أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۸۳۹
زمان انتشار: ۱۹:۳۹     ۱۹ آذر ۱۳۹۰
امام جمعه موقت تهران كنترل هواپيماي پيشرفته جاسوسي آمريكا به دست نيروهاي مسلح را پاداش عزاداري هاي مردم در ايام سوگواري امام حسين(ع) و امداد غيبي پروردگار عنوان كرد.
به گزارش ايسنا حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه تهران، گفت: آمريكايي ها هواپيمايي را با عنوان شكارچي نامرئي كه فوق پيشرفته و رادارگريز است، با انواع امكانات به آسمان ايران فرستاده بودند، اما خداوند پاداش عزاداري ها را به ما داد و فقدان سردار تهراني مقدم كه با شهادت ايشان سنگري خالي شد، را براي ما جبران كرد.
وي هواپيماي آمريكايي را از پيشرفته ترين سلاح هاي جاسوسي اين كشور توصيف كرد و افزود: اين باز شكاري آمريكايي توسط شكارچي هاي ما شكار شد و اين اتفاق در ايام محرم و در سرزمين طبس واقع شد كه نوعي دلگرمي براي ملت به پاخاسته ماست.
صديقي ادامه داد: خون امام حسين(ع) در رگ امام خميني(ره) جريان داشت و اين موضوع به مقام معظم رهبري نيز در حد اعلا به ارث رسيده و به همه مردم و جوانان ما تزريق شده است؛ بنابراين ملت شجاع ايران از هيچ تهديدي نمي ترسند و اين مدد غيبي پروردگار به وضوح نشان مي دهد كه ملت ايران و نيروهاي مسلح سرافراز در صحنه دفاعي ايستاده اند، از هيچ قدرتي واهمه ندارند و جواب متجاوزان را مي دهند؟ بنابراين خدا نيز به آنها نصرت مي دهد.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به انفجارهاي به وقوع پيوسته در عراق، افغانستان و پاكستان در ايام عزاداري امام حسين(ع)، نيروهاي اشغالگر حاضر در اين كشورها را مسئول اين اقدامات توصيف كرد و گفت: اهل سنت از قديم به عزاداري هاي ائمه احترام مي گذاشتند، اما جنايتكاران و گروهي از سلفي ها و وهابي ها كه ساخته دست غرب هستند، اين عزاداري ها را به خاك و خون كشيدند.
وي با بيان اين كه اين انفجارها در كشورهايي واقع شده كه نيروهاي آمريكايي و اشغالگران در آن حضور دارند، يادآور شد: اين اقدامات بدون دخالت مستقيم يا غيرمستقيم آنها امكانپذير نيست و ما مي دانيم كه آنها باني ترورها و آدم كشي ها هستند، اما اين ضايعه را به امام زمان(عج)، ملت هاي آزاده و مردم عزادار اين كشورها تسليت مي گوييم.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي همچنين با گراميداشت 16آذر روز دانشجو، خواستار برگزاري پرشور اين حركت ضداستعماري و ضداستكباري در هر سال شد و افزود: در كودتاي ننگين 28 مرداد سال 32 معاون رئيس جمهور وقت آمريكا براي تثبيت موقعيتش به ايران آمد، اما جمعي از دانشجويان غيور مقابلش ايستادند و به خاك و خون كشيده شدند.
وي همچنين از برگزاري مراسم سوگواري سيد و سالار شهيدان اباعبدالله الحسين(ع) در دانشگاهها توسط دانشجويان قدرداني كرد.
امام جمعه موقت تهران در ادامه تصويب طرح كاهش روابط با انگليس را مشتي بر دهان اين كشور و هديه مجلس به ملت ايران عنوان كرد و گفت: مجلس برخورد شجاعانه و حكيمانه اي با سفارت روباه پير استعمار انجام داد كه سوابق خيانتش به ملت، كشور و اسلام از ياد نمي رود.
صديقي يادآور شد: انگليسي ها هميشه به ما خيانت كرده اند و با وجود اين كه وقتش بود، در رفتارشان تجديدنظر كنند، اما در تحريم ها پيشگام شدند، آنها همچنين در فتنه 88 نيز معركه گردان بودند و سفارت اين كشور در صحنه حاضر بود.
وي همچنين به بيانات مقام معظم رهبري و توصيف ايشان از ويژگي هاي بسيج اشاره كرد و افزود: ايشان حركت بسيجي، مبارزاتي و مجاهدانه بسيجيان را در فرمولي ارائه كردند و ما اميدواريم همه بسيجيان اين رموز را كه از سوي پير و مرادشان و نايب امام زمان(عج) ارائه شده، جدي بگيرند.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي در خطبه هاي اول نمازجمعه اين هفته تهران نيز با تسليت ايام شهادت امام حسين(ع) و امام سجاد(ع)، گفت: مظلوميت امام حسين(ع) به گونه اي است كه همه امامان بعد از ايشان برايش گريستند. علت اين مظلوميت اين بود كه مي خواستند از كساني كه در مقابلشان طغيان مي كنند، زهر چشم بگيرند، آنها همچنين نسبت به علي(ع) و آل علي عناد داشتند، بنابراين از هيچ جنايتي فروگذار نكردند.
احياي فريضه امر به معروف
و نهي از منكر براي سلامت اجتماعي ضروري است
حجت الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي در سخناني پيش از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته تهران گفت: احياي فريضه امر به معروف و نهي از منكر براي سلامت اجتماعي يك ضرورت و امر ضروري است.
به گزارش ايرنا رئيس سازمان بازرسي كل كشور افزود:اگر مي خواهيد شهرها، آبادي ها و راهها از كمين راهزنان در امان باشد و مظالم و تجاوزگري ها تمام شود و متجاوزان سر راه خودشان بنشينند و آباداني در جامعه وجود داشته باشد امر به معروف و نهي از منكر كنيد.
اين مقام قضايي ادامه داد: ا گر امر به معروف و نهي از منكر را در جامعه ترك كنيم بركات، الطاف و عطيه هاي الهي از ما گرفته مي شود و ما محروم مي شويم، چرا كه امر به معروف و نهي از منكر دو مخلوق و موجود الهي خلق شده از سوي خدا هستند كه اگر آن ها را ياري كنيم، خدا هم ما را ياري، عزيز و بزرگ مي كند و هر كس كه رها و خوار كند اين فريضه الهي را خوار مي شود.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور توضيح داد: اگر امر به معروف و نهي از منكر در جامعه ترك شود و خوبي ها از آن رخ بر بندد و بدي ها بر آن مستولي شود جامعه دچار اختلاف و چند دستگي خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي يادآور شد كه مهم ترين مسئله در امر به معروف و نهي از منكر آن است كه جامعه نمازگزار باشد، اقتصادش سالم باشد و به مستمندان و فقرا توجه كند. جامعه اسلامي چنين جامعه اي است كه تا استقرار پيدا كرد، تا پايه هاي امت اسلامي شكل گرفت علم عبوديت و سلامت اقتصادي را برپا مي كند.
ناطق پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران ادامه داد: در جمهوري اسلامي ايران و قانون اساسي موضوع نظارت عمومي يك موضوع عام و فراگير است و ما بايد فرهنگ نظارت پذيري، امر به معروف و نهي از منكر، خيرخواهي، نقدپذيري، انتقادپذيري، انتقادشنوي را در جامعه فعال كرده و پذيرش آن را در جامعه بالا ببريم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها