يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۶۱۳۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۷     ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
دادگاه آقازاده جنجالی به خوان آخر رسید
دادگاه رسیدگی به اتهامات بین‌المللی مهدی هاشمی پس از 196 روز به خوان آخر رسید و حالا باید در انتظار صدور حکم نهایی دادگاه باشیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، دادگاه رسیدگی به اتهامات بین‌المللی مهدی هاشمی پس از 196 روز به خوان آخر رسید و حالا باید در انتظار صدور حکم نهایی دادگاه باشیم.

در ابتدای اسفند سال 91 و تنها 5 ماه بعد از بازگشت مهدی هاشمی به کشور و آغاز رسیدگی به پرونده وی، یک منبع آگاه از تعیین قاضی برای رسیدگی به این پرونده خبر داد.
 
انتخاب 15 اردیبهشت به عنوان اولین روز محاکمه

 
پس از انتخاب قاضی سراج به عنوان مسئول رسیدگی به این پرونده وی در مصاحبه با رسانه‌ها در خصوص زمان برگزاری دادگاه گفت: باید پرونده را مطالعه کرده و سپس زمان تعیین شود.
 
پس از این اظهار نظر و با گذشت حدود یک ماه در اوایل سال 92 عنوان شد که روز 15 اردیبهشت برای محاکمه مهدی هاشمی انتخاب شده است و دادگاه در این روز تشکیل می‌شود.
 
از برگزاری دادگاه پشت درهای بسته تا اخذ دفاع آخر در سکوت خبری متهم و وکلایش
 
لغو اولین جلسه دادگاه به دلیل درخواست استمهال
 
قاضی سراج که تا پیش از روز جلسه دادگاه در خصوص علنی بودن یا غیرعلنی بودن دادگاه اظهار نظری نکرده بود دادگاه را همانطور غیرعلنی آغاز کرد.
 
دادگاه به محض شروع مواجهه شد با درخواست وکلای مهدی هاشمی آن هم برای استمهال که این درخواست با موافقت قاضی سراج روبرو شد، اما مشخص شد دلیل این استمهال مشکلات و ایراداتی بوده است که در جریان بازپرسی و تحقیقات اولیه پرونده رخ داده است.
 
به این ترتیب پرونده مهدی هاشمی به دادسرای تهران بازگشت تا بار دیگر تحقیقات برای رفع نقایص این پرونده آغاز شود.
 
پرونده مهدی هاشمی ایرادهای سنگینی دارد/ زمان رسیدگی طولانی می‌شود

 
قاضی رسیدگی کننده به پرونده مهدی هاشمی گفت: پرونده مهدی هاشمی ایرادهای سنگینی دارد و همین موضوع زمان رسیدگی را طولانی می‌کند.
 
قاضی ناصر سراج در حاشیه پانزدهمین جشن حمایت از زندانیان که در تاریخ 27 تیر در سازمان زندان ها برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که چرا پس از 2 ماه که پرونده مهدی هاشمی از دادگاه به دادسرا رفته تازه قرار است برای پرونده بازپرس تعیین شود گفت: پرونده مهدی هاشمی ایرادهای سنگینی دارد.

 
مهدی هاشمی مردادماه محاکمه می‌شود
 
در نهایت حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در شصت و چهارمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره سرنوشت رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی، گفت: قاضی سراج مسئول رسیدگی به این پرونده بود که با توجه به حضورش در سازمان بازرسی این پرونده به شعبه دیگری در دادگاه انقلاب ارجاع شد.
 
وی افزود: با توجه به رفع نقص این پرونده و بازگشت آن به دادگاه انقلاب به احتمال زیاد یازدهم مرداد دادگاه تشکیل جلسه خواهد داد.
 
سرانجام دادگاه آقازاده جنجالی آغاز شد
 
سرانجام در تاریخ 11 مرداد 93 اولین جلسه رسیدگی به پرونده بین‌المللی آقازاده جنجالی در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه آغاز شد.
 
ساعت 8:30 دقیقه مهدی هاشمی به همراه فائزه هاشمی و وکلایشان در دادگاه انقلاب حاضر شدند.
 
فائزه هاشمی پیش از ورود به دادگاه با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه آیا اتهامات مهدی هاشمی سیاسی یا اقتصادی است، گفت: من از این موضوع اطلاعی ندارم.
 
وی در خصوص برآورد خود پیرامون جلسه امروز دادگاه گفت: قرار نیست من صحبتی در این زمینه داشته باشم.
 
در اولین جلسه دادگاه و در نوبت صبح، نماینده دادستان کیفرخواست صادر شده توسط دادسرای تهران را قرائت کرد، اما با توجه به حجم کیفرخواست قاضی در ساعت 12:30دقیقه اعلام تنفس کرد و مقرر شد مابقی جلسه در ساعت14برگزار شود.
 
نوبت بعدازظهر در ساعت 14 آغاز شد و در ساعت  4 و 20 دقیقه به پایان رسید و ادامه رسیدگی به این پرونده به جلسه 12 مرداد موکول شد.
 
196 روز گذشت/ برگزاری 26 جلسه غیر علنی برای رسیدگی به یک پرونده بین‌المللی

 
رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی پس از گذشت 196 روز و با برگزاری 26 جلسه دادگاه به صورت غیرعلنی و پشت درهای بسته برگزار شدو در نهایت 15 دی ماه سال جاری آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی برگزار شد.
 
دفاعیات موکلم به پایان رسید/ پاسخ ما به اظهارات حمید رسایی باید به تأیید هیأت رئیسه مجلس برسد
 
محمود علیزاده طباطبایی پس از خروج از بیست و ششمین جلسه دادگاه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دفاعیات موکل من امروز به پایان رسیده اما هنوز زمان جلسه بعدی را به ما اطلاع ندادند.
 
جلسه اخذ دفاعیات آخر از مهدی هاشمی آغاز شد
 
سرانجام پس از گذشت 35 روز از پایان بیست و ششمین جلسه دادگاه مهدی هاشمی، جلسه اخذ دفاع آخر از آقازاده معروف برگزار شد.
 
سیدوحید ابوالمعالی، در خصوص برگزاری جلسه اخذ دفاع آخر از مهدی هاشمی گفت: جلسه‌ای که برگزار شد از ساعت 9 صبح تا 16 بعدازظهر طول کشید اما دفاعیات ما به اتمام نرسید و هنوز هم وقت مجدد را به ما ابلاغ نکرده‌اند.
 
وکیل مهدی هاشمی در پاسخ به این سؤال که آیا جلسه دیروز جلسه دفاع آخر بود یا نه گفت: من نمی‌دانم اسمش را چه بگذارم اما ما دفاعمان را انجام دادیم، اینکه این دفاع، دفاع آخر بوده یا نه من هم در آن اختلاف دارم.
 
ابوالمعالی در پاسخ به این سؤال که شما را با چه نامی احضار کردند گفت: با عنوان خاصی احضار نمی‌کنند به ما گفتند حاضر شوید که ما هم در دادگاه حضور پیدا کردیم و دفاعیات خود را انجام دادیم و اما به پایان نرسید و قرار شد زمان جلسه بعد را به ما ابلاغ کنند.
 
وی در پاسخ به این سؤال که چقدر طول می‌کشد تا حکم نهایی صادر شود اظهار داشت: این مسئله بستگی به پیچیدگی‌های پرونده دارد.
 
وکیل مهدی هاشمی تصریح کرد: قانون مهلتی را مشخص کرده اما با توجه به حجم و پیچیدگی پرونده باید قاضی زمان مناسب برای مطالعه، جمع‌بندی و صدور رأی را داشته باشد به همین جهت قرار نیست بگوییم رأی باید دو روزه صادر شود.
 
برگزاری دومین جلسه اخذ آخرین دفاعیات از مهدی هاشمی در سکوت خبری
 
این در حالی است که روز گذشته و در سکوت خبری، دومین جلسه اخذ آخرین دفاعیات از مهدی هاشمی، طی نوبت صبح و بعدازظهر با حضور وکلای متهم و نماینده دادستان تهران برگزار شد.
 
حال باید منتظر ماند و دید حکم نهایی دادگاه برای آقازاده جنجالی چه خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها