره پذیرفته شد که اورانیوم غلظت پایین ایران به ترکیه ارسال شود و وقتی که اورانیوم 20 درصد گرفتیم این مقدار را به غرب بدهیم ولی زیر بار نرفتند، در این شرایط یک بچه حزب‌اللهی مانند شهید شهریاری در گیر و دار مذاکرات، اورانیوم 20 درصد را تولید و مشکل ایران را حل کرد هرچند جانش را بر سر این راه گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: هرچند اینها بازی است ولی همان زمان اوباما به کنگره رفت و فریاد برآورد که بگذارید با ایران مذاکره کنیم، می‌بینید که وقت تلف شد و آنها اکنون اورانیوم 20 درصد هم غنی‌سازی کرده‌اند.

مصلحی به ولایت‌مداری ایجابی و واقعی اشاره کرد و گفت: امروز این نوع ولایت‌مداری در ولایت فقیه معنا می‌یابد؛ این نوع ولایت‌مداری موجب می‌شود بتوانیم بر دنیا غلبه پیدا کنیم.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه اسلام در دنیای امروز پیشرفت زیادی دارد، تصریح کرد: اهانت به پیامبر اکرم (ص) در پی همین مسئله است و اندیشمندان غرب به دنبال شناخت اسلام واقعی هستند؛ رهبر معظم انقلاب در این شرایط، با درک حکیمانه‌ای که دارند پیامی را صادر می‌کنند و در موقعیتی ناب هم این کار را انجام می‌دهند؛ همه عصبانیت دنیای استکبار به دلیل همین مسائل است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها