أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۷۵۱۷
زمان انتشار: ۰۹:۲۶     ۰۲ اسفند ۱۳۹۳
عدم مجوز به خبرنگاران برای پوشش اخبار دیدار دولتی ها با مراجع:
در یک سال و چند ماه گذشته از فعالیت دولت یازدهم تا کنون مقامات و اعضای هیات دولت دیدارهای متعددی را با علما و مراجع معظم تقلید قم داشته اند که اخیرا در اقدامی هماهنگ اکثر این دیدارها با درخواست مقام دولتی بدون حضور خبرنگاران و پوشش خبری برگزار می گردد و خبر مورد پسند مقام دولتی توسط سایت اطلاع رسانی دولت تنظیم و اعلام می گردد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، دکتر حسن روحانی که در وعده های انتخاباتی خود عملکرد یک طرفه رسانه ها و معضل دولتی شدن اطلاع رسانی سخن گفته بود در همان روزهای آغازین فعالیت دولت تدبیر و امید در همایش افق رسانه ملی بیان داشت: " دولت و حکومتی که ریشه در حمایت مردم دارد و از حضور رای‌دهندگان و رای مردم مشروعیت می‌یابد، نه تنها از رسانه آزاد نمی‌هراسد بلکه از آزادی قانونمند و مسئولانه رسانه‌ها استحکام بیشتری خواهد گرفت."

دعوت گزینشی از رسانه ها برای حضور در کنفرانس های خبری، دیدار و جلسات و همایش های دولتی به عنوان معضل همیشگی فضای رسانه ای کشور بوده که علی رغم وعده های بیان شده در دولت یازدهم، این اقدام خلاف مشی اعتدال همچنان نیز تکرار می گردد و خبرهای متعددی را از دعوت چند رسانه خاص دولتی برای پوشش خبری فلان همایش و یا عدم اجازه پوشش اخبار دیدار مقامات دولتی با مراجع معظم تقلید و ... به گوش می رسد.

در همین خصوص در یک سال و چند ماه گذشته از فعالیت دولت یازدهم تا کنون مقامات و اعضای هیات دولت دیدارهای متعددی را با علما و مراجع معظم تقلید قم داشته اند که اخیرا در اقدامی هماهنگ اکثر این دیدارها با درخواست مقام دولتی بدون حضور خبرنگاران و پوشش خبری برگزار می گردد و خبر مورد پسند مقام دولتی توسط سایت اطلاع رسانی دولت تنظیم و اعلام می گردد.

به عنوان نمونه دیدارهای هفته گذشته دکتر نهاوندیان و حسام الدین آشنا با مراجع معظم تقلید با درخواست دولت بدون حضور خبرنگاران برگزار شده و علی رغم درخواست خبرنگاران اجازه ورود به آنها داده نشده است.

در پی رفتار گزینشی دولت برای انعکاس مباحث مطرح شده در دیدارها، این سوال مطرح می شود که کانالیزه کردن اخبار دیدارها و جلسات با چه هدفی صورت می گیرد؟ آیا سخنانی که در این دیدارها مطرح می گردد خلاف میل مقامات دیدار کننده می باشد؟

با رصدی کوتاه بر سایت رسمی مراجع معظم تقلید نیز می بینیم که خلاف رویه همیشگی بر روی خروجی سایت مراجع معظم نیز خبری از دیدار و متن سخنان مطرح شده درج نمی گردد و تمامی رسانه ها به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت اقدام به انتشار اخبار دیدارها می نمایند.

همچنین بر اساس برخی از اقدامات صورت گرفته برای سفر قریب الوقوع ریاست جمهوری به قم، خبرهایی مبنی بر عدم مجوز حضور خبرنگاران برای پوشش دیدار مقامات دولتی با مراجع معظم تقلید به گوش می رسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها