يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۳۳۵
زمان انتشار: ۰۹:۳۳     ۱۵ آذر ۱۳۹۰
میانجیگری چین در سودان پكن - چین قصد دارد با اعزام فرستاده ویژه خود در امور آفریقا در مساله به وجود آمده بر سرنفت بین سودان جنوبی و شمالی میانجیگری كند.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از خبرگزاري ايرنا روز سه شنبه :  هونگ لی ' سخنگوی وزارت امور خارجه چین این موضوع را اعلام كرد.

وی گفت كه ' لیو گوی جین' فرستاده ویژه چین در امور آفریقا در آینده نزدیك از جنوب و شمال سودان دیدار می كند.

وی تصریح كرد: نماینده چین در راستای حل اختلافات طرفین درمساله نفت به مذاكره و میانجی گری خواهد پرداخت.

سخنگو دولت چین اظهار داشت، پكن از اوضاع متشنج جنوب و شمال سودان به ویژه توقف مذاكرات طرفین درباره مسایلی مانند نفت ابراز نگرانی می كند.

وی افزود: نفت شریان حیاتی اقتصادی سودان جنوبی و شمالی است، حفظ روند تولید نفت در راستای منافع مشترك طرفین است.

چین امیدوار است طرفین با رایزنی و مذاكرات بطور مناسب اختلاف ها را حل كرده و صلح در جنوب و شمال سودان را حفظ كنند.

شركت ملی نفت چین (سی.ان.پی.سی) تیرماه امسال با وزارت نفت سودان توافقنامه ای برای توسعه همكاری در زمینه نفت و گاز امضا كرد.

این توافقنامه در حاشیه نخستین روز دیدار عمر البشیر، رییس جمهوری سودان، از چین و در مقر اصلی شركت سی.ان.پی.سی در پكن امضا شد.

چین پس از آمریكا، بزرگ ترین واردكننده نفت خام جهان، به شمار می آید و سودان با صادرات نیمی از تولید روزانه خود به چین، ششمین تأمین كننده بزرگ نفت این كشور است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها