يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۳۴۳
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۱۵ آذر ۱۳۹۰
تحلیلگر سیاسی تایلند:
كوالالامپور - یك تحلیلگر مسایل سیاسی تایلند با اشاره به افزایش قدرت و نفوذ ایران در منطقه، اعلام كرد كه بیشترین تلاش واشنگتن برای تضعیف محور قدرت ایران در منطقه است.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از خبرگزاري ايرنا : از مالزی، 'تونی كارتالوچی' تحلیلگر مسایل ژئوپلتیك تایلند با اشاره به تلاش آمریكا برای حضور در خاورمیانه و طراحی برنامه هایی نظیر آنچه در سوریه می گذرد، خاطرنشان كرد: آمریكا در حقیقت برای تضعیف قدرت و نفوذ ایران دست به چنین طراحی هایی زده است.

این تحلیلگر تایلندی در مقاله ای كه روز سه شنبه در پایگاه تحلیلی 'بسوی آینده' مالزی منتشر شده، با تاكید بر اینكه هدف غرب از راه اندازی تنش و ناآرامی در كشورهایی نظیر سوریه برقراری دمكراسی نیست، نوشت: تضعیف قدرت ایران اصلی ترین هدف آمریكا در منطقه است.

وی در ادامه می نویسد: حمایت آمریكا و غرب از گروه های مسلح شورشی در كشور سوریه با هدف به آشوب كشاندن و ناآرام كردن این كشور و در نهایت كنار رفتن یك متحد ایران در منطقه است.

تونی كارتالوچی در ادامه مقاله خود آورده است: نگاهی به تحولات منطقه نشان می دهد كه تلاش برای بی ثبات كردن سوریه با هدف برقراری دموكراسی در این كشور صورت نمی گیرد بلكه تلاشی برای تضعیف محور قدرت ایران است برنامه ای كه از چند سال پیش آغاز شده و اكنون بخش هایی از آن در سوریه در حال اجراست.

این تحلیلگر تایلندی نوشته است: گروه موسوم به ارتش آزادیبخش سوریه مجموعه ای از جنگجویان تندرویی هستند كه از خارج از مرزهای سوریه و از تركیه و لبنان وارد این كشور شده و از سوی امریكا، اسراییل، تركیه و عربستان پشتیبانی می شوند. هدف از این گروه به ظاهر آزادیبخش هم به آشوب و خشونت كشاندن هرچه بیشتر سوریه است.

وی ادامه می دهد: گزارش های متعدد از سوی ناظران بی طرف اوضاع در سوریه حكایت از آن دارد كه برخلاف تبلیغات رسانه های غربی، عامل اصلی خشونت ها و خونریزی ها در سوریه همین گروه های شبه نظامی مسلح هستند.

تحلیلگر مسایل سیاسی تایلند همچنین می افزاید: ناآرامی ها در سوریه از ابتدا با حمایت و پشتیبانی غربی ها روبرو شد . از زمان دولت بوش برنامه های مختلف برای تجهیز مخالفان و معاندان اسد آغاز شده كه همچنان در دولت اوباما پیگیری می شود.

به گفته این تحلیلگر تایلندی، روزنامه 'واشنگتن پست' ماه آوریل گذشته گزارشی را از سوی برخی منابع موثق منتشر كرد كه نشان می داد دولت امریكا از سال 2005 به حمایت مالی از مخالفان دولت اسد پرداخته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها