أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۴۸۵۲
زمان انتشار: ۰۸:۴۸     ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
در بیست و دوم بهمن امسال در شعارها، شعارنوشته‌های مردمی و گفتمان عمومی راهپیمایان، می‌شد این نکته را به‌وضوح دید که ملت ایران بار دیگر به صحنه آمده‌اند تا بر مطالبه قدیمی خود یعنی «عزت ملی» پافشاری کنند.
به گزارش پایگاه 598، روزنامه «جوان» در یادداشتی به قلم«محمدجواد اخوان» به راهپیمایی حماسی ملت ایران در روز 22 بهمن پرداخت و نوشت:

انقلاب اسلامی چه در مرحله حدوث و چه در عصر تداوم، پیوندی وثیق با حضور مردمی داشته و تبلور این حضور را می‌توان در برهه‌هایی همچون انتخابات و البته راهپیمایی‌های ملی دانست. در میان مراسم انقلاب اسلامی، اما راهپیمایی بیست و دوم بهمن جایگاه ویژه‌ای داشته و دارد و تقریباً بسان سنجه‌ای است که جهانیان، همه‌ساله میزان همراهی امت با انقلاب و نظام را با آن ارزیابی کنند. علاوه بر اینها نکته‌ای دیگر که در فهم دقیق این راهپیمایی بروز و ظهور می‌یابد، از همزمانی این رویداد با تحولات داخلی و خارجی مرتبط با کشورمان و تأثیر و تأثراتی است که تحولات از این رویداد عظیم ملی می‌پذیرند.
امسال راهپیمایی از منظری دیگر اهمیت یافته بود و آن فشارهای بیش از پیش نظام سلطه بر ملت ایران در مسیر مذاکره برای وادارسازی به پذیرش زیاده‌خواهی‌های غرب بود؛ مذاکراتی که از یک سال و نیم پیش از سر گرفته‌شده و امید طرف غربی آن بود که فشار جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران، مسیر تحمیل خواسته‌هایش را هموار سازد.
در مقابل رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارکنان و فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کردند: «مسئول امریکایی همین چند روز قبل از این می‌گوید که ایرانی‌ها گیر افتاده‌اند؛ ایرانی‌ها در قضایای هسته‌ای، با دستِ بسته پشت میز مذاکره حاضر می‌شوند. خب، این خطای محاسباتی است، ایرانی‌ها گیر نیفتاده‌اند، حالا شما در بیست و دوم بهمن ان‌شاءالله خواهید دید ملت ایران چه خواهد کرد و چه حضوری خواهد داشت؛ آن‌وقت معلوم می‌شود که آیا دست ملت ایران بسته است؟ دست ملت ایران بسته نیست و این را در عمل نشان داده است و بعد از این هم نشان خواهد داد، مسئولان هم همین‌جور. مسئولان کشور هم ان‌شاءالله با ابتکارات خودشان، با شجاعت خودشان نشان خواهند داد که دست ملت ایران بسته نیست. او تصور می‌کند که ایران را در سه‌کنج گیر انداخته! می‌گوید پشت ایرانی‌ها به دیوار رسیده است! نه آقا، اشتباه می‌کنید! شما هستید که دچار مشکلید. همه واقعیت‌های منطقه ما نشان‌دهنده این است که امریکا در اهداف خود در این منطقه و در بیرون این منطقه شکست خورده است. امریکا در سوریه شکست خورد، امریکا در عراق شکست خورد، امریکا در لبنان شکست خورد، امریکا در قضیه فلسطین شکست خورده است، امریکا در غزه شکست خورده است، امریکا در تسلط بر مسائل افغانستان و پاکستان شکست خورده است، در بین آن ملت‌ها منفور است، در خارج از این منطقه هم همین‌طور است، امریکا در اوکراین شکست خورده است، شما هستید که دچار شکست شدید، سال‌های متمادی است شکست پشتِ سرِ شکست!»
چند روز نگذشت تا آنکه ملت ایران با حضور حماسی خود ثابت کردند دست‌بسته نیستند و مسئولان خود را نیز دست‌بسته نمی‌پسندند. حضور حماسی ملت ایران در بیست و دوم بهمن امسال، علاوه بر آنکه بار دیگر همراهی امت با ولایت و انقلاب اسلامی را ثابت کرد، در تحولات کوتاه‌مدت سیاسی بین‌المللی نیز تأثیر واضحی داشت و آن پیام «عزت‌خواهی» و «پیشرفت‌طلبی» ملت ایران بود.
در بیست و دوم بهمن امسال در شعارها، شعارنوشته‌های مردمی و گفتمان عمومی راهپیمایان، می‌شد این نکته را به‌وضوح دید که ملت ایران بار دیگر به صحنه آمده‌اند تا بر مطالبه قدیمی خود یعنی «عزت ملی» پافشاری کنند. گویی همه این احساس را داشتند که طرف غربی در اثنای مذاکرات به دنبال تحقیر ملت ایران است تا علاوه بر آن دستاوردهای علمی ملت ایران را از او سلب کند، خودباوری، اعتمادبه‌نفس و عزت ملی این ملت نیز به یغما رود.
انقلاب اسلامی در بهمن 57، واکنشی روشن به تحقیر ملت ایران از سوی ایالات‌متحده امریکا و نیز رژیم پهلوی دست‌نشانده‌اش بود و بیست و دوم بهمن 1393‌نیز واکنش گسترده ملت به سلطه‌گرانی بود که بار دیگر به دنبال تحقیر ملت بزرگ ایران بودند. از سوی دیگر این حرکت بزرگ پیامی برای دیگران نیز داشت؛ آنهایی که با انگیزه‌های مختلف، دانسته یا نادانسته به دنبال پذیرش توافق «بدِ» تحمیلی از غرب هستند. پیام صریح ملت در بیست و دوم بهمن 1393، به آنان این بود که توافقی که عزت ملی ایرانیان را خدشه‌دار کند، پذیرفتنی نیست.
گویی بهتر از همه، این امت را امامشان شناخته‌اند که با صراحت این حماسه را در قالب «ضربه متقابل ملت ایران» با چنین مختصاتی پیش‌بینی کردند که فرمودند: «ان‌شاءالله در بیست‌ودوم بهمن، ملت ایران نشان خواهد داد که کسی که ملت ایران را بخواهد تحقیر کند، با ضربه متقابل ملت ایران مواجه خواهد شد. همه ملت ایران، همه دلسوزان، در این جهت متفق‌اند که عزت ملی برای یک کشور، بسیار بسیار مهم است. اگر عزت بود، امنیت هم خواهد آمد، اگر امنیت بود، پیشرفت هم عملی خواهد بود والا اگر یک ملت تحقیر شد، همه‌چیز او به بازی گرفته خواهد شد حتی امنیت او، حتی ثروت او و همه‌چیز او. عزت ملی بایستی محفوظ بماند و مسئولان این را می‌دانند و ملت ایران ان‌شاءالله در بیست‌ودوم بهمن با حضور خود، با نشان دادن اقتدار خود، با نشان دادن عزم راسخ خود، ان‌شاءالله دشمن را به‌زانو درخواهد آورد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها