امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۹۸۷۴۵
زمان انتشار: ۱۱:۱۴     ۰۵ اسفند ۱۳۹۳
رسانه های غربی مدعی شدند:
اما نیویورک تایمز پس از پایان گفتگوها نوشت: "طبق توافقی که صورت گرفته است ایران حداقل ده سال فعالیت های هسته ای خود را به نحوی که مورد رضایت غرب است متوقف خواهد کرد و در ازای آن به صورت تدریجی و تا پایان مدت مورد توافق، تحریم ها کم کم برداشته خواهند شد."/ تنها موردی که هنوز هیچگونه توافقی درباره ی آن صورت نگرفته است تعداد سانتریفیوژهای ایران است.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، نیویورک تایمز مدعی شد سرانجام و پس از یک دوره ی فشرده ی گفتگوها، ایران و امریکا بر طرحی توافق کردند که طی آن تا حداقل ده سال فعالیت های هسته ای ایران متوقف خواهد شد. این توقف به نحوی است که ایران را از دستیابی به تسلیحات هسته ای باز می دارد.

همزمان با انتشار نتیجه ی مذاکرات، برخی سایت های امریکایی نظیر گلوب اند میل فاش کردند ادعای نتانیاهو مبنی بر پیمودن 70% مسیر دستیابی به بمب اتم توسط ایران دروغی بیش نبوده و نه تنها مورد تایید و حمایت موساد نیست بلکه هیچ کشور دیگری آن را تایید نمی کند! بنابراین اصولا علت وجودی مذاکرات هسته ای [که همانا بیم دسترسی ایران به تسلیحات اتمی است] منتفی می شود!



اما نیویورک تایمز پس از پایان گفتگوها نوشت: "طبق توافقی که صورت گرفته است ایران حداقل ده سال فعالیت های هسته ای خود را به نحوی که مورد رضایت غرب است متوقف خواهد کرد و در ازای آن به صورت تدریجی و تا پایان مدت مورد توافق، تحریم ها کم کم برداشته خواهند شد."

طرف امریکایی تمایل دارد تا برای آرام کردن منتقدین داخلی خود، طرحی بلندمدت مثلا 15 ساله را اجرا نماید و تحریم ها و همچنین محدودیت های تحمیل شده بر فعالیت های هسته ای ایران نیز یکباره برداشته نخواهند شد. طرف ایرانی هم ناچار برای جلوگیری از انتقادهای داخلی پیشنهاد داده است تا در سال آخر توافق به تدریج ایران فعالیت های خود را از سر گیرد.

ایران در سال آخر توافق به تدریج می‌تواند برنامه هسته‌ای خود را پیش ببرد و محدودیتها بر آن کاهش می‌یابد.  تنها موردی که هنوز هیچگونه توافقی درباره ی آن صورت نگرفته است تعداد سانتریفیوژهای ایران است. اگرچه رسانه های امریکایی با هیایوی گسترده از توافق طرحی حداقل 10 ساله (و یا 15 ساله) خبر دادند اما مقامات مذاکره کننده ی ایرانی در گفتگوی خود با خبرنگاران، اعلام کردند فعلا هیچ طرحی صد در صد مورد توافق نبوده است و ایران در آینده اعلام موافقت یا عدم موافقت خواهد کرد.

در حالی که فریز کردن ده ساله و یا حتی طولانی مدت تر فعالیت های هسته ای ایران در ازای تحریم هایی که ظالمانه و بر مبنای یک دروغ بر گرده ی ملت ایران تحمیل شده اند به دور از منطق و قوانین انسانی است، اما برخی تحلیلگران رسانه ای امریکایی که با استفاده از جادوی رسانه، واقعیت های مسلم را دگرگون ساخته و اذهان مخاطبین خود را با دروغ های خود خو می دهند و اقناع می کنند مدعی شدند اگر این توافق صورت بگیرد، امریکا هرآنچه را که ایران می خواهد به او داده است!

این ادعای روزنامه های نظیر واشنگتن پست، به خیال خام خود برای فریب آن دسته از منتقدین داخلی ایران است که توقف ده ساله ی برنامه ی هسته ای ایران را ناعادلانه می دانند.

ایران پس از مشورت های داخلی به امریکا اعلام خواهد کرد که این طرح را می پذیرد یا نه.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۸
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
محمد علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۸ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۳
۳
۱
اگر قرار بر اینطور توافقی باشد در زمان دولت قبل مطمئنا توافق بسیار بهتری انجام میشد توافق باید فقط شامل عدم دسترسی ایران به بمب هسته ای باشد و نه فعالیت هسته ای ایران و تحرینها هم باید یکجا برداشته شود و در غیر اینصورت ذلت است
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۴ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳
۴
۱
اگه این قضیه حتمی بشه و ده سال فعالیت هسته اس متوقف بشه من هیچکدومو نمیبخشم
بعد هسته ای حتما موشکیمونو هم متوقف میکنن بعدشم باید کاسه گدایی بگیریم جلوشون...اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۲ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳
۵
۱
مرگ بر آمریکا
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۴ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳
۳
۱
سلام هزاران در استانهای مختلف معلم 3روز است کلاس نمی روند اما هیچ انعکاسی در رسانه ها دیده نمی شود
10 اسفند تجهع فرهنگیان در مجلس
ای رسانه های آزاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۴ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۳
۲
۱
اینها از دستیابی ایران به بمب اتم نمی ترسند بلکه با این سیاست می خواهند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اصلا نباشد وگرنه هسته ای و بمب بهانه است
پاسخ
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۱ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
۳
۱
عزیزانم بلاخره دولت تدبیر و امید تمام زحمات دانشمندان و شهدای هسته ای را به باد داد به عزت خداوند قسم من به سهم خود از این دولت راضی نیستم که خود شهدای ما را هدر داد.
پاسخ
غ ا ب ر
UNITED STATES
۰۶:۲۸ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
۲
۱
طرف آمریکایی شکر(تا منظور از شکر چه باشد!) خورد،بهتره که تحریم سرجاش باشه ولی همچین توافقی نباشه..
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۵ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
۲
۱
انشاءالله سال 96 دکتر احمدی نژاد دلاور باز میگردد و صنایع هسته ای را با سرعت توسعه خواهد و اقتدار و عزت به ایران عزیز باز میگردد .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها