يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۹۶۲۲
زمان انتشار: ۲۳:۵۷     ۰۷ اسفند ۱۳۹۳
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ارزش یک شغل ۴۰۰ میلیون تومان است، اضافه کرد: شغل‌های مختلف قیمت تمام شده متفاوت دارند و تفاوت در قیمت اشتغال به این دلیل است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز؛ علی ربیعی صبح امروز در جلسه شورای اشتغال که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: اوضاع ما خیلی نسبت به گذشته متفاوت شده است و باید به این مسئله توجه کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند آزادی‌هایی را به برکت انقلاب اسلامی به ما عطا کرده است، ادامه داد: امتداد حرکت دینی که امام پایه‌گذاری کرد را باید داشته باشیم و ما از بیان اقداماتی که انقلاب برای ما انجام داد، ناتوان بودیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در ۱۸ ماه اخیر تصمیمات خوبی گرفته شده است، خاطرنشان کرد: سه سیاست عمده را دنبال کردیم که یکی از این سیاست‌ها نو بود.

ربیعی با بیان اینکه سیاست خارجی را با همه پیچیدگی‌هایش دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: کسی نمی‌گوید که کری به قدم زدن با ظریف نیاز داشت، در حالی که گفته بودند در حد اداری با ما رابطه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه با وجود اینکه هنوز تحریم‌ها رفع نشده، اما ظرفیت هتل‌های کشور با حضور میهمانان خارجی پر است، عنوان کرد: دنیا منتظر است ببیند اسفندماه در مذاکرات ۱+۵ چه اتفاقی می‌افتد تا انعطاف خود را نشان دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سیاست خارجی حرکت مثبتی داشته‌ایم، یادآور شد: این اقدامات زیر نظر اصلی‌ترین عنصر مقدس نظام اسلامی در حال پیگیری است؛ سال گذشته را فراموش نکردیم که ۵۶ درصد فقدان رشد را از برنامه داشتیم و در این شرایط روی کار آمدیم.

ربیعی با بیان اینکه رکود تورمی در کشور دوره طولانی داشت، تصریح کرد: از این بن‌بست خارج شدن، نیازمند اقدامات مراقبتی است و وعده تورم یک رقمی تا پایان عمر دولت، وعده خارج از دسترس نیست.

وی با اشاره به اینکه ارزش یک شغل ۴۰۰ میلیون تومان است، اضافه کرد: شغل‌های مختلف قیمت تمام شده متفاوت دارند و تفاوت در قیمت اشتغال به این دلیل است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در گام نخست، پرداخت بدهی پیمانکاران آغاز شد، توضیح داد: کاهش ۳۵ درصدی دریافت مجوز ساختمان، علائم مثبتی را در دریافت مجوزهای ساختمانی ایجاد کرده است.

ربیعی با اشاره به اینکه سناریوی بعد از تحریم را هم می‌نویسیم، اظهار کرد: دولت خود را برای نفت ۴۰ دلاری و هم نفت ۷۰ دلاری آماده کرده‌ است.

وی با بیان اینکه یک‌ هزار میلیارد تومان برای اشتغال لحاظ شده است، گفت: اینها در قانون هدف‌مندی رعایت نشده بود و نیازمند رشد هشت درصدی در این زمینه هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بحث آب و کمبود آن از اولویت‌های دولت برای مدیریت و ساماندهی است، عنوان داشت: کمتر از دو درصد از آب‌های مصرفی به بخش صنعت و بیشتر از ۸۰ درصد به سمت کشاورزی است که باید در این بخش مدیریت شود.

ربیعی با اشاره به اینکه نسبت به محیط‌ زیست بی‌اعتنا بودیم و برنامه‌های غیرکارشناسی وضعیت مناسبی در محیط زیست به وجود نیاورده است، بیان داشت: به دنبال برنامه‌ریزی برای رسیدن به توازن‌ منطقه‌ای هستیم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز از دیگر اولویت‌های دولت است، تأکید کرد: ستاره خلیج فارس سال آینده به تحرکات جدی می‌رسد که بخشی از آن مربوط به کارگران است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در تولید امسال داوطلب شدیم و جرایم را بخشیدیم، افزود: اختیارات استانی برای حل مسائل تولید هم در کمیسیون اقتصاد دولت مصوب شد.

ربیعی با بیان اینکه ۲۴۰ هزار شغل از دست رفته را نجات دادیم، تصریح کرد: اشتغال و تمرکز روی بنگاه‌های متوسط و خرد، استراتژی دولت است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر از طریق گروه‌های کاریابی برای اشتغال معرفی شده‌اند، ادامه داد: تحرکات خوبی در کشور برای اشتغال انجام شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در بخش‌های «آی.تی» و توریسم می‌توانیم اقدامات مناسبی داشته باشیم، گفت: در آیین‌نامه نمایشگاه‌های خرد در استان‌ها مصوب شد که تعیین پنجره‌های استانی جزو برنامه‌ها است و باید تقویت شود.

ربیعی با اشاره به اینکه مازندران هنوز در حوزه کشاورزی و گردشگری می‌تواند مشاغل بیشتری ایجاد کند، گفت: فعالیت‌های گردشگری در مازندران شناسنامه‌دار نیست و می‌توانیم کمک مالی کنیم تا برنامه‌ریزی مناسب‌تری در این حوزه صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه جهت‌گیری‌های درستی در کشور اتخاذ شده است، ادامه داد: بحث واردات را باید حل کنیم، هرچند قصد نقد ندارم، اما ۷۵۰ میلیارد دلار پول بدون برنامه خرج شده که مشکلاتی را به وجود آورده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در چنین شرایطی، دروازه بزرگی به کشور باز شد، تشریح کرد: با همین ظرفیت‌ها می‌توانیم ۵۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم که به عنوان نمونه در حوزه تولید کفش، ورود خوبی داشتیم و می‌توانیم این اقدامات را در حوزه تولید پوشاک هم داشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه فقر درمان، بدترین مشکل جامعه است، تبیین کرد: کره‌ای‌ها اعلام کردند ما نمی‌توانیم درک کنیم چگونه ۸ میلیون نفر را زیر پوشش بیمه قرار دادید.

ربیعی با بیان اینکه درباره فقر غذا نیز مطالعات لازم صورت گرفته است، تصریح کرد: نمی‌گویم کار بزرگی انجام دادیم، اما هدف را درست نشانه گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه در شورای عالی رفاه از طرح مسکن اجتماعی رونمایی می‌کنیم، بیان کرد: جهت‌گیری این طرح مناسب است، در حالی که برخی طرح‌ها حتی اگر مناسب باشند، اما جهت‌گیری خوبی ندارند و به نتیجه نمی‌رسند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت کار برای سبد تأمین اجتماعی همه ایرانیان، تصریح کرد: این کار نیازمند منابع مالی است که مجلس باید کمک کند، چراکه ویژگی دولت سیاست رفاهی هدف‌دار بوده است.

ربیعی با تأکید بر اینکه باید بدون تبلیغات با فساد مبارزه کنیم، اضافه کرد: ساختارها، سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند کار کنند را فاسد می‌کند و دولت اهتمام به خرج می‌دهد تا این ساختارها فسادآفرین نباشد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد اولویت جدی دولت یازدهم است، ادامه داد: شفاف‌سازی و اخلاقی عمل کردن از سیاست‌های دولت است، ما در دولت نباید دروغ بگوییم و نخواهیم گفت، اغراق کردن درباره پدیده‌ها را مباح نمی‌دانیم و نیاز داریم فرهنگ و اخلاق را در کشور گسترش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با بیان اینکه سرمایه اجتماعی را باید گسترش دهیم تا مردم به دولت اطمینان کنند، متذکر شد: سعی کردیم خودمان را در نرخ ارز پیش‌بینی‌پذیر کنیم و این کنش اخلاقی را هرجا هستیم به عنوان برنامه محوری برای خودمان داشته باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها