يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۷۱۴۸
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
به بهانه چهلمین روز شهادت شهید مهدی نوروزی:
شهید مهدی هیچ گاه و در هیچ یک از عرصه هایی که نظام به حضورش نیاز داشت، صحنه را ترک نکرد و همیشه پای کار بود، در مبارزه و میدان دفاع از انقلاب و اسلام همیشه جلو دار بود. دیدگاهش این گونه نبود که پشت سر کسی غیر از ولایت حرکت کند، حتماً باید خودش محوریت کار را به دست می گرفت و جلو دار بود.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، مهدی نوروزی شهید دلاوری که بالاخره به غایت آرزوهایش رسید و در بهترین حالت ممکن برای یک مسلمان شیعه، غلطان و غوطه ور در خون پاکش در سامرا و در دفاع از حرمین شریف عسگریین شربت شهادت را به تنهایی سرکشید و آسمانی شد.



آنان که مهدی را می شناختند می دانستند که شهید نوروزی با بصیرت خود همواره صراط مستقیم ولایت را درست تشخیص می داد و ویژگی مهم شخصیت این شهید بزرگوار، بصیرتی بود که در مسائل مختلف داشت و می توان گفت: شاخصه اول ویژگی شخصیتی وی همان ولایت پذیری محض بود.

شهید نوروزی از شهدایی است که در طول دوران زندگی خود آرزوی شهادت را ذره ای از خویش دور نکرد. در هر جایی که حضور داشت چه در پایگاه های بسیج، حسینیه ها، مساجد، هیئت های مذهبی و چه در کارهای اداری و اجرایی و عملیاتی همواره عشق به شهادت و ولایت در وی بارز و شاخص بود به گونه ای که بعد از خدای بزرگ و اهل بیت(ع) ارادت خاصی به مقام معظم رهبری داشت، هر جا که انگشت اشاره ولایت به آن سمت بود، شهید مهدی نوروزی در آن راه ثابت قدم و استوار حرکت می کرد و پیشگام بود.

شهید مهدی هیچ گاه و در هیچ یک از عرصه هایی که نظام به حضورش نیاز داشت، صحنه را ترک نکرد و همیشه پای کار بود، در مبارزه و میدان دفاع از انقلاب و اسلام همیشه جلو دار بود. دیدگاهش این گونه نبود که پشت سر کسی غیر از ولایت حرکت کند، حتماً باید خودش محوریت کار را به دست می گرفت و جلو دار بود.

تقوا به عنوان یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های شخصیتی شهید نوروزی بسیار مهم بود و در میان دوستان و آشنایان در اقامه نماز اول وقت، از همه معتقدتر بود. در فعالیت های مختلف کاری، اداری، ماموریتی و در هر جایی که  حضور داشت همیشه نماز اول وقت را نه تنها خود اقامه می کرد بلکه به دوستان نیز توصیه می کرد در اقامه نماز اول وقت کوتاهی نکنند و دائم الوضو بودن مشخصه بارز مهدی بود.

در طول روز معمولا ذکر و مدیحه ای از حضرت زینب(س) و امام حسین(ع) بر لبانش داشت و خاطره مجالس باشکوه ماتمکده حضرت زینب(س) در کرمانشاه به این زودی ها از یاد مردم نمی رود. پرچم باید بالا باشه ذکر مدام مهدی عزیز بود و اینکه همواره پرچم اهل بیت(ع) باید بالاتر از همه باشد.

به یاد ندارم در جریانی کوتاهی کرده و حسرت خورده باشد که کاش این کار را انجام می دادم، همان کاری که درست بود و در مسیر ولایت بود را به درستی تشخیص و با ثبات قدم انجام می داد.

خدمت به پدر و مادر را از دوران نوجوانی آغاز کرد و شاید بتوان گفت یکی از رمزهای موفقیت مهدی و شهادت وی، در خدمت بی منت به پدر و مادرش باشد. کیست که نداند شهید مهدی چگونه از پدر عزیزش نگهداری کرد و رفتارش با مادرش چگونه بود. اهل تعلق خاطر به دنیا نبود و آمده بود کارهایی را از روی تکلیف انجام دهد و برود و چه خوش رفت.

شجاعت و نترسی مهدی هم که زبانزد بود و این خصیصه در وی همه گیر بود، دوست و دشمن به شجاعت و دلاوری اش معترفند. آنجا که سردار سرلشگر قاسم سلیمانی مهدی عزیز را شیر نترس کرمانشاهی صدا می کرد تا آنجایی که حریف رو به رو نداشت و جنایتکاران تکفیری ناچار شدند برای مقابله با او به تک تیراندازهایشان متکی باشند.

شیر سامرا لقبی بود که پیش از این به کسی داده نشده بود و حقیقتا" لیاقت این لقب زیبا را داشت چرا که شیر بود و دلاور، نترس، مدافع جان برکف حرم و عاشق حقیقی اهل حرم و این گونه بود که ماندگار شد و عزتی که خدا به بسیاری از مردم و حتی بزرگان نمی دهد نصیبش شد.

مهدی در کوچک ترین مسائل شرعی و شخصی خود نیز بسیار حساس بود، حتی پرداخت خمس برخی از وسائل شخصی مانند انگشترهایش را هم فراموش نمی کرد.

خصیصه دیگرش اشدا علی الکفار و رحماء بینهم بود و چنان با کفار و منافقین و تکفیری ها برخورد می کرد که گویی کربلای سال 61 است اما در کنار آن در بین دوستان همیشه شوخ طبع و ملیح بود، لبخند از لبانش لحظه ای نمی رفت و با لهجه شیرین کرمانشاهی اش از کلمات و جملاتی استفاده می کرد که کسی دلگیر نشود.

برای بسیاری از دوستان و حتی اعضای خانواده اش روشن بود که با توجه به تمام زحماتی که این شهید برای نظام، اسلام و ولایت کشیده و ویژگی های بارز شخصیتی اش لیاقتش این نیست که به صورت عادی از دنیا برود و تنها شهادت مزد این همه تلاش بود. تنها اجری که زحمات و تلاش هایش را جوابگو بود فیض شهادت بود که در دیار غربت و در دفاع از سامرا به آرزوی دیرینه اش رسید و دین خود را به بهترین وجه ممکن به اسلام، اهل بیت(ع) و نظام ادا کرد و در واقع می توان گفت حق به حق دار رسید.

کرمانشاه امروز بابت داشتن چنین فرزندانی به خود می نازند و امروز تکلیف همه در قبال دشمنان تکفیری و موج گسترده اسلام هراسی، معین است، همه مکلف به دفاع از کیان اسلام و ایران و اماکن مقدسه عراق و سوریه و بلاد اسلام هستیم و اگر ولی امرمان اشاره کنند، لحظه ای برای بذل جان خود صبر نخواهیم کرد و به دل دشمن زده و حق شهدای عزیز این سرزمین ازجمله شهید مهدی عزیز را خواهیم گرفت.

امروز دیگر در کتاب های درسی دنبال اسطوره نمی گردیم و برای فرزندان مان خاطره دلاوری شیرمرد سامرا را بیان می کنیم. اسطوره ماندگار سرزمین من کرمانشاه شهدای سرافرازی چون مهدی هستند.

مهدی نوروزی مصداق بارز عزت و آبرویی است که خداوند از مسیر نورانی اهل بیت(ع) به انسان می دهد و حقیقتا" به مقام معنوی و دنیوی شهید مهدی غبطه می خوریم و آرزو می کنیم چون او در راه دفاع از حرمین شریف اهل بیت(ع) فیض شهادت نصیب مان شود.

* رسول شکری نیا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
گمنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
۵
۱
روحش شاد باشه انشالله. بر پدر و مادر و عزیزترینه کسایی که بهش اهانت کردن تا ابد لعنت و تف
پاسخ
عمارنامه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۳
۰
۰
با سلام و احترام؛
مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/99868
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها