يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۴۱۸۲
زمان انتشار: ۱۳:۲۳     ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهور اخیراً در بخشی از گفت وگو با خبرگزاری ایرنا گفته است: حضور در راهپیمایی 22 بهمن نوعی رفراندوم سالانه نسبت به اصل انقلاب، نظام و آرمان های امام(ره) است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، قبل از صحبت های انصاری، چندی قبل بود که رئیس جمهور روحانی در اجلاس ملی اقتصاد ایران خواستار مراجعه به آرای عمومی و برگزاری رفراندوم در برخی مقوله ها شده بود.

روحانی گفته بود: «خوب است بعد از 36 سال یک بار هم که شده این اصل قانون اساسی را اجرا کنیم و برای مسائل مهم اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به جای آنکه قانونی در مجلس تصویب شود، ماده قانونی یا برنامه را مستقیم به آرای مردم و همه‌پرسی بگذاریم»

این صحبت رئیس جمهور که بلافاصله از سوی حامیان اصلاح طلب دولت به درخواست رئیس جمهور برای برگزاری رفراندوم هسته ای! تفسیر شد؛ حاشیه های فراوانی را ایجاد کرد.

شاه بیت انتقادات وارد شده به رفراندوم‌خواهی رئیس جمهور این بود که اولاً، فرض بر وجوب؛ طرح مسئله رفراندوم باید از مجاری قانونی باشد نه در تریبون های خاص و با ابزارهای تبلیغاتی و ثانیاً مردم ایران با انقیاد از قوانین موضوعه کشور، حضور چشمگیر در انتخابات ها، شرکت گسترده در راهپیمایی های هرساله و همچنین ایجاد دو حماسه ملی در 23 تیرماه سال 78 و 9 دیماه سال 88 برای دفاع از اصل نظام و کشور؛ در واقع پاسخ هرگونه رفراندوم و نظرخواهی درباره سیاست های کلان نظام و کشور در هر زمینه ای را بیان کرده‌اند.

تأکید انصاری به رفراندوم نمادین بودن راهپیمایی 22 بهمن سخن درستی است که به نظر می رسد بصورت ناخواسته به همین مسئله اشاره می‌کند.

گفتنیست، دولت محترم قبل از طرح بحث رفراندوم نیز مسئله نظرسنجی پیرامون رابطه با آمریکا را مطرح کرده بود که در قبال آن هم پاسخ های مشابه آنچه در بالا ذکر شد؛ ارائه گردید.

دولت یازدهم در همین زمینه، به مسئله «فراخوان» نیز ورود کرده است و در ماجرای ضرورت انصراف پردرآمدها از دریافت یارانه اقداماتی را شبیه به فراخوان به مردم انجام داد اما توفیق چندانی نیافت.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در همین زمینه اظهار کرده بود که عده ای با جوسازی و فضاسازی نگذاشتند مردم از دریافت یارانه ها انصراف بدهند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها