يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۷۰۴
زمان انتشار: ۰۹:۰۰     ۱۹ آذر ۱۳۹۰
پایگاه 598/ سینمای ایران در هفته گذشته به دلیل همزمانی با عزاداری امام حسین و دهه اول محرم با خبرهای زیادی روبرو نبود، از این رو انتشار عکسهایی از «روز رستاخیر» ساخته احمد رضا درویش با استقبال روبرو شد.

انتشار عکسهایی از پروژه سینمایی «روز رستاخیز»، تعطیلی سینما‌ها، جوایزی برای «جدایی نادر از سیمین»، ادامه فیلمبرداری «محمد (ص)، صحبتهای تازه از فرج الله سلحشور درباره زنان بازیگر سینمای ایران، آغاز اکران فیلم» اسب حیوان نجیبی است «و.... از اخبار مهم هفته گذشته سینمای ایران است.

- احمدرضا درویش به مناسبت عزاداری امام حسین (ع) عکسهای جدیدی را از پروژه سینمایی» روز رستاخیز «منتشر کرد که این عکس‌ها با استقبال زیادی روبرو شد. این فیلم به دلیل ادامه مراحل فنی به جشنواره فیلم فجر امسال نمی‌رسد.

تصاویرجدیدی که منتشر ‌شده، مربوط به صحنه‌هایی ‌از فیلم» روز رستاخیز «است؛ منطقه‌ای به نام» ذو حسم «بین مکه و کربلا که اردوگاه اباعبدالله الحسین (ع) در آنجا بر پا شد. امام حسین (ع) در حلقه زائران خانه خدا، تصویر کعبه در ایام حج نیمه تمام امام حسین (ع) و...
تدوین این فیلم هم اکنون توسط طارق انوار تدوین‌گر نامزد اسکار در سال ۲۰۱۰ انجام شد و تمام مراحل پست پروداکشن فیلم در استودیویی در لندن در حال انجام است.» روز رستاخیز «به عنوان پروژه عظیم سینمایی، مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا را روایت می‌کند.

پوریا پورسرخ، حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان، بابک حمیدیان، بهادر زمانی، انوشیروان ارجمند، علی جاویدفر، انوش معظمی، حمید جدیدی و می‌رطاهر مظلومی، مهتاب کرامتی، شقایق فراهانی، لیلا بلوکات و زهره حمیدی بازیگران این فیلم هستند.

- پس از پایان فیلمبرداری بخش‌هایی از صحنه‌های مربوط به فرار مردم مکه به دلیل حمله ابرهه، هم اکنون گروه فیلمسازی پروژه» محمد (ص) «به کارگردانی مجید مجیدی به جنوب کشور رفته و فیلمبرداری در منطقه عسلویه ادامه دارد. براساس برنامه ریزی انجام شده گروه تا پایان آذرماه در منطقه عسلویه کار فیلمبرداری را ادامه خواهند داد.

فیلمبرداری فیلم سینمایی» محمد (ص) «از مهرماه، پس از فیلمبرداری آزمایشی و تمرین با بازیگران در لوکیشن مکه آغاز شده بود. تاکنون مهدی پاکدل در نقش ابوطالب، علیرضا شجاع‌نوری در نقش عبدالمطلب، محسن تنابنده در نفش ساموئل، مینا ساداتی در نقش آمنه، ساره بیات در نقش حلیمه و پانته‌آ مهدی نیا در نقش فاطمه بنت اسد از آغاز فیلمبرداری مقابل دوربین رفته‌اند.

قصه فیلم سینمایی» محمد (ص) «از دوران جاهلیت و شرایط اجتماعی زمان حضرت آغاز می‌شود و در ۱۲سالگی ایشان به پایان می‌رسد در مقطعی که پس از اولین سفر محمد (ص) به همراه عمویشان ابوطالب به شام و رسیدن به صومعه بحیرا روی می‌دهد. بحیرا راهب مسیحی است که درباره ظهور پیامبری جدید به ابوطالب بشارت می‌دهد.

- محمود کلاری که جایزه قورباغه نقره‌ای کمر ایمیج را از نوزدهمین دوره جشنواره پلاس کمر ایمیج برای فیلمبرداری فیلم» جدایی نادر از سیمین «ساخته اصغر فرهادی دریافت کرده، بامداد روز دوشنبه ۱۴ آذر با استقبال دوستان و هنرمندان تصویربردارش از جمله بهرام مولایی، سیف‌اله صمدیان، شهریار اسدی، بهزاد دورانی و... به تهران بازگشت.

این هنرمند در مراسم اعطای جایزه‌اش که در شهر لوتز برگزار شد، گفت: این قشنگ‌ترین قورباغه‌ای است که در همه عمرم دیدم و باعث افتخارم است که اینجایزه فوق‌العاده را به خاطر این فیلم فوق‌العاده» جدایی نادر از سیمین «می‌گیرم.

- چهل‌ودومین جشنواره فیلم هند شنبه شب در شهر گوا به کار خود پایان داد و فیلم» جدایی نادر از سیمین «ساخته اصغر فرهادی جایزه طاووس نقر‌ه‌ای دومین فیلم بر‌تر جشنواره به ارزش ۳۰ هزار دلار را دریافت کرد.

- سینماهای ایران از روز یکشنبه ۱۳ آذر ماه تا روز ۱۸ تعطیل هستند و با این وجود فیلم» اسب حیوان نجیبی است «عبدالرضا کاهانی از روز جمعه همزمان با بازگشایی سینما‌ها اکران عمومی می‌شود. اما اکران فیلم‌های» یه حبه قند «،» سعادت آباد «و» راه آبی ابریشم «همچنان تا برگزاری جسله بعدی شورای صنفی نمایش ادامه دارد.

- یکی از اتفاقات جالب این هفته حرفهای ضد و نقیض اعضای شورای صنفی نمایش بود. حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش از برگزاری جلسه فوق العاده شورا با توجه به تعطیلی تاسوعای حسینی خبر داده و حتی مصوبات آن را اعلام کرده است. این در حالی است که غلامرضا فرجی یک از اعضای شورای نفی نمایش عنوان کرد، این جلسه برگزار نشده و برپایی آن به هفته آینده موکول شده است.

- فیلم» غریبه «به کارگردانی حمید بهمنی روز ۱۶ آذر ماه در شهرک دفاع مقدس با حضور بازیگر زن لبنانی این فیلم کلید خورد و در این مراسم نیز تعدادی از خبرنگاران حضور داشتند. حمید بهمنی و محمد قهرمانی تهیه کننده فیلم توضیحاتی را درباره مراحل فیلمبرداری و ارائه ان به جشنواره فجر توضیحاتی ارائه کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها