کد خبر: ۲۹۹۲۴۵
زمان انتشار: ۱۸:۱۷     ۰۶ اسفند ۱۳۹۳
مشاور رییس جمهور در امور رسانه درباره اهداف سفر رییس جمهور به قم و آیا این سفر به منظور دلجویی از مراجع تقلید صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: سفر به استان قم از پیش برنامه ریزی شده بود و این‌که برخی می‌گویند دولت زود آمده یا دیر آمده است، دولت همانگونه که بارها بیان کرده است قرار نیست با این مسائل انفعالی داشته باشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری رسا، محمدرضا صادق، مشاور رییس جمهور در امور رسانه عصر امروز در نشستی با اصحاب رسانه قم عنوان کرد: دولت انتظار دارد که خود اصحاب رسانه حقایق را آشکار کنند و نسبت به آنچه ممکن است به صورت غیر واقعی بیان شود واقعی اظهار نظر کنند.

وی افزود: برای نمونه در اجلاسی عمومی رییس جمهور توضیحات و آماری را می‌دهند و یک کلمه‌ای در قسمتی گرفته می‌شود و به شکل غیر حرفه‌ای برجسته سازی می‌کنند، ‌وظیفه رسانه‌های صادق آشکار کردن حقایق است، راهبرد دولت نیز این است که این موضوع را برای همه میسر کند، تلاش دولت ایجاد فرصت برابر برای تمام رسانه‌ها است.

صادق توجه به اصول حرفه‌ای، خواسته‌های مردم و منافع ملی را وظایف رسانه‌ها عنوان کرد و بیان داشت: از امکانات باید برای بیان خواسته‌های مردم استفاده شود.

وی درباره بحث‌های آموزش خبرنگاران نیز تصریح کرد: درباره آموزش خبرنگاران نیز دولت حمایت خواهد کرد و این موضوع را از سوی استانداری و ارشاد پیگیری خواهیم کرد.

مشاور رییس جمهور در امور رسانه با بیان این‌که قانون راهکار رسانه‌ها را بیان می‌کند، بیان داشت: هر آنچه قانون بیان می‌کند باید رعایت شود، معیار دولت نیز قانون است، چرا که در قانون ارزش‌ها، اصول و آرمان‌ها دیده شده است.

صادق در پاسخ به پرسشی درباره موضع گیری مسؤولان دولتی گفت: مقاماتی دولت در قبال موضوعاتی که مأموریت دارند پاسخگو هستند، تمام مسؤولان این دولت در فرصت‌های مناسب در اختیار افکار عمومی هستند و اگر نقدی هم باشد دریافت کننده هستند.

وی تصریح کرد: نقد سازنده و عالمانه نزد دولتمردان بسیار ارزشمند است، البته نقد صورت گیرد،‌ نه این‌که در لباس نقد تخریب صورت گیرد؛ دولت مشی اعتدالی خود را می‌پیماید و این را باید در عمل دید.

مشاور رییس جمهور در امور رسانه درباره اهداف سفر رییس جمهور به قم و آیا این سفر به منظور دلجویی از مراجع تقلید صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: سفر به استان قم از پیش برنامه ریزی شده بود و این‌که برخی می‌گویند دولت زود آمده یا دیر آمده است، دولت همانگونه که بارها بیان کرده است قرار نیست با این مسائل انفعالی داشته باشد.

صادق با اشاره به شرکت اعضای دولت در برخی از اتفاقات سیاسی نیز تأکید کرد: هر فردی می‌تواند نگاه سیاسی هم داشته باشد، آن فردی که در دولت است وظیفه خود را براساس قانون انجام می‌دهد، برای نمونه در برنامه‌ای از حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی سؤال شد که شما در تحرک سیاسی حضور فعالی دارید، ایشان نیز با توجه به جایگاه کاری توضیحی را دادند، آن نیز یک توضیحی است که به هر صورت وظیفه من جای خودش و این هم نگاهی است که دنبال می‌کنم، البته ایشان محترم است و بنده به ایشان ارادت خاصی دارم.

مشاوه رییس جمهور در امور رسانه با تأکید بر حمایت از خبرنگاران عرصه تخصصی و آموزش آنها گفت: این کار بسیار ارزشمند است، دولت نیز در تأمین استاد، به رسمیت شناختن این کار و ایجاد زمینه تلاش خواهد کرد.

صادق در بخش دیگری به بیان سیاست‌های کلان دولت یازدهم پرداخت و بیان داشت: دولت به دنبال دادن فرصت برابر برای تمام رسانه‌های که در سایه قانون فعالیت می‌کنند است، هیچ تبعیضی را نمی‌خواهد قائل شود.

وی افزود: دولت نقد را بسیار مغتنم می‌داند که از سوی رسانه‌ها و اصحاب رسانه صورت گیرد، ولی نقد هم مختصات خود را دارد، متأسفیم اکنون به نام نقد تخریب صورت می‌گیرد، زمینه آن نیز بسیار زیاد است، برای نمونه گاهی چند کلمه از میان مطالب زیاد دولت مردان انتخاب می‌شود و در اثر تکرار معنای آن را به گونه دیگری می‌کنند و بعد می‌گویند که با ما برخورد می‌شود و ما منتقد هستیم.

مشاور رییس جمهور در امور رسانه گفت: در حالی که این‌گونه نیست و دولت برخوردی نیز نکرده است، فقط توصیه دولت این است که لوازم، زمینه‌ها و مختصات نقد را رعایت کنند، اگر هم نکنند خودشان بیشتر از چشم مردم می‌افتند، مردم هستند که ما را انتخاب می‌کنند و فرصت خدمت می‌دهند، دولت تلاش می‌کند تا نقد را برای همه ایجاد کند و از نقد عالمانه و سازنده استقبال می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها