کد خبر: ۲۹۹۱۲۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۰۶ اسفند ۱۳۹۳
باني فيلم/ ناصر رفائي که فيلم «فرمول 13» را آماده اکران دارد، معتقد است که اکران نوروزي گزينه مناسبي براي نمايش عمومي اين فيلم است.
اين کارگردان سينما که بيشتر در حيطه ساخت فيلم براي کودکان و نوجوانان فعاليت دارد، درباره آخرين وضعيت فيلم تازه‌اش «فرمول 13» به خبرنگار سينمايي ايسنا گفت: سال گذشته اين فيلم را توليد کردم که متأسفانه به دليل بروز مشکلاتي، بخشي از مراحل آماده‌ سازي آن متوقف شد اما ماکت فيلم به صورت فرمايشي در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان نمايش داشت تا اينکه سرانجام مراحل نهايي طي شد و در حال حاضر فيلم تقريبا آماده اکران است.

او درباره زمان اکران احتمالي اين فيلم خاطرنشان کرد: هنوز دقيقا مشخص نيست، اما از آنجا که اين فيلم مناسب مخاطبان عمومي و خانوادگي است، اميدوارم زماني اکران شود که دربرگيرنده سطح گسترده‌اي از مخاطب باشد و فکر مي‌کنم اکران نوروزي گزينه خوبي است.

رفائي با اشاره به دشواري‌هاي ساخت فيلم در ژانر کودک و نوجوان ادامه داد: براي ساخت اين فيلم زحمت و هزينه زيادي انجام شده که اميدوارم مقطع خوبي اکران شود تا به خوبي با مخاطب ارتباط برقرار کند زيرا هيچ فيلمسازي دوست ندارد فيلمش در زمان پرت سال، نمايش داده شود.

او ادامه داد: اين نوع سينما تقريبا هيچ پشتوانه‌اي ندارد چرا که سينماي فرهنگي است و آن هم در ژانر کودک. از سوي ديگر به خاطر ژانري که فيلم من دارد، (کودک و نوجوان) کمتر اسپانسري، از آن استقبال مي‌کند.

اين فيلمساز که سابقه طولاني در ساخت فيلم‌هاي کودک و نوجوان دارد، اضافه کرد: اين فيلم به لحاظ ساختاري از پروداکشن سنگيني برخوردار است که معمولا در سينماي فرهنگي کمتر اتفاق مي‌افتد اما من اين ريسک را کردم که فيلم کودک با پروداکشن سنگين توليد کنم، ضمن اينکه به لحاظ شخصيت‌پردازي، ساختار و نوع نگاه به سينماي کودک، اتفاق تازه‌اي است.

رفائي با تأکيد بر اينکه فيلم او از نظر سلامت خانواده کاملا تضمين شده است، يادآور شد: براي ديده شدن سينماي کودک نبايد حوصله بزرگسالان را ناديده بگيريم. به همين دليل سعي کرديم قصه‌اي را انتخاب کنيم تا کودک به عنوان قهرمان در فضايي جدي قرار بگيرد.


به گفته او، فيلم «فرمول 13» داستان سامان پسربچه حدودا 10 ساله و فرزند يک دانشمند است که به طور اتفاقي از يک ماجراي خرابکاري توسط يک گروه خرابکار پرده بر مي‌دارد و اين ماجرا پاي پليس را هم به ميان مي‌کشد. ورود ناگزير پدر و پسر در اين ماجرا در زندگي‌شان ايجاد خطر مي‌کند.

او اين فيلم را در ژانر حادثه پرداز دسته‌بندي کرد و افزود: با توجه به ساخت فيلم‌هاي کودک و نوجوان در اين سال‌ها و مشکلات توزيع و عرضه و از همه مهمتر اکران اين گونه فيلم‌ها ، بر آن شدم تا با توجه به نياز کودک به سينماي سرگرمي و ايجاد تخيل در حيطه توانائي‌هاي بالقوه آنها ، سينمائي را بيازمايم که بتواند پاسخي دهد به نياز تماشاچيان سختگيري که سينماي سرگرمي را ناکام مي‌دانند.

رفائي اضافه کرد: بنابراين با استفاده از جذابيت‌هاي قصه‌هاي تعليقي و حادثه‌پرداز با توجه به فضاي اجتماعي امروزمان و همچنين تلاش براي ايجاد ريتمي مناسب و ساختاري قوي از جنس فيلم‌هائي که امروزه تماشاگران کودک و بزرگسال در مدل‌هاي فرنگي آن را با اشتياق به تماشا مي‌نشينند، فيلم "فرمول 13" را طراحي کردم .

اين فيلمساز که فيلمش را با حضور بازيگراني چون ليلا زارع، دانيال عبادي و ... ساخت است، افزود: تلاش کرديم با انتخاب بازيگران بزرگسال چهره، اکران فيلم را موجه کنيم چون در حال حاضر براي اکران فيلم نيازمند بازيگر چهره هستيم. از سوي ديگر داستان فيلم هم به گونه‌اي است که بزرگسالان هم مي‌توانند با آن همراه شوند.

به گزارش ايسنا، عوامل فيلم سينمائي "فرمول 13" عبارتند از: نويسنده ، تدوينگر و کارگردان : ناصر رفائي، مدير فيلمبرداري : بايرام فضلي، صدابردار : علي گراکوئي، طراح گريم : عليرضا جوادپور، آهنگساز : سعيد ذهني، صداگذار : حسين قورچيان، طراح صحنه و لباس : ناصر رفائي، منشي صحنه : فائزه گرکاني، استوري بورد ، طراحي گرافيکي و پوستر: هليا رفائي، طراحي و اجراي بدلکاري : ارشا اقدسي، مدير توليد : جليل شعباني، جانشين توليد : محمد صادقي، برنامه ريز و دستيار اول کارگردان: چاوش هنر آموز، مشاور اجرائي : فائزه عزيزخاني، مشاور علمي فيلمنامه : مسيح بهار، سرمايه گذار : ناصر رفائي با مشارکت بنياد سينمائي فارابي

تهيه کننده : ناصر رفائي، بازيگران : ليلا زارع ، دانيال عبادي ، الميرا ژيانفر، آرام محضري ، رشيد حسن زاده ، سيامک جويني ، محمد مقيسه و ... بازيگران کودک:ارشاد رضائي، ملينا مقيسه.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها