أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۵۷۰۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
ایران در هیچ حرکتی که رهبری آن با امریکا باشد، شرکت نخواهد کرد
وال استریت ژورنال دیروز ادعا کرد که رهبر ایران آیت الله خامنه ای به اوباما نامه نوشته است. صحت و سقم این خبر هنوز از سوی منابع ایرانی تایید نشده است. اما طرح این موضوع نامه نگاری بدون ذکر تاریخ آن به نظر برای گول زدن افکار عمومی است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رهبر انقلاب پس در چندین نوبت مصاحبه تلویزیونی و بیانات خود نظرات صریح  خود را درباره همکاری با آمریکا در بحث مبارزه با داعش اعلام کردند.

اما وال استریت ژورنال با یک عملیات فریبنده قصد دارد تا نامه ادعا شده را با موضوع داعش و مذاکرات هسته ای گره بزند و نشان دهد در عالی ترین سطح مقامات ایرانی و آمریکایی در حال تبادل حرف های جدید است که لفظ محرمانه برای آنها استفاده شده است.

واقعیت نامه نگاری اما وقتی لوس می شود که رهبر انقلاب بارها نطرات خود در خصوص همکاری با آمریکا را در خصوص مبارزه با تروریسم بیان کرده اند. بیانی شفاف و صریح که همه مردم از آن آگاه هستند و هیچ مهر محرمانه ای هم ندارد. این بیان هم به زمان ریاست جمهوری اوباما محدود نیست و در دوران پیش از او صورت گرفته است.

در بحبوحه ماجرای طالبان در افغانستان و در حالی که بعضی جناح ها و جریان های داخلی همکاری ایران با آمریکا جهت نابودی طالبان را به نفع ایران می دانستند، رهبر انقلاب به صراحت این همکاری را رد کردند.

ایشان در 4 ام مهرماه 1380 در سخنرانی در جمع خانواده های شهدای نیروهای مسلح صراحتا اعلام کردند :« بنده هم برای افکار عمومی ملت ایران و دنیا آن را تکرار میکنم - که ایران اسلامی در هیچ حرکتی که رهبری آن با امریکا باشد، شرکت نخواهد کرد.»


لینک دانلود

ما دولت امریکا را در مبارزه با تروریسم، صادق نمیدانیم. آنها صداقت ندارند و راست نمیگویند؛ اهداف دیگری دارند. ما امریکا را برای هدایتِ حرکتِ جهانی علیه تروریسم، صالح نمیدانیم. دست امریکا به همه جنایاتی که رژیم صهیونیست در این چند سال انجام داده، آلوده است و در این روزها هم با کمال قساوت و وحشیگری، جنایات خود را دنبال میکند.

همه بدانند - مسؤولان کشور ما در مجالس خصوصی و در دیدارها همین مطلب را گفته‌اند، بنده هم برای افکار عمومی ملت ایران و دنیا آن را تکرار میکنم - که ایران اسلامی در هیچ حرکتی که رهبری آن با امریکا باشد، شرکت نخواهد کرد. البته مبارزه با تروریسم و ناامنىِ فضای زندگی انسانها، یک مبارزه واجب و لازم و یک جهاد است. هر کس بتواند در این مبارزه شرکت کند، باید این کار را بکند؛ منتها این یک حرکت جهانی است و باید رهبرىِ صالحی داشته باشد.

مسؤولان ما در این چند روز تکرار کردند که ما در قالب سازمان ملل حاضریم به این حرکت کمک کنیم و با آن همراه شویم. من عرض میکنم: بله؛ سازمان ملل خوب است؛ منتها یک شرط دارد و آن، این است که سازمان ملل زیر نفوذ امریکا و دیگر قدرتهای بزرگ قرار نگیرد؛ والّا اگر قرار باشد سازمان ملل - چه شورای امنیت و چه بخشهای دیگر آن - زیر نفوذ آنها قرار گیرد، نمیشود به آن اعتماد کرد. ما در گذشته تجربه خوبی در این مورد نداشته‌ایم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها