يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۹۶۶۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۰۸ اسفند ۱۳۹۳
سفر دکتر روحانی به استان قم همانند هر رخداد دیگری با حاشیه هایی همراه بود که تفاوت در نگاه مدیران رسانه ، مخاطبان را در درک صحیح واقعیت کمک می کند .

به گزارش قم نا ، سفر دکتر روحانی به استان قم همانند هر رخداد دیگری با حاشیه هایی همراه بود که تفاوت در نگاه مدیران رسانه ، مخاطبان را در درک صحیح واقعیت کمک می کند .

خبرگزاری ایرنا و روزنامه های اصلاح طلب استقبال مردم قم را از رئیس جمهور پرشور و کم سابقه! عنوان نمودند و با انتشار عکس هایی با کادرهای بسته سعی در القاء این مدعا بودند . اما نگاه منصفانه تر خلاف این را می گوید .

IMG-20150226-WA0009روزنامه اصلاح طلب ایمان / انتهای مسیر استقبال

** با وجود آنکه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در شهر قم، دکتر روحانی رأی بیشتری نسبت به بقیه کاندیداها داشتند اما تا پایان مراسم، حضور نه چندان پررنگ مردم کاملا به چشم می خورد به نحویی که در مسیر ۵۰۰ متری تعریف شده جهت استقبال از رئیس جمهور ، ماشین حامل دکتر روحانی به صورت روان حرکت نمود .  البته در صحن حرم جمعیت نسبت به مسیر استقبال بهتر بودند اما بازهم این صحن بصورت کامل پر نشد و خیابان های اطراف برخلاف چیزی که به رئیس جمهور گزارش کردند به جز عده ای که با پلاکاردهای انتقادی حضور داشتند ، شلوغی چشمگیری نداشت. این اولین دیدار مردمی ایشان با مردم این استان بود . شاید بتوان گفت هوای سرد و همچنین زمان برنامه در حضور نسبتا متوسط مردم نیز تاثیر داشته­ است؛ اما عملکردهای دولت در زمینه­ های سیاست خارجی و همچنین مسائل فرهنگی را نیز می ­توان در زمره دلایل عدم استقبال مناسب  برشمرد.

IMG-20150226-WA0010

سایت اصول گرای ۵۹۸ / میانه مسیر استقبال (روبروی مدرسه آیت الله گلپایگانی)





**مراسم استقبال از رئیس جمهور منتخب با یک ساعت تأخیر آغاز شد و این امر در ایران چیز جدیدی نیست و دیگر جزء حاشیه ها آورده نمی شود ، گویا اصرار به سفر دکتر روحانی با قطار به قم یکی از دلایل این تأخیر بوده است.

** حضور دانش آموزان و معلمان در مراسم استقبال از رئیس جمهور به جای حضور در کلاس نیز به رویه عادی در این گونه مراسمات تبدیل شده است و اختصاص به هیچ دولتی ندارد .

** از دیگر حاشیه های این دیدار عمومی ، تلاش بخشی از مردم برای رساندن نامه به دست رئیس جمهور و ارائه درخواست ها و مشکلات خود بود. علی رغم تلاش مسئولین برای اطلاع رسانی در مورد سامانه ۱۱۱ ،باز هم بخش محدودی از مردم قم یا اطلاع درستی از این سامانه نداشتند و یا نسبت به تماس با سامانه ۱۱۱ بدبینی داشتند و کاغذ را ماندگار تر نسبت به یک مکالمه تلفنی می دانستند .

** قبل از شروع مراسم، حضور منتقدان بر عملکرد دولت نیز جالب توجه بود. این افراد پلاکاردهایی درباره سخنان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری درباره ماهیت شیطانی آمریکا در دست داشتند. نکته جالب دیگر رفتار این عده از مردم قم بود که با سکوت و آرامش پلاکاردها و نوشته­ هایشان را در دست گرفته بودند و به کنایه­ های گاه و بیگاه بعضی از رهگذران توجهی نداشتند و انصافا هم تا پایان مراسم حاشیه­ ای در این زمینه ایجاد نشد. این اتفاق زیبا در حالی بوجود آمد که خیلی اوقات طرفداران یک جریان با جریان دیگر حتی نمی توانند با هم صحبت کنند.

IMG-20150225-WA0031

IMG-20150226-WA0004

** رئیس جمهور در موضوعات مختلف با مردم قم سخن نمود، از قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ تا پرونده هسته ای و رفع مشکلات مردم قم؛ اما درباره مسائل فرهنگی کلامی به زبان نیاوردند! ازشروع ریاست جمهوری دکتر روحانی یکی از مهمترین نگرانی های مراجع عظام و همچنین مقام معظم رهبری همین مسائل فرهنگی کشور بوده است. مسائلی که چند وقت یکبار تذکرات جدی را از طرف دلسوزان نظام در پی داشته است . مردم شهر قم نیز بخاطر حضور در این فضای مذهبی و فرهنگی همیشه دغدغه  مسائل فرهنگی را داشته که این موضوع از پلاکاردهای منتقدان نیز کاملا مشهود بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها