يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۸۴۳۰
زمان انتشار: ۱۱:۱۲     ۰۴ اسفند ۱۳۹۳
امیدوارم قبل از تماشا درباره آن قضاوت نشود/
قرار بود داستان فقط حول محور اسیدپاشی اصفهان باشد، اما بعد جلسات اتاق فکر مستند و همچنین راهنمایی آقای فریدالدین حداد عادل، قرار شد که این مستند روایتی از پرونده اسیدپاشی آمنه بهرامی و عملکرد رسانه ها در آن وقت باشد و در ادامه به پرونده اسیدپاشی اصفهان نیز برسد.
به گزارش سرویس نقد رسانه پایگاه 598/علی شعبانی، میرمحمدحسین رضوی، تهیهکننده مستند «چشم در برابر چشم» در گفتوگو با خبرنگار پایگاه 598، ضمن اشاره به حمایت کامل سفیرفیلم از این اثر بیان کرد: آماده پخش اختصاصی این مستند برای مسئولین هستیم.

رضوی در ابتدای گفتوگوی خود، پایهریزی طرح اولیه این مستند را مربوط به پاییز امسال دانست و گفت: در ابتدا قرار بود داستان فقط حول محور اسیدپاشی اصفهان باشد، اما بعد جلسات اتاق فکر مستند و همچنین راهنمایی آقای فریدالدین حداد عادل، قرار شد که این مستند روایتی از پرونده اسیدپاشی آمنه بهرامی و عملکرد رسانهها در آن وقت باشد و در ادامه به پرونده اسیدپاشی اصفهان نیز برسد.

تهیهکننده مستند «چشم در برابر چشم» در ادامه وظیفه گروههای مستندسازی را یادآور شد و گفت: این مستند در سکوت خبری ساخته شد و این امر به این دلیل بود که در مستند «چشم در برابر چشم» به نقش رسانههای داخلی و خارجی که در پرونده اسیدپاشی نقش داشتند، اشاره شده است و اگر این رسانهها هیاهوی خودشان را آغاز میکردند، ممکن بود کار از روند طبیعی خود خارج شود.

وی افزود: گروههای مستندساز باید با یافتن حقیقت و بازگوکردن آن در آگاهسازی مردم بکوشند.

رضوی در سخنان خود ضمن اشاره به حمایت سفیرفیلم از این اثر اظهار داشت: این مستند با هزینه شخصی و بدون حمایت رسمی ساخته شد که بعد از ساخت آن سفیرفیلم طبق رسالت خود - یعنی حمایت از آثاری که میتواند تأثیرگذاری داشته باشد- از این مستند حمایت کرد و امیدوارم تلاش سازندگان و حامیان این اثر به ثمر بنشیند و شاهد موفقیت این اثر در عرصههای مختلف باشیم.

میرمحمدحسین رضوی در انتها نیز مسئولین را خطاب قرار داد و گفت: ما برای همه مسئولین دعوتنامه فرستادهایم تا به تماشای این اثر بنشینند و آن را ببینند و حتی حاضریم برای مسئولین این مستند را به شکل اختصاصی اکران کنیم. من امیدوارم اتفاقی که برای مستندهای پیش از این افتاد و آن قضاوت بدوناطلاع و بیپایه بود- برای این مستند نیافتد و مسئولین بعد از مشاهده این اثر در مورد آن اظهار نظر کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها