کد خبر: ۲۹۹۴۲۷
زمان انتشار: ۰۸:۵۸     ۰۷ اسفند ۱۳۹۳
بازیگر فیلم «محمد رسول الله»:
اگر یك فرد دینی فیلم بسازد، فیلم دینی می‌شود؛ چرا كه بر اساس اعتقادات خود سعی می‌كند تا قدمی مثبت در زمینه انسان سازی بردارد اما اگر فقط نگاه‌مان این است كه آنچه را كه در كتاب‌های دینی خوانده‌ایم، بسازیم و صرفا فقط آن‌ها فیلم دینی هستند، قطعاً نمی‌توانیم پیشرفتی در این زمینه برای سینمایمان داشته باشیم، بلكه باید بسیار فرا‌تر از آنچه كه هست به موضوعات سینمای دینی نگاه كنیم.
به گزارش سرویس نقد رسانه پایگاه 598، علیرضا شجاع نوری بازیگر فیلم‌های «روز واقعه» و «محمد(ص)» است. او در فیلم «محمد(ص)» در نقش عبدالمطلب، پدر بزرگ پیامبر اسلام ظاهر شده است. 

وی در ارتباط با سینمای دینی و این كه آیا سینما و فیلم‌های دینی حتما باید تاریخی باشند؟ و در این سال‌ها پیشرفتی در تولید سینمای دینی حاصل شده، می‌گوید: قبل از هر چیز باید به تعریف و هماهنگی درستی درباره سینمای دینی برسیم. به نظرم اگر یك فرد دینی فیلم بسازد، فیلم دینی می‌شود؛ چرا كه بر اساس اعتقادات خود سعی می‌كند تا قدمی مثبت در زمینه انسان سازی بردارد اما اگر فقط نگاه‌مان این است كه آنچه را كه در كتاب‌های دینی خوانده‌ایم، بسازیم و صرفا فقط آن‌ها فیلم دینی هستند، قطعاً نمی‌توانیم پیشرفتی در این زمینه برای سینمایمان داشته باشیم، بلكه باید بسیار فرا‌تر از آنچه كه هست به موضوعات سینمای دینی نگاه كنیم. 

شجاع نوری ادامه داد: اگر تك بعدی به این مسئله نگاه كنیم، بیشتر به سینمای تاریخی می‌پردازیم چون با انتظاری كه از سینمای دینی داریم، متفاوت است و اگر با نگاه‌های بسته و تعاریف غلط، به این مسئله بپردازیم، بدون شك به سینمای دینی و فیلم جفا كرده‌ایم و باید این انتظار را داشته باشیم به جای این كه مخاطبان را با سینمای دینی آشنا كنیم آن‌ها را از این مقوله دور می‌كنیم. 

وی در مورد رعایت اخلاقیات گفت: اگر فیلم ساز فیلمی بسازد كه انسانیت را ترویج دهد و اخلاقیات را زیر پا نگذارد و تاثیر خوبی روی بیننده بگذارد، حتما شاهد یك فیلم دینی هستیم. همه انسان‌ها ذاتاً می‌خواهند فیلم خوب و تاثیرگذار بسازند و ما نیز از این قاعده مستثنا نیستیم. 

وی در ادامه گفت: برخی فیلم‌ها، به اسم فیلم دینی ضد دین عمل می‌كنند، از یك طرف هم باید گفت كه اگر شاهد فیلمی باشیم كه موارد دینی را آموزش می‌دهد نمی‌توان به یقین گفت كه حتما با فیلمی دینی مواجه هستیم. باید دید در آخر، فیلم چه دستاوردی برای مخاطب دارد. بعضی مواقع همین فیلم‌ها موجب دلزدگی مخاطب می‌شوند و نمی‌توانند چهره زیبایی از دین نشان دهند كه این مسئله، آزار دهنده است و موجب می‌شود كه فیلم در برخی مواقع ضد دین عمل كند. باید بسیار با دقت عمل كرد. 

بازیگر نقش عبدالمطلب در فیلم فاخر «محمد(ص)» معتقد است نباید به فیلم‌های دینی نگاه تك بعدی داشته باشیم و آن را منحصر به فیلم‌های تاریخی كنیم.

«رستاخیز» شب اول جشنواره رویش را گرم كرد

اكران ویژه فیلم سینمایی «رستاخیز» در اولین شب برگزاری نهمین جشنواره فیلم كوتاه دینی رویش، گرمی خاصی را به پردیس سینمایی آزادی بخشید.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، فیلم سینمایی «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش امشب با حضور كارگردان و عوامل فیلم در جشنواره اكران شد. اكران این فیلم با استقبال خوبی از سوی مخاطبان جشنواره و هنرمندان سینما رو به رو شد.

«رستاخیز» كه پیش از این در جشنواره سی و دوم فیلم فجر حضور داشت، روایتی تاریخی از واقعه عاشورا است. این فیلم بعد از حدود یك سال در جشنواره رویش دوباره اكران شد و به دلیل استقبال از آن به صورت هم زمان در سه سالن سینما اكران گردید.

گفتنی است، نسخه اصلاح شده این فیلم با كوتاه شدن 5 دقیقه آن به نمایش درآمد.

احمدرضا درویش به همراه عوامل فیلم «رستاخیز» از جمله بابك حمیدیان، پرویز پورحسینی، حسن پورشیرازی، سروش گودرزی، انوش معظمی، تقی علیقلی‌زاده و سید علی قائم مقامی در مراسم امشب حضور داشت.

نهمین جشنواره فیلم كوتاه دینی رویش تا روز هفتم اسفندماه در پردیس سینمایی آزادی ادامه دارد. اختتامیه این جشنواره روز هشتم اسفند در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری حوزه هنری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها