أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۹۹۶۸۲
زمان انتشار: ۰۸:۳۲     ۰۹ اسفند ۱۳۹۳
سلامتی شما بزرگترین دارایی شماست، در اینجا روش‌هایی به شما ارائه می‌شود تا با رعایت آنها با کمترین هزینه سلامتی خود را حفظ کنید.

 9 راه کم هزینه برای حفظ سلامتی شامل:

 پیاده روی به جای رفتن به سالن ورزشی 
آهسته راه‌رفتن بهترین روش برای ورزش کردن است و هزینه‌ای ندارد، عضویت در باشگاه های ورزشی با هزینه را لغو کنید، یک کیلومتر پیاده روی آهسته در روز تاثیر زیادی بر سلامتی شما دارد استفاده از راهرو به جای آسانسور در جاهایی که امکان دارد از استفاده از بالابر اجتناب کنید چرا که استفاده از پله ها برای سلامتی قلب و گردش خون شما مفید است، اگر شما 1 یا 2 طبقه از پله استفاده کنید برای شما مضر نخواهد بود، این یک تمرین ساده برای ورزش کردن در محل کار شماست. 

زمان بیشتر از نور خورشید استفاده کنید 
امروزه بیشتر وقت خود را در محیط سر بسته سیر می‌کنیم و عدم وجود نور خورشید کافی می‌تواند باعث کمبود ویتامین D شود که باعث مشکلات استخوانی می شود حداقل 10 الی 15 دقیقه در روز از نور خورشید استفاده کنید. 

شنا کردن راهی برای تناسب اندام 
سونا قرصهای لاغری و دیگر روش‌های نوظهور برای کاهش وزن را فراموش کنید، شنا بهترین روش برای داشتن وزن مناسب است به ازای هر 10 دقیقه شنا کردن، هر فرد 100-80 کالری می‌سوزاند. 

اجازه ندهید تلویزیون و اینترنت خواب شما را کاهش دهد 
آیا شما احساس کمبود خواب می‌کنید؟ 
شما زمان زیادی تلویزیون و اینترنت استفاده می‌کنید بزرگسالان به 6-7 ساعت خواب در روز نیاز دارند، اگر شما خواب کافی نداشته باشید، اثرش در رفتار و توانایی تمرکز شما دیده می‌شود. 

داشتن رژیم غذایی مناسب 
رژیم غذایی مناسب شامل کربوهیدرات، پروتئین،‌چربی مواد معدنی و فیبر به میزان مناسب و مورد نیاز برای سلامتی است .
خوردن میوه و سبزیجات، دستگاه گوارش را در عملکرد بهتر کمک می کند . 

آب بیشتری بنوشید
پزشکان توصیه می‌کنند روزی 8 تا 10 لیوان آب بنوشید این مقدار برای از بین بردن سموم بدن و حفظ ارگان‌های حیاتی به بهترین شکل توصیه می‌شود، اضافه کردن مقدار کمی آبلیمو به آب و استفاده از آن در اول صبح بسیار موثر تر است. 

بیرون غذا نخورید 
آیا شما بیرون ناهار می‌خورید؟این عمل برای یکبار خوب است اما اگر هر روز فست فود می‌خورید، شما دچار مشکل خواهید شد. 
غذاهای پخته شده در خانه نه تنها بهداشتی است بلکه از نظر اقتصادی نیز به صرفه تر می‌شود

استفاده از دوچرخه 
به فروشگاه محل زندگی می روید؟به جای استفاده از اتومبیل شخصی و رانندگی، از دوچرخه استفاده کنید، دوچرخه سواری بهترین ورزش است، دوچرخه سواری در جاده‌های اصلی ایمن نیست و بیشتر برای مسیرهای کوتاه استفاده می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها