کد خبر: ۲۹۸۴۰۷
زمان انتشار: ۱۰:۳۹     ۰۴ اسفند ۱۳۹۳
نماینده مجلس شورای اسلامی
آلیا گفت: زندگی حضرت زینب کبری (س) نشان می دهد که چگونه یک غیرمعصوم در نتیجه تربیت مناسب می تواند عناصر عزت و شجاعت را حفظ و ترویج کند.

فاطمه آلیا، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: حضرت زینب کبری (س) در خاندان عصمت و طهارت به دنیا آمدند و پیام آور رسالت تاریخی و جهانی اسلام و همچنین زینت دین و تشیع شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمان پیامبر(ص)، واقعه کربلا به طور کامل تبیین و تشریح شد، خاطرنشان کرد: حضرت زینب کبری (س) در جریان کامل نهضت عاشورا قرار گرفتند و با شوهرش شرط می کنند که هیچگاه برادر را ترک نکرده و همراه امام زمانش در تمام وقایع باشد.

وی تصریح کرد: ایشان از ابتدا تا انتهای نهضت عاشورا همراه امام بودند و فرزندان خردسالشان را نیز تقدیم می کنند؛ و در برابر شهادت آنان، هیچ واکنشی نشان ندادند ولی در برابر شهادت برادر و برادرزاده ها واکنش نشان دادند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) با وجود داغ های بسیاری که دیدند در برابر دشمن و ابرقدرت بی دین و قدار زمانه انفعالی نشان ندادند، اظهار داشت: دشمن تلاش می کرد با تهدید و ترور شخصیت حضرت زینب (س) به عقب نشینی وادار کند اما ایشان مقاومتنانه و بسیار سترگ در برابر شهادت ها، ترور و تهدیدها ایستادند و وظیفه پیام رسانی و تبلیغ خویش را انجام دادند.

 

وی افزود: اگر حضرت زینب (س) نبودند نهضت امام حسین (ع) در کربلا می ماند و این امانت بزرگ الهی به درستی به نسل بعد منتقل نمی شد. آلیا با اشاره به اینکه ایشان ماجرای کربلا را با جزییات کامل به جامعه و نسل بعد منتقل کردند، خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) در زمانی که امام حسین (ع) شهید شدند و امام سجاد (ع) در بستر بیماری بودند نقش نایب امام را ایفا کردند.

 

وی عنوان کرد: در قالب ساختار امروزی جامعه می توان از حضرت زینب کبری (س) به عنوان بنیاد شهید نام برد که خانواده های شهدا را به استقامت و صبر دعوت کرده و تاکید میکردند باید عزتمندانه زندگی کرد. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه شعار امام حسین (ع) این است که در تمام سختی ها، شهادت ها و تحریم ها باید عزتمندانه زندگی کرد، اظهار داشت: وقتی حضرت زینب (س) در برابر یزید خطبه می خواندند گویی که امام علی (ع) خطبه می خواند آنچنان که یزید و اطرافیان وی تحقیر شدند.

آلیا با بیان اینکه ایشان در آن خطبه ضمن اینکه از توحید و پاکی خاندان خویش می گوید دشمن را خوار می کند. وی افزود: حضرت زینب به عنوان یک مبلغ و پیامبری بودند که پیام ها و حقایق را به مردم رساندند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متوجه کردن افکار عمومی، حفظ عنصر عزت و تحت تاثیر تهدیدات دشمنان قرار نگرفتن از درس های حضرت زینب (س) است، خاطرنشان کرد: روز پرستار که به مناسبت سالروز ولادت ایشان نامگذاری شده است نشانگر مقاومت، ایستادگی و صبر ایشان در برابر تمام وقایع کربلا است.

آلیا در پایان گفت: زندگی حضرت زینب کبری (س) نشان می دهد که چگونه یک غیرمعصوم در نتیجه تربیت مناسب می تواند عناصر عزت و شجاعت را حفظ و ترویج کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها