أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۳۶۶۶
زمان انتشار: ۰۹:۲۹     ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
نيکي کريمي گفت: ۱۰ سال است که کارگرداني مي کنم اما فيلمسازي من را جدي نمي‌گيرند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از سوره سینما، در اين نشست خبري که اجراي آن را شاهين امين برعهده داشت، نيکي کريمي، ليلا زارع، محمدرضا فروتن و اميرحسين آرمان حضور داشتند.
در ابتداي اين نشست نيکي کريمي کارگردان «شيفت شب» درباره سوژه چهارمين ساخته سينمايي‌اش گفت: مهر ماه سال گذشته در پي سوژه‌اي براي فيلم بعدي بودم تا اينکه با طرح محمود آيدن برخورد کردم.
وي ادامه داد: فيلمنامه اين طرح را در مدت زمان يک ماهه نوشتم، مراحل پروانه ساخت انجام شد و شهريور ماه ۹۳ آن را بازنويسي کردم. به موازات طي شدن مراحل پيش توليد به دنبال بودجه بوديم و در نهايت مهرماه امسال «شيفت شب» را کليد زده و در ۴۵ جلسه فيلمبرداري کرديم.
بازيگر فيلم سينمايي «چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت» در واکنش به اين سوال که چرا در فيلم شعارزدگي بيش از اندازه ديده مي‌شود اذعان داشت: به هيچ عنوان در «شيفت شب» شعارزدگي ديده نمي‌شود. اين فيلم مسايل جامعه را در زمان بحران‌ها و مشکلات ناشي از تحريم هاي اقتصادي نشان مي دهد. در اين فيلم تاثيري که جامعه بر کانون خانواده مي گذارد برايم مهم بود و مي خواستم آنرا نشان دهم.
کريمي افزود: بازي بازيگران در «شيفت شب» نه تنها گل درشت نيست بلکه کاملا زير پوستي است. در فيلم من، شخصيت زن محترم، فداکار و مسئول است. «شيفت شب» درباره يک زن ايراني است که خود را در کانون خانواده نشان مي‌دهد.
اين کارگردان اظهار کرد: مخاطبان ما فيلم هايي را مي پسندد که شبيه به خيانت‌هاي موجود در جامعه است اما من ترجيح مي دهم در مورد درد جامعه صحبت کنم و فيلم بسازم.
کارگردان فيلم سينمايي «سوت پايان» با اشاره به ۲۵ سال فعاليت‌ هنري خود بيان کرد: ۱۰ سال است که کارگرداني مي کنم اما فيلمسازي من را جدي نمي‌گيرند و اين موضوع باعث شده خيلي‌ها گمان کنند من فيلم اولي هستم. چرا نبايد من را در ليست کارگردان ها قرار دهند.
محمدرضا فروتن بازيگر فيلم "شيفت شب” با اشاره به دلايل کمرنگ شدن نقش هايش در سالهاي اخير گفت: فيلم هايي را هم که در سالهاي اخير بازي کرده ام دوست دارم. فيلم هايي مثل عيار ۱۴، کنعان، تجريش ناتمام، ديگري و … همه فيلم هاي دوست داشتني براي من بوده اند.
بازيگر نقش "فرهاد” در فيلم "شيفت شب” افزود: واقعيت اين است که اولويت من در اين سال ها عوض شده و مشغول ادامه تحصيل در رشته روانشناسي باليني هستم. علاوه بر اين، فضاي موسيقي را هم تجربه مي کنم که برايم بسيار لذت بخش است. بزودي آلبومم راهي بازار خواهد شد و اميدوارم مورد توجه مردم قرار گيرد.
فروتن با اشاره به تاثيرات متقابل حرفه بازيگري و رشته تحصيلي اش اظهار کرد: رشته تحصيلي ام همه جوانب زندگي ام را تحت تاثير قرار داده و يکي از اين تاثيرات هم طبيعتا روي بازيگري من بوده است. در مورد تحليل روانشناختي شخصيتها و نقشهايي که بر عهده مي گيرم رشته تحصيلي ام توانسته به من کمک کند.
وي افزود: البته سينما براي من هميشه جايگاه خاص خودش را دارد و دستاوردهايي از سينما دارم که هيچوقت حاضر نيستم آن را با چيزي عوض کنم.
برنده سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول مرد از هفدهمين جشنواره فيلم فجر در پايان، ضمن ابراز اميدواري به شرايط اخير سينماي ايران، خاطرنشان کرد: خيلي خوشحالم از اينکه فضا باز شده و جوانان مي توانند حرفها، مسائل و نيازهاي نسل امروز را بررسي کنند و در موردش فيلم بسازند. حضور کارگردانان جوان در جشنواره امسال نشان دهنده جديت و پشتکار آنها براي باز کردن جاي خود در صنعت سينماي ايران و البته اتفاق خوشايند و اميدوارکننده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها