أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۳۶۰۴
زمان انتشار: ۲۲:۰۱     ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
امروز بهای سکه در بازار تهران با کاهش قیمت به زیر یک میلیون تومان رسید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ در آخرین ساعات معاملات بازار جهانی طلا، روند قیمت گذاری ها بازهم نزولی شد. مدتی پیش نیز تحلیلگران بازار جهانی پیش بینی کرده بودند که قیمت طلا با افت قابل توجهی مواجه شود. با این حال پیش بینی کاهش 31 دلاری بهای طلا در بازارهای بین المللی از سوی هیچ کدام از نهادهای کارشناسی ارائه نشده بود. جمعه شب قیمت طلا با عدد 1233 دلار برای هر اونس رسید که در قیاس با پنج شنبه، 31 دلار تنزل را تجربه می کرد.

قیمت طلا در شرایطی سقوط کرد که پس از اتفاقات مربوط به نرخ برابری فرانک سوئیس و یورو تا یک هزار و 303 دلار پیش رفته بود. این رکورد در سال جدید میلادی در 2 بهمن ماه به ثبت رسید.

  طی دو هفته گذشته اما روند نزولی قیمت در این بازار آغاز شد و تا قبل از جمعه گذشته بهای هر اونس طلا به کانال یک هزار و 260 دلار رسیده بود.

همین جریان موجب شد تا بهای سکه در بازار به زیر یک میلیون تومان کاهش یابد. هر سکه تمام بهار آزادی در حال حاضر با قیمت 988 هزار تومان فروخته می شود و هر گرم طلای 18 عیار هم به 100 هزار و 700 تومان رسید.

روز گذشته در بازار نفت اما روند صعودی حکمفرما بود. هر بشکه نفت برنت دریای شمال در معاملات شب گذشته به 57 دلار و 80 سنت رسید تا افزایش 1.23 دلاری را به ثبت رسانده باشد. روز گذشته بهای نفت برای دقایقی از 58 دلار هم عبور کرد اما در نهایت هفته با نفت 57 دلار و 80 سنتی به پایان رسید.

اظهارنظرهای وزیرامور خارجه در مورد احتمال دستیابی به توافق هسته ای نیز در کاهش قیمت دلار و سکه موثر بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها