يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۹۶۴۳
زمان انتشار: ۰۱:۴۰     ۰۸ اسفند ۱۳۹۳
رئیس جمهور در مورد مذاکرات هسته‌ای گفت: دشمن شمشیری به دست گرفته و در تاریکی این شمشیر را می‌چرخاند. ما مچ دشمن را گرفتیم و می‌خواهیم شمشیر را از دست او بگیریم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر: حجت‌الاسلام حسن روحانی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح اهداف سفر استانی به قم پرداخت و اظهار کرد: نسبت به مسائل کشور از طرف دولت مطالبی داشتم که خدمت مراجع مطرح کردم و آنها نیز نکاتی مورد نظرشان بود که بیان فرمودند.

وی گفت: من باید از حمایت‌های مراجع تقلید تشکر کنم، نظر آنها از روز دلسوزی برای ارتقای فرهنگ و موازین دین مبین اسلام است و امیدواریم رابطه بین دولت و مراجع و حوزه رابطه نزدیک و مستمری باشد.

وی ادامه داد: در این سفر چندین دیدار با علما و فضلا و نخبگان حوزه‌های علمیه داشتیم و از نظرات این بزرگان استفاده کردیم و با سه نهاد دیگر حوزه دیدار داشتیم و نظراتی که مورد نظر بود در میان گذاشتیم.

رئیس جمهور با اشاره به طرح‌هایی که در این سفر تصویب شده اظهار کرد: در مجموع ۳۰ پروژه با ۳۷۹ میلیارد تومان در این سفر مورد تصویب قرار گرفته و همه این پروژه‌ها در سال‌های ۹۴ و ۹۵ تکمیل می‌شود.

افتتاح صحن شرقی حرم مطهر و بهره برداری از آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۵۲ کیلومتر، آغاز ساخت خط ریلی سریع السیر تهران - قم - اصفهان و افتتاح پروژه‌های آبرسانی و تصفیه خانه از نکات مورد اشاره رئیس جمهور در این نشست بود.

قم به شهر نیمه بین‌المللی تبدیل شده

حجت‌الاسلام روحانی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران پیرامون کمبودهای زیرساخت‌های گردشگری استان اظهار کرد: قم نیاز به کمک‌های بیشتری دارد و این حرف درست است که قم هم شاهراه مهمی است که تهران و بسیاری از استان‌ها را به استان‌های جنوبی کشور متصل می‌کند و هم به خاطر اینکه مرکز زیارتی است میزبان میلیون‌ها زائر است.

به گفته رئیس جمهور، قم به یک شهر نیمه بین‌المللی تبدیل شده و مشکلات این شهر باید حل و فصل شود.

رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد که مسائلی از قبیل کاهش قیمت نفت یا تحریم‌ها در توسعه قم تاثیری نداشته باشد.

نیاز به ارتباط بهتری با حوزه داریم

روحانی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری در مورد استقبال خوب علما و حوزه از رئیس جمهور و ارتباط سیستماتیک بین حوزه و دولت و لزوم انتخاب مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت اظهار کرد: برای ارتباط بین دولت و حوزه عظیم نیاز به ارتباط بهتری است. البته با علما و مراجع و حوزه ارتباط داریم و هر چند هفته یک بار یکی از وزرای دولت خدمت مراجع و علما می‌رسد، اما این کافی نیست و ما نیاز به ارتباط نزدیک‌تر و بهتری داریم. ضمن اینکه دولت به منظور نتبیین مسائل برای مردم نیاز به مراجع و حوزه دارد.

رئیس جمهور ادامه داد: ان شاء الله در این زمینه قدم‌هایی خواهیم برداشت.

اختصاص تسهیلات برای راه اندازی طرح‌های نیمه کاره

حجت‌الاسلام روحانی در پاسخ به سئوال دیگری پیرامون حضور گسترده جوانان در مراسم استقبال از کاروان تدبیر و امید و برنامه‌های دولت برای اشتغال جوانان در استان قم گفت: در خیابان‌های قم نشاط سیاسی جوانان پرشور را دیدیم و من از همه مردم و جوان‌ها تشکر و سپاسگزاری می کنم و امیدواری دولت بتواند خادم خوبی برای مردم باشد.

وی ادامه داد: ما مشکل اشتغال در کل کشور داریم ولی می‌توان قم را در حوزه گردشگری و معرفتی سامان داد. دل ما می‌خواهد حوزه عظیم علمیه هم دیپلماسی دینی و معرفتی و فرهنگی فعالی با دنیا داشته باشد و هم قم بتواند پذیرای متفکران دنیا برای بحث و گفتمان باشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: همه طرح‌های صنعتی قم نیمه کاره است و در این سفر بانک مرکزی متعهد شده تسهیلات لازم برای راه اندازی این طرح‌ها در نظر بگیرد.

وی با تاکید بر توسعه کشت گلخانه‌ای در قم افزود: قم در فناوری‌های نوین می‌تواند فضای خوبی داشته باشد و من از همین جا اعلام می کنم که وزارت ارتباطات این مسئله را به عهده بگیرد.

مچ دشمن را گرفتیم

حجت‌الاسلام روحانی در پاسخ به سئوال دیگری در مورد اینکه منتقدان دولت، این دولت را به سرگرم شدن در مسئله مذاکرات هسته‌ ای و عدم توجه به سایر امور متهم می‌کنند، گفت: هر بخشی از دولت مسئولیت خاص خود را دارد. بخش کشاورزی که ارتباطی با مذاکرات هسته‌ای ندارد. فقط در سه استان ۶۰۰ هزار هکتار زیر پوشش آبیاری قطره‌ای قرار می‌گیرد و تعداد ماشین آلات کشاورزی چند برابر شده این نشان می‌دهد که تحولی در این زمینه شده است.

وی گفت: ۱۰ میلیارد دلار برای حل مشکلات آب اختصاص دادیم که ربطی به مذاکرات هسته‌ای ندارد و هزاران پروژه‌ای که برای راه و بنادر و ... در دست اجرا داریم.

وی مذاکرات هسته‌ای را یکی از مسائل مهم کشور دانست و تاکید کرد: ما باید در این مذاکرات بهانه را از دست دشمن بگیریم. دشمن شمشیری به دست گرفته و در تاریکی این شمشیر را می‌چرخاند. ما مچ دشمن را گرفتیم و می‌خواهیم شمشیر را از دست او بگیریم. چون این تحریم را ظالمانه و ضدحقوق بشر می‌دانیم.

روحانی با بیان اینکه راه گرفتن این بهانه، مذاکره است، اظهار کرد: اگر در مذاکرات هسته‌ای موفق شدیم که خوب است و اگر موفق نشویم دنیا می‌فهمد که مشکل از ما نبوده است. خود آمریکایی‌ها می‌گویند که اگر در مذاکره شکست بخوریم دچار انزوا می‌شوند.

وی با بیان اینکه همه مشکلات را آمریکا ایجاد کرده است، افزود: اگر فشار آمریکایی‌ها نبود قطعا با سه کشور اروپایی در پایان سال ۲۰۰۴ به نتیجه می‌رسیدیم. آمریکایی‌ها در تحریم خیلی تاثیرگذار بودند و امروز باید قدم‌هایی برای بازگشت از مسیری که رفتند بردارند.

شوخی با آمار

روحانی در پاسخ به سئوال دیگری در مورد اعلام آمار متناقض از سوی دولت تصریح کرد: آمار که آمار متفاوت نیست. برخی‌ها لابد در بعضی روزنامه‌ها شوخی می‌کنند. ما یک آمار تورم دوازده ماهه داریم و یک تورم نقطه به نقطه داریم و یک تورم در هر ماه داریم که گروهی از کالاها محاسبه می‌شوند.

رئیس جمهور گفت: بانک مرکزی و مرکز آمار اختلافات جزئی با هم دارند ولی دولت در این زمینه هیچ دخالتی ندارد. مرکز آمار و بانک مرکزی در چارچوب برنامه خودشان کار می کنند و این مسئله اجباری نیست.

به گفته حجت‌الاسلام روحانی پیش بینی تیم اقتصادی دولت این نبود که در ماه بهمن تورم پایین باشد.

وی ادامه داد: مردم ارزانی و گرانی را در نظر می‌گیرند که این غیر از تورم است. یعنی وقتی تورم را پایین آوردیم مردم می‌گویند کالاها ارزان نشده است.

وی روند افزایش تورم در سال‌های قبل را سرسام آور دانست و تاکید کرد: تورم قدم به قدم پایین آمده و به مردم قول دادیم تورم را تا پایان امسال به ۲۵ درصد می‌رسانیم و امروز تورم زیر ۱۶ درصد است که این توفیق زیادی نسبت به وعده‌های ما است.

رئیس جمهور تاکید کرد: مردم می‌دانند که ما با مشکل کاهش قیمت نفت مواجه هستیم ولی به راهمان ادامه می‌دهیم و کاهش قیمت نفت هم طولانی نخواهد بود و زمانی بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه مردم در مجموع احساس می‌کنند که قبل از این دولت، قیمت‌ها هفته‌ای و ساعتی بالا می‌رفت ولی الان مردم زندگی آرامی را می‌گذرانند، تصریح کرد: اقتصاد وقتی رونق پیدا کند تورم‌ برای مردم قابل تحمل است و ما می‌توانیم بگوییم که از رکود عبور کردیم.

افزایش بودجه طرح‌های فرهنگی

وی در پاسخ به سئوال دیگری پیرامون تفاوت ماهوی کلانشهر قم و کافی نبودن زیرساخت‌های خدمات رسانی به امور فرهنگی و هنری و رسانه‌ای اظهار کرد: آنچه وزارت ارشاد در این سفر از ما خواسته بود این بود که بودجه‌اش برای طرح‌های فرهنگی افزایش یابد و ما این افزایش را دادیم.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به اختصاص ۱۲ میلیارد تومان برای طرح‌های فرهنگی وزارت ارشاد در قم گفت: قم از حساسیت خاصی برخوردار است و باید سیستم ارتباطی این شهر زیرساخت خوبی داشته باشد و امیدواریم این کار انجام شود.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: از همه اصحاب رسانه، مسئولان، مردم شریف قم و حوزه علمیه و مراجع تشکر می‌کنم و امیدوارم دولت به همه وعده‌هایی که داده عمل کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها