امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۹۹۶۵۳
زمان انتشار: ۰۲:۱۲     ۰۸ اسفند ۱۳۹۳
آیت‌الله نوری همدانی در دیدار رئیس جمهور:
یکی از مراجع تقلید گفت: بنای ما این است که از دولت جمهوری اسلامی حمایت کنیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر پنجشنبه در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی از تلاش‌ها و خدمات دولت در  عرصه‌های مختلف قدردانی کرد و گفت: دولت برای ساماندهی امور اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در داخل و خارج کشور وظیفه مهمی دارد و البته اقدامات خوبی در این زمینه‌ها انجام داده است.

وی با ابراز قدردانی و تشکر از اجرای طرح ارتقای سلامت در کشور، تاکید کرد: این طرح از برنامه‌های مورد نیاز و بسیار ارزشمند جامعه است.

این مرجع تقلید حمایت از دولت را مورد تاکید قرار داد و افزود: بنای ما این است که از دولت حمایت کنیم، چون برنامه‌ها و موفقیت‌های دولت مایه تحکیم و ثبات نظام و انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله نوری همدانی در عین حال اظهار کرد: ما برای پیشرفت کشور و نظام اسلامی، نقد دلسوزانه داریم، چون ما خودمان را موظف می‌دانیم دولتی که  در رأس آن یک روحانی با سوابق انقلابی خوب قرار دارد، با رفتار و نظر خود یاری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سیره و روش حضرت امام برای دولتمردان کشور الگو است تاکید کرد: همان طور که امام راحل در مقابل ظلم و ستم هیچ‌گاه تسلیم نشدند و با این ظلم ستیزی، اسلام را به شرق و غرب معرفی کردند، دولت هم باید با پیروی از فکر و اندیشه این انسان بزرگ، انقلاب اسلامی را به جهانیان عرضه کند.

از مذاکرات هسته‌ای حمایت می‌کنیم

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد: ما از اصل مذاکرات هسته‌ای حمایت می‌کنیم زیرا مذاکره‌کنندگان را شخصیت‌هایی انقلابی و متعهد می‌دانیم و توقع داریم در مذاکرات با قدرت و عزت برخورد کنند و منافع ملی و خون شهدا را در نظر بگیرند.

این مرجع تقلید گفت: اگر در مذاکرات به نتیجه‌ای رسیدیم، که خوب است اما اگر هم به نتیجه نرسیدیم، عیب و نقصی برای نظام و دولت نیست، چون در برابر زیاده خواهی‌های استکبار و قدرت‌های غربی، مقاومت کرده‌ایم.

وی بر لزوم رسیدگی به مسائل اقتصادی جامعه و مردم تاکید کرد و افزود: رفع مشکلات گرانی و تورم از مطالبات به حق مردم است و دولت باید برای تحقق این امر دست واسطه‌گران را قطع کند تا مردم بتوانند نیازهای معیشتی خود را ارزان‌تر و بهتر به دست آورند.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: اگر دولتمردان منویات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار دهند، برای آنها راهگشا خواهد بود.

وی اظهار کرد: چه در دوران تحریم باشیم، چه نباشیم، باید اصل اقتصاد مقاومتی احیا شود.

این مرجع تقلید خواستار ارتباط عمیق‌تر دولت با مراجع، حوزه و علمای جامعه مدرسین شد و گفت: مسئولان دولتی باید برنامه‌های فرهنگی را بر اساس نظرات علما و مراجع تقلید پیش ببرند تا برای دلسوزان نظام و متدینان نگرانی به وجود نیاید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها