يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۶۸۱
زمان انتشار: ۱۷:۴۲     ۱۷ آذر ۱۳۹۰
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به حمله سازماندهی شده به عزاداران حسینی و تخریب مساجد و تکایا در بحرین، از استمرار حضور نیروهای نظامی خارجی و برخورد خشونت آمیز با اعتراضات مسالمت آمیز مردم ابراز نگرانی کرد.
به گزارش مهر، 'رامین مهمانپرست' از سکوت مراجع بین المللی درباره اقدامات ضد حقوق بشری دولت بحرین اظهار تاسف کرد و افزود: انتظار می رفت مقامات بحرین پس از انتشار گزارش کمیته حقیقت یاب و بر اساس وعده های داده شده به مردم در رفتارهای خود با مردم مظلوم آن کشور تجدید نظر کنند .
سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد دولت بحرین با اقدامات اعتماد آفرین از جمله خروج نیروهای نظامی خارجی و آزادی زندانیان سیاسی و توقف سرکوب مردم در روند حل مشکلات به وجود آمده اقدام مناسب به عمل آورد.

پیشتر نیز در این خصوص جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین در بیانیه ای تاکید کرده بود : نیروهای امنیتی بحرین به شرکت کنندگان در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در "المحرق" حمله کرده و آنها را بصورت گسترده با گاز اشک آور هدف قرار دادند.

در این بیانیه تاکید شده است: نیروهای امنیتی همچنین شرکت کنندگان در این مراسم را که بیش از هزار سال است در بحرین با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود، به صورت مستقیم با گلوله هدف قرار دادند، که در نتیجه آن چندین نفر مجروح شدند.

جمعیت وفاق خاطرنشان کرد: دولت بحرین از مسئولیت خود برای تأمین حتی کمترین مقدار امنیت شهروندان برای برگزاری مراسم مذهبی و پرداختن به امور اعتقادی و دینی شانه خالی کرده است؛ امری که بیانگر ناتوانی دولت در عمل به ساده ترین وظایف خود، و ادامه حیات آن است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها