کد خبر: ۲۹۷۱۸۳
زمان انتشار: ۰۸:۴۶     ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
سیاستمدار سابق آمریکایی:
فرماندار اسبق آمریکایی در بحبوحه جنگ زرگری بین واشنگتن و تل‌آویو بر سر برنامه هسته‌ای ایران نتانیاهو را «فاجعه» و تصمیم او برای سخنرانی در کنگره را «احمقانه» خوانده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در بحبوحه تنش‌هایی ادعایی بین تل‌آویو و واشنگتن بر سر برنامه هسته‌ای ایران یک سیاستمدار آمریکایی انتقادات تندی از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و تصمیم وی برای سخنرانی در کنگره در ماه آینده مطرح کرد.

به نوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص، «هووارد دین» فرماندار سابق ایالت «ورمونت» آمریکا و رئیس «کمیته ملی حزب دموکرات» روز چهارشنبه در انتقاداتی غیرمعمول بنیامین نتانیاهو را «فاجعه» و تصمیم وی برای سخنرانی در کنگره را «احمقانه» خواند.

«دین» درباره سخنرانی نتانیاهو در کنگره گفت: «این کار احمقانه‌ای است که به روابط آمریکا و اسرائیل لطمه زده است.»

رسانه‌های غربی و برخی مقامات آمریکایی از سال گذشته مدعی تنش در روابط اسرائیل و آمریکا بر سر پرونده هسته‌ای ایران شده‌اند.

در هفته‌های گذشته دعوت از بنیامین نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره بدون هماهنگی با کاخ سفید محور این جنجال‌های ادعایی را تشکیل داده است.

به رغم این برخی از کارشناسان این جنجال‌ها را بخشی از بازی پلیس خوب ـ پلیس بد آمریکا برای متقاعد کردن ایران به اعطای امتیازات بیشتر در مذاکرات هسته‌ای می‌دانند.

آقای «دین» که در برنامه‌ای در شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی حضور داشت گفت: «اتفاقاتی که دارند می‌افتند، عصبی‌کننده هستند. فرض کنید اوباما دو هفته قبل از انتخابات به اسرائیل برود و در کنست اسرائیل به اسرائیلی‌ها بگوید باید چطور سیاست خارجی‌شان را پیش ببرند.»

وی تصمیم جان بینر رئیس مجلس نمایندگان برای دعوت از نتانیاهو به کنگره را یک «اشتباه» خواند اما گفت اشتباه بیشتر از طرف نتانیاهو صورت گرفت که این دعوت را پذیرفت.

منتقدان داخلی نتانیاهو گفته‌اند تصمیم وی برای سفر به آمریکا در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی رژیم‌صهیونیستی استفاده تبلیغاتی دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها