أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۰۰۰۳۲
زمان انتشار: ۰۰:۱۴     ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
علی‌رغم تولید روزانه ۲۴ میلیون لیتر گازوئیل یورو۴ در کشور تنها ۹ میلیون لیتر آن در جایگاه‌های عرضه سوخت توزیع می‌شود و از سرنوشت ۱۵ میلیون لیتر مابقی خبری در دست نیست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز ، طبق آمار اعلام شده از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر گازوئیل -نفت‌گاز- در پالایشگاه‌های داخلی کشور تولید می‌شود که حدود یک‌چهارم از این رقم دارای استاندارد یورو۴ است.
هم اکنون در دو پالایشگاه شهید تندگویان تهران و امام خمینی (ره) شازند اراک، روزانه ۲۴ میلیون لیتر بنزین یورو۴ تولید می‌شود که طبق اعلام سایت رسمی وزارت نفت "این مقدار تولید به صورت کامل در کشور توزیع می شود."
 
البته سید ناصر سجادی، مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرده است که "هم اکنون حدود  ٩ میلیون لیتر در روز گازوئیل یورو۴ در کشور توزیع می‌شود که این رقم تا پایان امسال به حدود ١٠ میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت."
 
علاوه بر تناقض میان آمار رقم گازوئیل یورو۴ در کشور، آمار اعلام شده از سوی مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش درباره رقم بنزین یورو۴ عرضه شده در جایگا‌های سوخت نیز دارای اختلاف است.
 
در حالی سید ناصر سجادی؛ مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام می‌کند:" توزیع روزانه بنزین یورو ۴ در کشور هم اکنون به میانگین ۱۳ میلیون لیتر رسیده است." که شاهرخ خسروانی؛ قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از" تولید روزانه حدود ۱۸ میلیون لیتر بنزین یورو۴ در کشور" خبر داده بود.
 
به گزارش تسنیم، هم اکنون روزانه حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین یورو۴ در پالایشگاه شازند، دو میلیون لیتر در پالایشگاه اصفهان و ۸۰۰ هزار لیتر در پالایشگاه تبریز تولید می شود. همچنین به طور متوسط حجم واردات بنزین به کشور حدود روزانه چهار میلیون لیتر است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها