أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۶۷۱
زمان انتشار: ۱۶:۵۳     ۱۷ آذر ۱۳۹۰
برپایی مراسم تاسوعا و عاشورا در سراسر کشور، رونمایی از نرم افزار حماسه عاشورا، شناسایی11 هزار بانوی مداح در کشور و برپایی نمایشگاه خیمه خورشید برخی عناوین رویدادهای دینی-فرهنگی هفته گذشته هستند.
به گزارش سرويس حوزه و مراجع 598 به نقل از مهر، همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) مردم ایران همراه با دیگر شیعیان جهان با برگزاری مراسم عزاداری در ماتم شهادت سیدالشهدا اباعبدالله الحسین(ع) به سوگ نشستند و به یاد نماز ظهر عاشورای محرم 61 آن امام مظلوم در سراسر ایران نماز ظهر را در مساجد و تکایا و خیابانها و میادین شهرهای مختلف برپا کردند.

همچنین امسال در تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) سال 1433 بیش از 5 میلیون زائر از عراق و دیگر کشورهای جهان در کربلا به برپایی عزاداری شهادت امام حسین(ع)پرداختند.
 
شخصیت تراشی یکی از راه‌های دشمن برای جلوگیری از نشر معارف اهل بیت است

آیت الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه شامگاه دوشنبه 14 آذر و در شب عاشورای حسینی(ع) در حرم مطهر حضرت معصومه(س) طی سخنانی با اشاره به مطالبی که پیامبر(ص) درباره امام حسین(ع) بیان فرمود، تصریح کرد: شخصیت تراشی یکی از راه‌ها و شیوه‌های دشمنان برای جلوگیری از نشر معارف اهل بیت(ع) است که در گذشته و هم اکنون وجود دارد.

وی با تشریح دلایل وقوع حادثه کربلا تأکید کرد: یکی از عوامل اصلی پدید آمدن عاشورا این بود که مردم بین دنیا و دین بر سر دوراهی قرار گرفتند و غیر از معدودی افراد بقیه دین خود را فدای دنیا و در این جنایت شرکت کردند یا تماشاچی بودند و سکوت کردند. این دو راهی‌های میان دنیا و دین و معنویت و ظلمت همواره وجود دارد و امروز هم ممکن است برای ما اتفاق بیفتد.

کلانشهر تهران فقیرترین شهر کشور در تعداد مساجد است

حجت‌ الاسلام عبدالمقیم ناصحی رئیس مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران یکشنبه 13 آذر در جلسه شورای فرهنگی منطقه 20 گفت: کلانشهر بزرگ تهران از لحاظ تعداد مساجد در سطح کشور فقیرترین شهر است.
 
رئیس مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران، مساجد را سنگر خواند و ادامه داد: تحول چشمگیری در ساخت و خدمات رسانی به مساجد شهرری صورت گرفته است.
حجت ‌الاسلام ناصحی با اشاره به اینکه سرانه مسجد برای هر فرد مؤمن، هفت متر و 67 سانتی متر مربع است، افزود: این در حالی است که هم اکنون سرانه مسجد در تهران برای هر نفر 15 سانتی مترمربع است.

نرم افزار حماسه عاشورا رونمایی شد

سخه شماره یک نرم افزار "حماسه عاشورا" به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی رونمایی و به بهره برداری رسید.
 
به گفته مدیر این پروژه این نرم افزار که شامل سه بخش مقتل خوانی، بخش ترنم نور " ادعیه عاشورایی" و نقشه مسیرهای حرکت امام حسین(ع) است، شبهات جوانان را در مورد واقعه عاشورا برطرف کرده است.

نمایشگاه فرهنگی هنری "خیمه خورشید" گشایش یافت
 
نمایشگاه فرهنگی هنری عاشورا با عنوان "خیمه خورشید" روز شنبه 12 آذرماه با حضور دکتر ولایتی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گشایش یافت.
 
"قطره قطره خون خدا" در تبیان

همزمان با ایام عزاداری شهدای کربلا و در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی، ویژه نامه اینترنتی "قطره قطره خون خدا" در تارنمای فرهنگی اطلاع رسانی تبیان، بزرگترین و مهمترین سایت فرهنگی دینی کشور وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شد.
 
در این ویژه نامه بخشهایی چون ادبیات عاشورایی، اندیشه عاشورایی، محرم؛ هنر و رسانه، خانواده عاشورایی، محرم و تبلیغ، فیلم و صوت منتشر شده است که علاقمندان می توانند برای دسترسی به این سایت به نشانی اینترنتی www.tebyan.net مراجعه کنند.
 
مداحان ساماندهی می‌شوند/ 11 هزار بانوی مداح شناسایی شده‌اند

حجت الاسلام یعقوب دیلمقانی مدیرکل اداره تشکلهای دینی سازمان تبلیغات اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره ساماندهی بانوان مداح و شناسایی 11 هزار بانوی فعال در این عرصه، گفت: حوزه فعالیتی بانوان مداح نیازمند بازنگریها و فعالیتهای بیشتر است.
 
برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی

همایش شیرخوارگان حسینی صبح جمعه 11 آذرماه مطابق با 6 محرم الحرام 1433 در سراسر ایران و 30 کشور جهان از سوی مجمع جهانی حضرت علی اصغر برگزار شد.
 
مراسم شیرخوارگان حسینی 9 سال قبل در ایران شروع شده و در سالهای بعد و به تدریج در بیشتر محله‏های شیعه نشین دنیا برگزار شد به گونه ای که این مراسم امسال در بیش از 1500 نقطه ایران و 110 شهر جهان با حضور خیل عظیم عاشقان حسینی برپا شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها