أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۳۵۵
زمان انتشار: ۱۸:۵۱     ۱۵ آذر ۱۳۹۰
در حملات تروریستی امروز به مجالس و حسینه‌های عزاداری شیعیان در شهرهای مختلف افغانستان تاکنون بیش از 200 نفر کشته و زخمی شدند.
به گزارش598 به نقل از فارس، مقامات دولتی افغانستان اعلام کردند در اولین عملیات انتحاری که در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) در مرکز شهر کابل رخ داد، تا کنون 14 نفر از شیعیان به شهادت رسیده و 105 نفر زخمی شدند.

"غلام سخی کارگر اوغلی" سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل اظهار داشت: تاکنون 30 نفر از مراجعه کنندگان به بیمارستان‌های شهر کابل تحت درمان سرپایی قرار گرفته و مرخص شده‌اند اما 70 تن بر اثر شدت جراحات وارده تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

در همین حال، سخنگوی پلیس کابل با اشاره به حمله تروریستی در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) در مرکز شهر کابل گفت: در این حمله انتحاری که در داخل این زیارتگاه اتفاق افتاد تعدادی از عزادارن کشته و زخمی شدند.

این انفجار درحالی صورت می‌گیرد که صدها نفر در حال برگزاری مراسم  روز دهم محرم (روز عاشورا) در این مسجد بوده‌اند.

این نخستین باری است که در روز سوگواری امام حسین(ع) در کابل انفجار رخ می‌دهد.

پس از این حمله ، انفجاری شدید در شهر مزار شریف افغانستان روی داد که در جریان آن 8 عزادار حسینی شهید و زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در مزار شریف، در این حادثه که در نزدیکی مسجد امیر المومنین روی داد، چهار نفر شهید و 4 تن دیگر نیز زخمی شدند.  

پس از وقوع 2 حادثه انتحاری در شهرهای کابل و مزارشریف، دقایقی پیش در حادثه انفجار در منطقه چهار سوی قندهار، چهار غیر نظامی و  2 سرباز پلیس افغان زخمی شدند.

منابع خبری از احتمال افزایش آمار تلفات انفجار‌های افغانستان در ساعات‌های آتی خبر دادند.

برای مشاهده فیلم مربوطه اینجا کلیک کنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
دانشجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۲ - ۱۵ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
عکس ها کو؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها