أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۹۹۷۰۰
زمان انتشار: ۰۹:۰۹     ۰۹ اسفند ۱۳۹۳
اخیرا مصرف قهوه سبز برای کمک به کاهش وزن مرسوم و شناخته شده است و درباره معجزه این گیاه مطالب زیادی گفته می‌شود.
دکتر شایما ظهیر، متخصص تغذیه در مورد قهوه سبز و تاثیرات آن بر بدن می‌گوید: قهوه سبز، دانه قهوه پیش از بو دادن آن است. مهم‌ترین نوع قهوه سبز که حاوی اسید کلروژنیک است برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجا که پروسه بو دادن از مقدار این اسید موجود در دانه‌های قهوه تا 70 درصد می‌کاهد، بنابراین قهوه سبز بیش از قهوه معمولی و بو داده، حاوی این اسید است.

امروزه تصور می‌شود که این اسید در قهوه سبز برای مقابله با بیماری قلبی، دیابت، چاقی و برخی امراض دیگر مفید است اما در مورد عوارض جانبی مصرف مداوم این نوع قهوه و افزایش مقدار اسید کلروژنیک در بدن، مطالعات کافی صورت نگرفته و متخصصان سلامت در این زمینه به نتیجه قطعی نرسیده‌اند.

گروهی از متخصصان تغذیه معتقدند قهوه سبز را می‌توان به شکل قرص و نیم ساعت پیش از وعده غذایی یا به شکل قهوه آماده مصرف کرد که البته داروهای حاوی قهوه سبز برای کاهش وزن موثرترند. همچنین از فوائد مصرف قهوه سبز می‌توان به وجود اسید کلروژنیک در آن به منظور کنترل قندخون به هنگام خوردن کربوهیدرات‌ها اشاره کرد.

این متخصصان می‌گویند: علاوه بر کاهش وزن، قهوه سبز همچنین به خاطر خواص آنتی‌اکسیدانی که دارد می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌ها کمک کند. مطالعه انجام شده در سال 2012 حاکی از مفید بودن قهوه سبز برای بیماران دیابتی است. با وجود این، پزشکان هنوز در مورد عوارض احتمالی این ماده خوراکی برای بدن تردید دارند و به افراد توصیه می‌کنند که پیش از اقدام به مصرف قهوه سبز با پزشک خود مشورت کنند. همچنین این توصیه بیشتر برای بیماران دیابتی است چرا که این ماده به پایین آمدن قندخون می‌انجامد. بنابراین به هنگام مصرف آن باید میزان دریافت دارو یا انسولین تغییر کند.

از فوائد مصرف قهوه سبز می‌توان به وجود اسید کلروژنیک در آن به منظور کنترل قندخون به هنگام خوردن کربوهیدرات‌ها اشاره کرد.

همچنین مبتلایان به فشارخون یا بیماری‌های قلبی باید به میزان فشارخون خود بیشتر توجه کنند چرا که قهوه سبز حاوی درصدی از کافئین بوده و ممکن است روی فشارخون تاثیر بگذارد

علاوه بر این مصرف قهوه سبز به افراد مبتلا به اختلال‌های گوارشی نظیر سندرم روده تحریک‌پذیر (آی‌بی‌اس) توصیه نمی‌شود زیرا می‌تواند موجب تشدید بیماریشان شود. زنان باردار و شیرده نیز باید از مصرف آن خودداری کنند.

با این همه فراموش نکنید که هرگز هیچ قرص جادویی برای کاهش وزن وجود ندارد که به شما کمک کند بدون اصلاح تغذیه و الگوی زندگی خود به سرعت وزن کم کنید بلکه برای رسیدن به وزن ایده‌آل دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب، تحرک کافی و اصلاح الگوی زندگی در کنار استفاده از مکمل‌های سالم با مشورت پزشک ضروری است.

انتهای پیام/

منبع : تبیان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها