يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۵۳۴۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
در خطبه های نماز جمعه مطرح شد:
نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در خطبه های نماز جمعه با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره بر مسئله اقتصاد تاکید داشته اند و موضوع اقتصاد مقاومتی نیز بسیار گسترده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از اداره کل فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه دو موضوع مهم مانعی در برابر اجرای اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: اسراف در زندگی و قاچاق کالا و ارز دو موضوعی هستند که مانعی در برابر توسعه اقتصاد کشور به شمار می روند.


وی با تاکید بر اینکه اسراف در غذا، لباس، انرژی و ... با اقتصاد مقاومتی هماهنگ نیست، افزود: قاچاق کالا و ارز نیز ضربه بزرگی بر پیکره اقتصاد زده است.


نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه تا زمانیکه پدیده قاچاق باشد اقتصاد رونق نمی یابد، گفت: تا زمانیکه قاچاق کالا و ارز باشد به استقلال اقتصادی نمی رسیم.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه به وسیله قاچاق کالا، فرهنگ مصرف گرایی ما روز به روز بیشتر می شود، تصریح کرد: همچنین این امر باعث ورود کالاهای نامناسبی از جمله مشروبات، ماهواره و ... به داخل کشور می شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر می خواهیم در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم مسئولان باید به طور جدی در قضیه مبارزه با قاچاق وارد شوند، افزود: مردم نیز باید جلوی اسراف را بگیرند.

حجت الاسلام رمضانی پور؛ امام رفسنجان نیز حضور میلیونی مردم در روز ۲۲ بهمن را سبب شکست هیمنه آمریکا و استکبار برشمرد و تصریح کرد: ملت غیور ایران زیر بار زور و تحقیر نمی رود و کسی که بخواهد مردم را تحقیر کند، با ضربه متقابل روبرو می شود.

امام جمعه رفسنجان پرهیز از قاچاق کالا و ارز را در حفظ استقلال کشور موثر دانست و گفت: در صورتی که مردم از این لوازم استفاده نکرده و مبادرت به خرید آنان نکنند، افراد از مبادی مجاز مجبور به واردات خواهند شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۹۰ درصد گوشی های تلفن همراه از راه قاچاق وارد کشور می شود، بیان داشت: اگر می خواهید به اقتصاد کشور کمک شود که مد نظر رهبر انقلاب نیز هست، همه باید کمک کنند.

حجت الاسلام محمودی؛ امام جمعه ی ورامین نیز در خطبه دوم پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مسئله‌ ی قاچاق عنوان کرد: مردم باید توجه داشته باشند که زندگی ها را با کالای قاچاق دچار مشکل نکنند. در نظام اسلامی آنچه که از نظر مقررات و مصالح کشور ممنون باشد از نظر شرعی نیز جایز نیست، پس مراقب باشید زندگی ‌ها را با خرید کالای قاچاق دچار پول‌های حرام نکنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها