أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۷۴۲۶
زمان انتشار: ۲۱:۲۵     ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
طلا در بازار جهانی پس از انتشار گزارش بانک مرکزی آمریکا که نشان داد بعضی از مقامات بانکی همچنان به پایین نگه داشتن نرخ‌های بهره تمایل دارند، از پایین‌ترین قیمت در شش هفته گذشته بهبود یافت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز؛  هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات پنج شنبه بازار سنگاپور ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۲۱۷ دلار رسید و تا ساعت دو بعدازظهر ۱۲۱۶ دلار معامله شد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ۱.۳ درصد صعود کرد و به ۱۲۱۵ دلار رسید.

قیمت این فلز زرد روز چهارشنبه به ۱۱۹۷ دلار سقوط کرده بود که کمترین قیمت از پنج ژانویه بود اما تا پایان معاملات ۰.۲ درصد صعود کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، طلا در ژانویه تحت تاثیر کندی اقتصادهای جهان که تردیدها را نسبت به احتمال به تعویق افتادن افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا برانگیخت، هشت درصد رشد کرده بود اما انتشار آمار اقتصادی قوی و صعود ارزش دلار باعث شد طلا بیشتر این افزایش قیمت را در ماه میلادی جاری از دست بدهد.

سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا ماه گذشته ابراز نگرانی کرده بود که افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره ممکن است مانع احیای روند رشد اقتصادی این کشور شود. گزارش نشست کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا که روزهای ۲۷ و ۲۸ ژانویه برگزار شد، نشان می‌دهد مقامات این بانک با وجود رشد قوی اقتصادی، نگران ضعف بازارهای بین المللی و همچنین پایین ماندن فشارهای تورمی در آمریکا هستند.

به گفته جیمز استیل، تحلیلگر اچ اس بی سی، طلا پس از انتشار این گزارش که نگرانی سرمایه گذاران را در مورد افزایش زودهنگام نرخ‌های بهره رفع کرد، با صعود روبرو شد.

طلا در ماه‌های اخیر به دلیل بالاتر رفتن انتظارات افزایش نرخ‌های بهره که باعث شد ارزش دلار تقویت شود و در عوض به دارایی‌های بدون بازده مانند این فلز گرانبها لطمه زده، تحت فشار قرار گرفته است اما تاخیر در افزایش نرخ به سود طلا خواهد بود.

پس از انتشار گزارش بانک مرکزی آمریکا بازارهای سهام جهانی صعود کردند در حالیکه ارزش دلار کاهش یافت.

معامله‌گران طلا همچنین تحولات در اروپا و مذاکرات مقامات اروپایی با یونان در خصوص شرایط تمدید برنامه نجات مالی این کشور را تحت نظر دارند.

از سوی دیگر بازارها در چین از روز چهارشنبه به مدت یک هفته به مناسبت تعطیلات سال نوی چینی تعطیل خواهند بود که تقاضای خرید از سوی این کشور به عنوان دومین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان را کاهش داده و بر کاهش قیمت این فلز گرانبها موثر بوده است.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۸ درصد رشد کرد و به ۱۶.۶۳۸۵ دلار رسید. هر اونس پلاتین با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۱۸۱ دلار رسید و هر اونس پالادیم با ۰.۱ درصد افزایش، ۷۷۸ دلار معامله شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها