يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۹۶۳۶
زمان انتشار: ۰۰:۰۶     ۰۸ اسفند ۱۳۹۳
بزرگترین تولید کننده سیم‌کارت‌ دنیا در پی انتشار اخباری از شکسته شدن قفل امنیتی سیم‌کارت‌هایش عنوان کرد: اگر جاسوسی آمریکا و انگلیس از سیم‌کارت‌ها درست باشد، تنها توانسته‌آند به شبکه‌ نسل دوم دست یابند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز؛ اواخر هفته گذشته خبری با عنوان جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا و ستاد ارتباطات دولت انگلیس از سیم‌کارت‌های تولیدی جِمالتو (بزرگترین تولید کننده سیم‌کارت در دنیا) منتشر شد که کشور ایران هم به عنوان یکی از مقاصد جاسوسی مطرح شد.

جاسوسی از یاهو و جی‌میل کارمندان یکی از اپراتورهای موبایل نیز در برخی گزارش‌ها به چشم خورد اما اکنون شرکت هلندی جمالتو با اعلام ناتوانی از اثبات رابطه بین تلاش‌های هکری گذشته و جاسوسی اخیر می‌گوید که به شکل ویژه‌ای در برابر هکرهای مخرب ایستادگی و مراقبت کرده است.

در یک جمله، این کمپانی سازنده سیم‌کارت می‌گوید که گزارش‌های هک شدن این کمپانی اشتباه بوده است.

این شرکت گفته است که جمالتو رهبر جهانی در امنیتی دیجیتالی است و همواره مراقب هکرهای مخرب بوده و مدام رفتار آنها را شناسایی و دفع کرده است.

گفته شده که شیوه‌های پیچیده فنی برای حفاظت از ساختار شبکه‌ای سیم‌کارت‌ها در نظر گرفته شده است اما گزارش اینترسپت به صراحت عنوان کرد که آژانس‌های امنیتی آمریکا و انگلیس شبکه داخلی رایانه‌های جمالتو را هک کرده و حتی به برخی کلیدهای رمزگذاری سیم‌کارت‌ها دست یافته‌اند.

اسناد منتشر شده ادوارد اسنودن هم این جاسوسی‌ها را تأیید کرد و گفت که واحد عملیاتی مستقلی برای این اقدامات در نظر گرفته شده و آژانس‌های امنیتی این دو کشور نظارت مخفیانه‌ای را در حوزه دیتا و صوت از شبکه ارتباطات سلولی داشته‌اند.

جمالتو سالانه دو میلیارد سیم‌کارت برای بیش از ۴۵۰ اپراتور ارتباطات بی‌سیم همچون AT&T، اسپرینت و ورایزون تولید می‌کند.

در حالیکه گزارش اینترسپت می‌گوید جاسوسی‌ها براساس هک کلیدهای رمزگذاری ساخته شده بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ صورت گرفته است، اما جمالتو می‌گوید کلیدهای رمزگذاری بسیار کمی به سرقت رفته است.

جمالتو می‌گوید که طی این سال‌ها سیستم انتقال امنی را به شکل گسترده پیاده کرده که به دست آوردن کلید رمزگذاری را کاری غیرممکن می‌سازد و لذا متدی که در هک به کار رفته اگر هم موفق بوده باشد، تنها توانسته به شبکه ارتباطات نسل دوم دست یابد و شبکه‌های ۳G و ۴G ایمن مانده‌اند.

هفته گذشته عنوان شد که حملات با هدف نفوذ در اپراتورهای موبایل افغانستان، یمن، هند، صربستان، ایران، ایسلند، سومالی، پاکستان و تاجیکستان صورت گرفته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها