أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۳۵۰۲
زمان انتشار: ۱۹:۳۶     ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
عبدالحميد احمدي معاون وزير ورزش و جوانان درباره نتيجه نگرفتن پرسپوليس عنوان کرد که اين وزارتخانه نمي‌ تواند در امور جزيي و درون باشگاهي هيچ تيمي دخالت کند.
به گزارش پایگاه 598،احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار "ورزش سه" گفت: ما هم نگران نتایج پرسپولیس هستیم و فکر می‌ کنم که این نگرانی هم به حق است، مخصوصا هواداران این تیم حق دارند که از نتایج ناراضی باشند، این تیم نتوانسته امتیازهای مورد نیاز را جذب کند اما بدشانسی هم چاشنی آن بوده است.

افرادی که جایگزین شدند نتوانستند
ما وزارت ورزش هستیم و نمی‌ توانیم و نباید در امور جزیی باشگاه ها دخالتی کنیم. چون یک باشگاه هیات مدیره، مدیرعامل، کادر مدیریت دارد و وزارت ورزش نمی‌ تواند نقش هیات مدیره یا مربی را برای این تیم ها بازی کند. هر مجموعه ای افرادی را به خدمت گرفته و کارش را انجام می‌ دهد. متاسفانه پرسپولیس بعد از اتفاقاتی که برای مدیرعاملش افتاد دچار حاشیه شد و طبعا این مساله در همه موضوعات این تیم اثر گذاشت. متاسفانه افرادی هم که جایگزین شدند نتوانستند حواشی را مدیریت کنند و در ادامه حواشی به همان قوت ادامه پیدا کرد.

قرار نیست به پرسپولیس کمک کنیم
وزارت ورزش تمام تلاش خودش را کرد که به لحاظ مدیریتی در خصوص مشکلی که برای پرسپولیس به وجود آمده، مخصوصا با شرایطی که این تیم دارد و باید در آسیا بازی کند، کمک های لازم را اعمال کند. این کمک ها مالی نیست چون از ابتدا هم قرار نبوده که وزارت ورزش کمک مالی ای به تیمی داشته باشد بلکه زمینه تقویت باشگاه را با توجه به گرفتن اسپانسر فراهم آورده است.

قطعا واگذار می‌ کنیم
براساس قانونی که مجلس تصویب کرده، وزارت ورزش باید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را تا انتهای سال 93 از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار کند. در 10، 15 سال گذشته این بحث همیشه وجود داشته اما هیچ وقت عملی نشده است. این بار که این مساله به صورت یک قانون درآمده ما سعی کردیم که آن را به سرانجام برسانیم که خوشبختانه اعلام مزایده صورت گرفت و بیست و هفتم بهمن ماه این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار خواهند شد. ما امسال این دو باشگاه را در لیگ سروسامان دادیم و سعی کردیم بستر لازم برای انتقال آنها فراهم شود.

پرسپولیس و حاشیه های بیرونی
در استقلال حاشیه مدیریتی کمتر بود اما متاسفانه در پرسپولیس این حاشیه ها بیشتر بود، افرادی هم از بیرون مشکلاتی را برای مدیریت ایجاد کردند که آرامشی که این باشگاه نیاز داشت را به اسم دلسوزی برای پرسپولیس برهم زدند. هر چند که گفته می‌ شد ما می‌ خواهیم کمک کنیم و از پرسپولیس حمایت کنیم. اما همین افراد عمده حاشیه را برای مدیرعامل و تیم پرسپولیس به وجود آوردند و کاری کردند که این تیم در سراشیبی عدم کسب نتیجه قرار گیرد.

در عزل دایی هم دخالت نکردیم
بحث تعویض علی دایی مورد تایید و حمایت وزارت ورزش نبود. تغییر دایی نظر هیات مدیره و مدیرعامل وقت باشگاه بود و این نبود که سیاست وزارت ورزش حمایت از این تصمیم گیری باشد. بحث جدایی دایی و همچنین انتخاب درخشان یک بحث درون باشگاهی بود و کاملا برعهده اعضای هیات مدیره و مدیرعامل بود. حرف هایی هم که زده می‌ شود هیات مدیره در این مورد تصمیم گیری کرده کاملا دروغ است.

پرسپولیس کمیته فنی دارد
پرسپولیس کمیته فنی دارد، هیات مدیره دارد، جانشین مدیرعامل دارد و این وظیفه وزارت ورزش نیست که بیاید به مشکلات جزیی این تیم ورودکند. اگر این کار را کرد باید از او ایراد بگیرید. یعنی وزارت ورزش نباید داعیه تغییرات در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و یا هر باشگاهی را داشته باشد. اینکه تیم نتیجه نمی‌ گیرد و باید فلان مربی بیاید، این اصلا وظیفه وزارت ورزش نیست.

شرکت کنندگان در مزایده باید اهلیت داشته باشند
جزییات واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در آگهی مزایده کاملا دقیق اعلام شده و به اصطلاح کار واگذاری از موضع هیات عالی کاملا شفاف انجام شده است. اینکه برند دو باشگاه، استادیوم آنها، ساختمان باشگاه و سایر موارد کاملا تفکیک شده است. رقم مورد نظر هم برای هر یک از دو باشگاه 270 میلیارد تومان اعلام شده است. همچنین در این آگهی نحوه واگذاری از ابتدا مشخص شده که کسانی که پیشنهاددهنده هستند اول باید صلاحیت و اهلیت داشته باشند و مورد تایید هیات واگذاری قرار بگیرند حالا چه اشخاص حقوقی باشند و چه حقیقی.

باید از کانال هیات واگذاری رد بشوند
کسانی که اعلام داوطلبی می‌ کنند باید از کانال هیات واگذاری زیرنظر وزارت اقتصادی رد شوند. هر کسی که بتواند شرایط اعلام شده را محقق کند، پروسه واگذاری برای او به صورت خرید و معامله صورت می‌ گیرد و با هیچ کس تعارفی انجام نمی‌ شود. سیستم باید کاملا رسمی باشد و خریدار و فروشنده مشخص شوند.

با هیچ کس تعارف نداریم
اینکه پیشکسوت ها و خیلی از قدیمی های فوتبال از این واگذاری اظهار نگرانی می‌کنند، به این علت است که از نحوه این معامله اطلاعی ندارند. خود وزیر ورزش به پیشکسوت ها پیشنهاد داد که موسسه ای تشکیل دهند و از طریق تشکل رسمی ثبت شده، در بحث واگذاری حاضر شوند چون این مساله بحث امروز و فردا نیست بلکه پروسه درازمدت 50 ساله و 100 ساله است. اینطور نیست که ما امروز معامله کنیم و فردا این برندها بلاتکلیف باشند. کسانی که باشگاه ها را قبول می‌ کنند باید بتوانند طرح و برنامه طولانی مدتی داشته باشند و با هیچ تعارفی نداریم. مساله کاملا مالی و رسمی است و باید با همان ادبیات خاص خودش دنبال شود.

نمی‌ خواهیم پرسپولیس دست نالایق ها بیافتد
احمدی در پاسخ به این سوال که چگونه شرکتی حاضر است بعد از خرید زیرنظر هیات مدیره باشگاه و وزارت ورزش فعالیت کنند پاسخ داد که؛ این مساله کاملا مشخص است هر کس که بخواهد بانکی در کشور ایران تاسیس کند باید کار را زیرنظر بانک مرکزی انجام دهد، ضمن اینکه بانکش را به ثبت برساند. ارتباط متقابل میان بانک مرکزی و بانک تاسیس شده را نهادی برعهده می‌ گیرد که در امر واگذاری نیز وزارت ورزش این کار را برعهده می‌ گیرد. باید صلاحیت افرادی که این مسوولیت را برعهده می‌ گیرند به تایید وزارت ورزش برسد همانطور که بانک ها باید به تایید بانک مرکزی برسند. این قانون خاص ورزش نیست بلکه یک قانون عمومی است. باید آن فرد یا نهاد بتواند آینده و سلامت این کار را تضمین کند تا خدایی نکرده افراد نالایق و یا کم تدبیر در پست های مدیریتی قرار نگیرند و باعث ایجاد خطر در ورزش و فوتبال کشور نکند. یعنی باید ضمانت اجرایی داشته باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها