أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۴۳۵۷
زمان انتشار: ۰۹:۱۸     ۲۱ بهمن ۱۳۹۳
ماده ترشح یافته از کلیه که باعث خونسازی در مغز استخوان می شود، در این افراد تولید نمی شود و رنگ پوستشان سفید می شود.
دکتر رزاقی متخصص کلیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: افرادی که بیش از حد نیاز بدنشان غذا مصرف می کنند و یا مبتلا به عفونت های میکروبی، دیابت، بیماری هایی هستند که موجب تخریب کلیه می شوند و همچنین تومورهایی که باعث انسداد مسیر دفع کلیه می شوند، همگی از عواملی هستند که اوره خون را افزایش می دهند.

وی ادامه داد: افرادی که به مشکلات کلیوی مبتلا هستند و دیالیز می شوند، رنگ پوستشان سفید و مهتابی است. موادی که از کلیه ترشح می یابد و باعث خونسازی در مغز استخوان می شود، در این افراد تولید نشده و باعث کم خونی و به وجود آمدن این رنگ پوستی می شود که این ارتباطی به میزان اوره بدن ندارد.

این متخصص کلیه ورزش را به تمامی افراد توصیه داشت و افزود: با داشتن تحرک مواد غذایی مصرفی سوخت و ساز خوبی خواهند داشت و از تجمع آنها در بدن پیشگیری می شود و در نهایت بارکلیه سبک می شود.

وی ادامه داد: ضروری است در وعده شام، مصرف غذا به حد متعارف و سبک تر باشد تا در طول شب که تحرک افراد به صفر می رسد، بار بدن در تمام جهات قلب، کلیه، کبد، معده و ... سبک شود.

کسانی که زمینه های ارثی در بیماری های کلیوی دارند، از زمانهای زودتر و دیگر افراد از سن 40 سالگی به بعد بایستی چکاپ سالیانه انجام دهند و بیماری های کلیوی (سنگ های ادراری، عفونت های ادراری)که با علائمی چون تغییر وضعیت و رنگ ادرار و تکرر آن را پیگیری کنند.

دکتر رزاقی در پایان خاطرنشان کرد: آب فقط برای رفع تشنگی نیست. بدن یک فرد بالغ در طول روز 1.5 لیتر ادرار تولید می کند که برای این میزان لازم است روزانه حداقل 5 تا 6 لیوان آب مطلق (نه چای کمرنگ)مصرف شود. وقتی میزان مایعات بدن کم باشد، سلولها و روده آب خود را از دست داده و باعث یبوست و خشکی پوست می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها