أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۷۳۲۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
عصر روز چهارشنبه 29 بهمن ماه 1393 یک فروند هواپیمای RJ100 شرکت هواپیمایی ماهان هنگام پارک در فرودگاه مهرآباد با یک دستگاه کامیون حمل سوخت برخورد کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از صبحانه، بر اساس اطلاعات منتشره در سایت مرجع هوانوردی و هوافضای پارسی، این هواپیما به شماره رجیستر EP-MOI با حدود 15.5 سال سن، دچار خسارت هایی شده و حتی نوک بال سمت چپ این هواپیما کنده شده است.

خوشبختانه به نظر می رسد علت سرعت کم دو وسیله نقلیه و تصادف جزیی رخ داده، کامیون حمل سوخت با مشکلی مواجه نشده است چراکه محموله چنین خودروهایی آنهم در فرودگاه مهمی چون مهرآباد، نباید با کوچکترین حادثه ای مواجه شود.
 
به گزارش صبحانه، نکته جالب درباره این هواپیما این است که بر اثر طوفان تاریخی روز 12 خرداد در تهران، یکی از پله هایی که وظیفه انتقال مسافران را بر عهده دارد واژگون شده و به بدنه این هواپیما اصابت کرده بود و به خاطر این حادثه، هواپیمای مذکور مدتی زمینگیر بود و با گذشت چند ماه، مجددا این هواپیما با تصادف دیگری، برای مدتی زمین گیر خواهد شد.
 
BAe 146 یک نوع هواپیمای مسافربری متوسط ساخت شرکت بریتیش آئرواسپیس (هم‌اکنون بخشی از بی‌ای‌ئی سیستمز) در کشور انگلیس است. نخستین پرواز آن در سپتامبر ۱۹۸۱ انجام شد و دو سال بعد کاربرد تجاری یافت. در سال ۱۹۹۲، نمونه بهبود یافته این هواپیما با عنوان Avro RJ به بازار آمد. در نهایت ساخت این هواپیما از سال ۲۰۰۱ پس از تولید ۳۸۷ فروند متوقف شد.

تصادف هواپیمای ماهان با کامیون حمل سوخت در مهرآباد/ نوک بال کنده شد (+عکس)


 
    تصادف هواپیمای ماهان با کامیون حمل سوخت در مهرآباد/ نوک بال کنده شد (+عکس)

تصادف هواپیمای ماهان با کامیون حمل سوخت در مهرآباد/ نوک بال کنده شد (+عکس)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها