يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۹۹۷۰۴
زمان انتشار: ۰۹:۱۲     ۰۹ اسفند ۱۳۹۳
کره شمالی روز جمعه لحن تهدید آمیز خود را علیه آمریکا شدت بخشید و در همین حال لایحه افزایش تحریم ها علیه پیونگ یانگ ، در کنگره آمریکا جلو رفت و یک مرحله از تصویب را پشت سر گذاشت.
لفاظی های تهدید آمیز کره شمالی علیه آمریکا در حالی مطرح می شود که تنها چند روز به آغاز تمرین های نظامی مشترک سالانه آمریکا و کره جنوبی باقی مانده است.
کره شمالی تاکید دارد تمرین های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی که سالانه برگزار می شود باید متوقف شود. پیونگ یانگ معتقد است هدف از این تمرین های نظامی مشترک نوعی آمادگی برای حمله به کره شمالی است.
خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از مقاله ای که در روزنامه رودونگ سینمون ، روزنامه وابسته به حزب حاکم این کشور منتشر شده است اعلام کرد اکنون که آمریکا روند رویارویی را انتخاب کرده است ، کره شمالی یک جنگ مقدس بیرحمانه را علیه آمریکا آغاز خواهد کرد.
این روزنامه نوشت :« تسلیحات هسته ای یک قدرت انحصاری برای آمریکا نیست. اگر آمریکا تصور می کند سرزمینی امن است باید بگوییم کاملا در اشتباه است.»
از سوی دیگر لایحه افزایش تحریم ها علیه کره شمالی در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد. هدف از این تحریم ها تحت فشار قرار دادن کره شمالی و مجبور شدن این کشور به دست کشیدن از تسلیحات هسته ای خود است.
قانونگذاران آمریکا می گویند این تحریم ها نوعی واکنش به کوتاهی کره شمالی در متوقف کردن برنامه تسلیحات هسته ای خود و همچنین حمله سایبری این کشور به شرکت سونی پیکچرز است.
وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی در موسسه تحقیقاتی کارنگی گفت فشار بین المللی بر کره شمالی رو به افزایش است. کره شمالی هر روز بیشتر منزوی می شود و تلاش می کند با گره کردن مشت خود ، دستان ضعیف خود را مخفی کند.
وی افزود واشنگتن آماده آغاز مذاکرات با پیونگ یانگ است اما این مذاکرات باید بر مسئله هسته ای پیونگ یانگ متمرکز باشد. مسائل دیگری نیز وجود دارد که می توان در مورد آنها گفتگو کرد اما در حال حاضر مهم ترین مسئله ، برنامه هسته ای کره شمالی است.
کره شمالی پیوسته تهدیدهایی را علیه آمریکا و کره جنوبی مطرح می کند.
آمریکا که نزدیک 30 هزار نیروی دائم در کره جنوبی دارد هر سال مجموعه تمرین های نظامی مشترکی را با این متحد کلیدی خود در آسیا برگزار می کند.
کره شمالی به علت آزمایش های هسته ای و موشکی بالستیک مکرر که از سال 2006 انجام شده با تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد ، آمریکا و دیگر کشورها روبرو بوده است. کره شمالی این آزمایش های هسته ای و موشکی را برغم درخواست های بین المللی درخصوص خودداری پیونگ یانگ از چنین اقداماتی انجام داده است.
کره شمالی اغلب قول می دهد آزمایش های هسته ای و موشکی خود را در ازای گام های مشابه آمریکا به تعلیق درآورد تا از این طریق به کاهش تنش ها کمک کند. پیونگ یانگ فوریه سال 2012 با واشنگتن درمورد تعلیق آزمایش های هسته ای خود به توافق رسید اما این روند تنها دو ماه ادامه یافت.


منبع : واحد مرکزی خبر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها