أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۹۹۸۶۹
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۰۹ اسفند ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598،بازی دوباره آغاز شده. درست مثل روزهای بعد از جام جهانی که هر روز خبری مبنی بر تمایل یکی از تیم‌های اروپایی به کی روش منتشر می‌شد. روزهایی که فدراسیون فوتبال در حال چانه‌زنی با کی روش برای تمدید قرارداد بود و هر روز خبر می‌رسید که یک تیم جدید خواستار به خدمت گیری کی روش است. از شاخ آفریقا و تیم ملی آفریقای جنوبی گرفته تا انگلیس مه گرفته و همیشه ابری. از بردفورد و لسترسیتی تا تاتنهام و ایپسوئیچ. در چنین برهه حساسی انتشار چنین اخبار عجیبی بیش از پیش فضا را ملتهب کرده و به نفع کی روش رقم می‌زند تا سرمربی زیرک پرتغالی در چانه‌زنی با فدراسیون فوتبال ایران دست بالا را داشته باشد. پیشنهاداتی که البته هیچ وقت رسمی نشدند و از حد یک گمانه‌زنی رسانه‌ها فراتر نرفتند تا برخی از منتقدان تاریک بین و تلخ‌اندیش کی روش آن را یک بازی مهندسی شده رسانه‌ای از سوی سرمربی تیم ملی بدانند. به‌ویژه اینکه تمامی این اخبار در رسانه‌های انگلیسی منتشر می‌شدند که به انتشار شایعات علاقه وافری داشته و البته رابطه بیش و کم دوستانه‌ای با کی روش دارند. سرمربی تیم ملی با استفاده از موج سواری روی امواج این اخبار رنگارنگ و گوناگون توانست در مذاکره با فدراسیون فوتبال ایران برنده بیرون آمده و قرارداد را به نفع خود رقم بزند.

حالا و پس از گذشت قریب به 5 ماه از این داستان دوباره بازی آغاز شده و درست در بزنگاهی این شایعات مطرح می‌شود که ادامه همکاری کی روش با تیم ملی ایران کمی تا قسمتی مبهم است. ابتدا پیشنهاد ژاپن رسانه‌ای شد. کشوری که در جام ملت‌های آسیا با خاویر آگیره مکزیکی مثل ما تنها ناکامی تجربه کرد و البته کی روش نیز پیش از این سابقه کار در باشگاه‌های جی لیگ را داشته است. پیشنهادی که به اندازه‌ای عجیب و غیر قابل باور بود که حتی علی کفاشیان رییس فدراسیون نیز به صراحت اعلام کرد آن را باور نمی‌کند و حالا دوباره یک پیشنهاد جدید مطرح شده. پیشنهادی که به سیاق گذشته از قلب اروپا و انگلیس مطرح شده؛ باشگاه نه چندان بزرگ کویینز پارک رنجرز. نکته جالب اینکه ابتدای نام کی روش و باشگاه کویینز پارک رنجرز هر دو با حرف Q لاتین آغاز می‌شود؛ آقای کیو در تیم کیو!

بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه‌های انگلیسی باشگاه لیگ برتری کویینزپارک رنجرز به کارلوس کی روش سرمربی سابق رئال مادرید و فعلی تیم ملی ایران برای هدایت این تیم پیشنهاد داده است. باشگاه کویینز پارک رنجرز که پس از یک سال دوری از رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، در پایان فصل گذشته موفق شد خود را به سطح نخست این رقابت‌ها برساند، اکنون در رتبه نازل هفدهم لیگ برتر قرار گرفته و در حالی که تنها 12 دیدار به پایان این رقابت‌ها باقی مانده، برای باقی ماندن در دسته برتر لیگ جزیره تلاش می‌کند. هری ردنپ سرمربی باتجربه این تیم که موفق شد کویینز را بار دیگر به لیگ برتر بازگرداند، چندی پیش به خاطر سن و سالش و عمل جراحی که داشت، از هدایت این تیم استعفا کرد تا سران باشگاه را به دنبال یافتن سرمربی جدیدی بفرستد. اکنون اعلام شده کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های نشستن روی نیمکت این تیم انگلیسی است.

انتشار پیشنهاد این تیم لیگ برتری که در حال حاضر در رده هفدهم جزیره قرار دارد در شرایطی است که در حال حاضر کریس رمزی به طور موقت هدایت این تیم را برعهده گرفته است. رمزی در هفته‌های گذشته جایگزین هری ردنپ شد که پیش از این از هدایت کویینزپارک رنجرز استعفا کرده بود و در صورتی که بتواند روند رو به رشدی با رنجرز داشته باشد و این تیم را در لیگ برتر نگه دارد، می‌تواند این شانس را داشته باشد تا سرمربی باقی بماند. با این حال تونی فرناندز رییس کویینزپارک رنجرز درصدد جایگزینی سرمربی پرتغالی 61 ساله ایران به جای هری ردنپ است.

ظاهرا کی روش گزینه اصلی تونی فرناندز، رییس باشگاه کویینز پارک رنجرز است. فرناندز توانایی کی روش برای پرورش بازیکنان جوان را می‌شناسد و به همین دلیل برای آوردن او به لوفتوس رود اصرار زیادی دارد. فرناندز که قصد دارد از هزینه‌های باشگاه بکاهد، بر این باور است که بازیکنان جوان می‌توانند آینده باشگاه را بسازند. به همین دلیل قصد دارد هدایت تیمش را به مربی بسپارد که توانایی بالایی برای پرورش بازیکنان جوان داشته باشد.

مربی باتجربه پرتغالی و دستیار الکس فرگوسن در منچستر یونایتد هنوز با تیم ملی ایران قرارداد دارد اما در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، ایران تیم تحت رهبری وی در مرحله یک‌چهارم نهایی حذف شده و با این شرایط می‌تواند بازگشت وی به لیگ برتر انگلیس قابل درک باشد.

از اکسپرس تا دیلی میرر!

مثل همیشه رسانه‌های انگلیسی منبع این اخبار هستند. روزنامه اکسپرس در مطلبی تحت عنوان «کی روش گزینه عجیب کویینز پارک رنجرز» نوشته است که این باشگاه بعد از تحقیق در مورد امکان به خدمت گرفتن وی، قصد انتخاب کی روش را دارد.

گفته می‌شود وی گزینه مورد نظر تونی فرناندز مالک باشگاه کویینز پارک رنجرز است. ظاهرا فرناندز حدود سه هفته پیش بعد از کناره‌گیری هری ردنپ در توییتر خود مدعی شده بود که مربی رویایی خود را یافته است اما مدتی بعد، از این حرف خود عقب‌نشینی و کریس رمزی را تا پایان فصل به‌عنوان سرپرست تیم معرفی کرد.

اکسپرس در ادامه نوشته:

رمزی با استقبال خوبی از سوی بازیکنان تیم روبه‌رو شده اما کی روش دستیار سابق الکس فرگوسن در منچستریونایتد همچنان گزینه مورد نظر کویینز پارک رنجرز است.

روزنامه دیلی میرر هم از کی روش به‌عنوان گزینه اصلی رنجرز برای مربیگری در این تیم نام برده و نوشته است: وی که سابقه مربیگری در رئال مادرید را در کارنامه دارد ممکن است به لیگ برتر انگلیس بازگردد. سرمربی 61 ساله پرتغالی ایران به دلیل مهارتی که بخصوص در کار با بازیکنان جوان دارد، مورد نظر است.

در ادامه گزارش دیلی میرر هم آمده است: کی روش هم اکنون با تیم ملی ایران قرارداد دارد و بدین ترتیب به این زودی نمی‌تواند هدایت رنجرز را بر عهده بگیرد اما احتمال چنین انتقالی در تابستان وجود خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها