أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۴۳۰۵
زمان انتشار: ۲۰:۵۸     ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
مدیر مدرسه‌ی مطالعات نظری وتر گفت که کاروان‌های دانشجویان و طلاب قصد دارند امسال از پایگاه قمیجه محل بازداشت ملوانان آمریکایی و انگلیسی بازدید کنند.
به گزارش پایگاه 598، محمدمهدی فاطمی صدر مدیر مدرسه‌ی مطالعات نظری وتر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، در تشریح برنامه‌ی امسال این مدرسه در مشاوره به کاروان‌های راهیان نور گفت: فارغ از توصیه به روایت فتنه در تهران و بازدید از فردو در قم، برنامه‌ی امسال ما بازطراحی مسیر کاروان‌ها‌ی دانشجویان و طلاب جهت بازدید از پایگاه قمیجه و روایت تفصیلی نبرد با آمریکا در آنجا در انتهای جزیره‌ی آبادان در ساحل خلیج فارس است.

وی با خسارت‌بار خواندن غلبه‌ی روایت آمریکایی‌ها از نبرد در خلیج فارس در سایه‌ی ربع قرن سکوت ما افزود: حالا پس از گذشت این سال‌ها از پایان جنگ و انتشار اسناد مختلف برای همه روشن است که ما تنها با عراق نمی‌جنگیدیم و بعثی‌ها در آن جنگ پیاده‌نظام دنیای استکبار به سرکرد‌گی آمریکا بودند که در نهایت کار به درگیری مستقیم با خود او رسید. با این همه روایت‌های ما در راهیان نور هنوز بر درگیری با بعثی‌ها متمرکز است و حتی زائران چندباره‌ی خوزستان هم تصویری از نبرد ما با شیطان بزرگ ندارند و هنوز برخی در حوزه و دانشگاه می‌پرسند که اگر کار به درگیری با آمریکا بکشد، چه خواهد شد، بی آنکه بدانند ما با موفقیت با آمریکا در خلیج فارس جنگیده‌ایم.

فاطمی‌صدر در تشریح مزیت‌های پیگیری روایت نبرد خلیج فارس در استان خوزستان در مقایسه با استان‌های بوشهر یا هرمزگان گفت: با تثبیت قمیجه به عنوان نقطه‌ی یادمانی نبرد با آمریکا در منظومه‌ی یادمان‌های استان خوزستان، ما بی آنکه احتیاج به ایجاد سفر تازه‌ای داشته باشیم یا حتی بی‌نیاز به اضافه کردن هیچ زیرساخت تازه‌ای اعم از اسکان، راه، ابنیه، زمان و گفتمان، می‌توانیم هزاران زائر حاضر در خوزستان را به خلیج فارس برسانیم و وقائع بسیار مهم و جذابی چون عملیات کربلای 3، جنگ نفت‌کش‌ها، درگیری با سعودی‌ها، دستگیری ملوان‌های آمریکایی و انگلیسی و اقتدار اکنونی سپاه پاسداران در مقابل یگان‌های بیگانه را پیش چشم مخاطب بیاوریم و حتی توجه جدی آن‌ها به ساحل مقابل و به بحرین و قطیف و کویت را جلب کنیم.

مدیر مدرسه‌ی شیعی وتر مکان‌های دیگری چون یادمان عملیات والفجر هشت در مقابل فاو را فاقد ظرفیت برای روایت خلیج فارس دانست و گفت: مشکل اول کثرت اتفاقات در این یادمان‌ است به نحوی همه توجه به اروند و آبادان و فاو و آن عملیات و در نهایت به عملیات کربلای چهار معطوف است. از سوی دیگر روایت نبرد دریا حضور در ساحل دریا را می‌طلبد و شاید به هم‌این علت است که در تمام این سال‌ها از غواص‌های کارون و اروند و خین و هور و حتی غواص‌های کانال ماهی صحبت کرده‌ایم اما از غواص‌های عجیب خلیج فارس در فتح الامیه حرفی در میان نیست، یا از سکان‌دارهای جزیره‌ی فارسی یا عملیات مین‌ریزی در الاحمدی یا کار شناسایی در الخفجی.   

صدر با تقدیر از جسارت نیروی دریایی سپاه و به خصوص سردار علی فدوی و سردار علی‌رضا تنگسیری که با حمایت از تولید دو مستند "شکست هیمنه" و "رودرروی شیطان" باب روایت نبرد خلیج فارس در فضای عمومی جامعه را گشودند، عطش و استقبال جامعه نسبت به این آثار را ملموس‌ترین تأیید بر لزوم گشودن درب پایگاه قمیجه به روی عموم کاروان‌های راهیان نور و تعریف آن به عنوان یک نقطه‌ی یادمانی دانست و ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آتی پایگاه قمیجه به نسخه‌ی دریایی پادگان ابوذر، پادگان میش‌داغ، پادگان دوکوهه، پادگان حمید و پادگان محمودوند تبدیل شود

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها