کد خبر: ۲۹۴۴۸۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۲۱ بهمن ۱۳۹۳
شبکه ˝شما˝ به مناسبت گرامیداشت دهه فجرتله فیلم های انقلابی ویژه ای در نظر گرفته است که طی هفته گذشته تعدادی از آنها روی آنتن رفت.
به گزارش سرویس نقد رسانه پایگاه 598، به مناسبت بزرگداشت سی ‌وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شبکه تلویزیونی "شما"، با هدف انعکاس دستاوردها و آشنایی با نهضت انقلاب اسلامی، اقدام به پخش تعداد زیادی برنامه مناسبتی کرده است. این ویژه برنامه ها در قالب‌ مستند، تله فیلم، گزارش، مصاحبه و سخنرانی روایت هایی از چگونگی پیروزی انقلاب اسلامی و عزم و وحدت ملی را شرح میدهد.

لیست فیلم های تلویزیونی و مستند های دهه فجر این هفته از قرار زیر است:

مستند صبح خواهد شد

مستند "صبح خواهد شد" دوشنبه 20 بهمن ساعت 17 روی آنتن شبکه "شما" میرود و حوادث دوران انقلاب اسلامی را به تصویر میکشد.
"صبح خواهد شد" به روایت داستان زخمی و کشته شدن استاندار همدان در سال 57 توسط شهید مباشر كاشانی می‌پردازد و ماجرای فرار شهید كاشانی از دست نیروهای شهربانی به سوی دره‌های گنجنامه را به تصویر كشیده شده است.
بخش‌هایی از این مستند داستانی شامل روایت شفاهی دوستان، همكاران و اطرافیان شهید مباشر كاشانی و استاندار مقتول است.سكانس‌های این مستند 35 دقیقه‌ای در محل باغ نظری و گنجنامه گرفته شده است.
تهیه کننده این مستند گیتی محمود و کارگردان آن حمید خوش مشرب است.

تله فیلم گذر

تله فیلم "گذر" دوشنبه 20 بهمن ساعت 23 روی آنتن شبکه "شما" میرود.
تله فیلم "گذر" درباره ی آیت‏آقایی است که از ماموران امنیتی رژیم شاهنشاهی می‏باشد و از برخورد نیروهای ساواک با مردم به ستوه آمده است طی یک درگیری یکی از ماموران امنیتی را با همراهی شوهر خواهرش از پا در می‏آورد و چمدانی را که حاوی اطلاعات و اسرار محرمانه می‏باشد را از دست آن‏ها خارج می‏کند و باقی داستان شکل میگیرد.
این فیلم تلویزیونی به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه کنندگی محمودی کیانی و حسین پرتوی ساخته شده است.

مستند آوای رهایی

مستند دیدنی "آوای رهایی" به کارگردانی و تهیه کنندگی محمد رضا کریمی سه شنبه 21بهمن ساعت 17 روی آنتن شبکه قرار میگیرد.
مستندی از وقایع دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران در شهرستان گرگان و استان گلستان و شرحی از فعالیتهای قشرهای مختلف این استان در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی .
این مستند محصولی از صدا و سیمای گلستان است.

تله فیلم شاطره

فیلم تلویزیونی "شاطره" به کارگردانی ایمان افشاریان و تهیه کنندگی محمد جواد مرادی سه شنبه 21 بهمن ساعت 23 از شبکه "شما" پخش میشود.
در این تله فیلم جلال اژدری خود را صاحب کارخانه ای می داند که در اصل متعلق به برادر زاده اش بهار است. بهار پس از درگذشت پدر و مادرش نزد عمویش جلال زندگی می کند اخیراً در کارخانه اعلامیه های انقلابی یافت شده و جلال از این موضوع ناراحت است. ماموران ساواک به سراغ جلال می آیند و جلال از مهدی که سرکارگر کارخانه است ناراضی و به او مشکوک است .
مهدی از افراد انقلابی است .کسی که دل بسته ی بهار نیز هست و از آنجا که معتمد پدر بهار بوده ، اسناد اصلی کارخانه به امانت نزد اوست. کاووس از ماموران ساواک است که قصد دارد با بهار ازدواج کند و از این طریق سهم الارث او را به چنگ آورد. برای همین مهدی و جلال را تهدید می کند و داستان جالبی شکل میگیرد.

مستند رهنمود

مستند "رهنمود" به کارگردانی و تهیه کنندگی فرهاد مختاری چهارشنبه 22 بهمن ساعت 17 از شبکه "شما" پخش میشود.
این مستند درباره شخصیت ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) است و پیش بینی تاریخی ایشان درباره روابط آینده غرب وکشورهای عربی، فرمایشات حضرت در مورد استقلال و قدرت کشور را بازگو میکند.
کارگردان و تهیه کننده این مستند فرهاد مختاری است.

تله فیلم دره شیرهای سنگی

فیلم تلویزیونی "دره شیرهای سنگی" تولید مرکز چهارمحال و بختیاری چهارشنبه 22 بهمن ساعت 23 در جدول پخش شبکه "شما" قرار خواهد گرفت.
داستان این تله فیلم مربوط به مبارزات انقلابی یکی از ایل های بختیاری است که، جوانی از این ایل ،یک روحانی مجروح ،حامل اعلامیه های مهمی از حضرت امام خمینی (ره ) را پناه داده است و همین مسئله بهانه ای می شود که ساواک فشارهای خود را بر خان ایل مضاعف کند.
این تله فیلم توسط سید مجتبی اسدپور کارگردانی شده و فرزاد علی نژاد تهیه کنندگی آن را بر عهده داشته است.
بازیگرانی چون جعفر دهقان، زهره حمیدی و محسن افشانی در این تله فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها