أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۶۰۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۸     ۱۷ آذر ۱۳۹۰

به گزارش سرویس حوزه و مراجع 598 به نقل از مرکز خبر حوزه؛ خانم زینب طالبی با اعلام این خبر گفت: معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به منظور تقويت بنيه علمي اساتيد در بخش كلام و عقايد، مديريت‌هاي استاني زیرمجموعه را ملزم به برگزاري دوره دانش‌افزايي كلام اسلامي کرده است‌.

وی افزود: اين دوره با شركت مدرسين گرايش كلام و عقايد مدارس علمیه طي مدت 3 روز در تاریخ‌های هماهنگ‌شده با اعزام استاد از مركز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار مي‌شود.

مدیر اساتید حوزه‌های علمیه خواهران، محتواي این دوره را شامل بررسی نكات و مباحث كليدي متن درس، رفع اشكالات و ابهامات احتمالي اساتيد، تعميق دانش، ارايه راهكارهاي تدريس، معرفي منابع و ... ذکر کرد.

وی با اشاره به دروس مختلف کلام اسلامی، یادآور شد: اساتیدی که مجوز تدریس دروس عقاید، فرق و مذاهب و کلام را دارند ملزم به شرکت در این دوره هستند و اساتید فلسفه در صورت وجود ظرفیت می‌توانند در این کارگاه شرکت کنند.

طالبی خاطرنشان کرد: این کارگاه در استان‌هایی که حداقل 15 نفر به صورت قطعی برای شرکت در دوره اعلام آمادگی کنند، برگزار می‌شود، در غیر این صورت، اساتید دو تا چند استان به صورت مشترک در دوره شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های دانش‌افزایی مربوط به اساتید مقطع سطح دو می‌شود، در ارتباط با برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی مربوط به اساتید سایر رشته‌ها گفت: معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، در نظر دارد تا دوره‌های دانش‌افزایی را برای اساتید تمام رشته‌ها برگزار کند اما به دلایلی برگزاری این دوره را برای اساتید رشته کلام مقدم داشته است.

مدیر اساتید حوزه‌های علمیه خواهران کشور این دلایل را شامل اهمیت درس کلام و عقاید در دوره عمومی سطح دو و همچنین نیاز مدرسان به پاسخگویی به شبهات اعتقادی و سئوالاتی که از سوی طلاب مطرح می‌شود و سئوالاتی که در آینده طلاب با آنها مواجه خواهند بود، ذکر کرد.

براساس گزارش روابط عمومی حوزه‌های علمیه خواهران، وی با بیان اینکه دوره دانش‌افزایی اساتید رشته کلام تاکنون در استان‌های کرمان و قزوین برگزار شده است، گفت: مدیریت‌های استانی تا پایان سال جاری فرصت دارند نسبت به برگزاری این دوره اقدام کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها